17 Reacties
3 maanden geleden
Als je zoon en goed ritme heeft, zou ik dat lekker volgen! Je zoon heeft er namelijk niet echt wat aan om op het terras te zitten✌🏼
3 maanden geleden
Reactie op Willemijn_R
Als je zoon en goed ritme heeft, zou ik dat lekker volgen! Je zoon heeft er ...
Oh dat zeker!! Dat is enkel voor de ouders. Maar vraag me wel af hoe andere ouders dat doen? Ik hoef echt niet elke week uiteten etc, maar vraag me wel af hoe andere dat doen met verjaardagen, etentjes etc.
3 maanden geleden
Ik heb soms dat ik dan bij m'n oma bbq en dat het uitloopt... dan valtie vanzelf wel in slaap in z'n buggy/autostoel. Als we thuis zijn meteen in bed leggen en dat gaat prima. Ik ben ook normaal een strikte schema volger. Maar van af en toe worden ze echt niet slechter. Zo heb ik t ook altijd met onze oudste dochter gedaan en die is nu met 5 nog steeds een prima slaper.
3 maanden geleden
Ik krijg onze dochter niet om 19u al in bed zodat ze aan de nacht begint. Heb t ooit wel geprobeerd, maar dan is ze na een uur weer wakker. Overdag lukt het prima om een wakkertijd van ongeveer 2u aan te houden. In de ochtend en namiddag slaapt ze meestal 45-60 minuten, daar tussenin vaak wat langer
langer. Maar vanaf het laatste slaapje gaat t hier vaak moeizaam en begint ze meestal tussen 21.30 en 22.30 aan de nacht. Dus wij nemen haar savonds nog wel mee naar vrienden/familie voor verjaardagen of gezellig avondje etc. en dan valt ze meestal op schoot/kinderwagen in slaap. Thuis geven we dan nog een flesje (rond 23.00 uur) en dan slaapt ze door tot ongeveer 7.00 uur..
3 maanden geleden
Onze zoon slaapt eigenlijk al sinds 2 maanden door (geven wel eem droomvoeding rond 11) en merken aan hem dat hij niet echt eem schema nodig heeft, zolang we maar op zijn wakkertijd letten. Soms heeft hij om 5 echt nog behoefte aan een slaapje en dan gaan we pas rond 8/half 9 de nacht in. Meestal gaan we rond 7 de nacht in. Maar hij slaapt altijd door en dat maakt het zo makkelijk. Ik zou hem zo een keer na een 5 uur slaapje nog meenemen naar het terras. Maar er zijn ook kindjes waar een dergelijke wijziging zijn nacht verpest. Let gewoon op wat jij en vooral je kind nodig hebt /fijn vindt 😉
3 maanden geleden
Als ik vriendinnen / buren om me heen hoor zijn wij echt heeeel erg verwend… wij kunnen onze kleine (volgende week 5 maand) echt overal mee naar toe nemen, zowel overdag als in de avond. Als ik wij uit eten gaan om 17 uur, dan gaat hij gezellig mee. Krijgt hij de fles rond half 8/8 uur daar en wandelen we daarna naar huis. Dan verschonen en naar bed.
Onze kleine gaat altijd tussen 19.00 en 20.30 naar bed, ligt er echt aan hoe de rest van de dag loopt qua flessen / slaapjes (geen vast schema hier) en slaapt altijd. 11-13 uur door na het krijgen van de laatste fles.. dusss 20 uur laatste fles, is rond 21 uur in bed.. word dan ergens tussen 8 en 10 wakker..
3 maanden geleden
Wij kunnen onze babies echt niet meenemen. Helaas.
Slapen moet in bed en we hebben bijvoorbeeld morgenavond een verjaardag, daar kan echt maar een van ons heen, beide gaat niet, tenzij er oppas bij ons thuis komt.
Het hangt dus denk ik volledig van je kindje af :)
3 maanden geleden
Reactie op dropmentos
Wij kunnen onze babies echt niet meenemen. Helaas.
Slapen moet in bed en we ...
Ah en ik zit prima bij de buren in de tuin hoor, das het probleem niet, maar de dames moeten echt in hun bedje liggen, anders werkt t voor geen meter hier.
3 maanden geleden
Hoi hoi! Hier gaat ons zoontje ook lekker mee op pad als we ergens naar toe gaan. Met bijvoorbeeld uiteten krijgt hij daar zijn laatste voeding en gaat dan slapen. Soms wandeld 1 van ons even 5 minuten met de wandelwagen zodat hij makkelijk in slaap valt. Eenmaal weer thuis wordt hij wel even wakker, maar is vaak echt moe dus valt al weer half in slaap tijdens luier verschonen en pyjama aan doen. Vaak voed ik nog een klein beetje en dan lekker in bed, hij is dan zo weg.
Als ik hier lees verschilt het dus heel erg per kindje hoe ze hierop reageren. Als jullie het leuk lijkt dan maar gewoon een keer proberen en experimenteren 😁
3 maanden geleden
Hier ‘volgen’ we ons schema in principe ook strict, maar als het een keertje wat uitloopt doen we niet meteen moeilijk. Hooguit een iets lastigere nacht omdat het begin van de avond ook anders is verlopen voor haar. ☺️ Wij gaan over een week op vakantie en gaan ook soms uiteten is de bedoeling. Die avonden zal ze dan waarschijnlijk wat later op bed gaan. We gaan wel wat op tijd uiteten zodat we rond 19.00u mogelijk alleen nog een toetje moeten bijvoorbeeld. Dus niet pas om 18.30u binnenkomen.
3 maanden geleden
Ons zoontje heeft het nodig om 's avonds lekker te slapen. Dus lekker in z'n eigen bed om 19u of anders campingbedje als we bij anderen zijn.
3 maanden geleden
Onze zoon gaat ook gewoon met ons mee op pad. Hij slaapt gewoon in de kinderwagen. Als hij niet slaapt maar moe is en begint te huilen dan loopt 1 van ons een keer een rondje met hem totdat hij slaapt.
Nu ze nog jong zijn en ze overal kunnen slapen vind ik het juist fijn om met ze erop uit te gaan.
3 maanden geleden
Mijn dochter gaat overal mee naar toe. Ook ‘s avonds naar feestjes/terrassen.
Ze wordt o 2100 moe en dan krijgt ze een fles en slaapt ze. Maakt niet uit waar ze ligt of wat we doen. Ze wordt dan even wakker met eventueel overzetten en dan slaapt ze door.
Wij zijn van mening dat een kind een aanvulling is een geen aanpassing. Zo zijn wij hier mee vanaf de geboorte mee om gegaan. En gaat het niet ? Dan gaan we naar huis.
Wij hebben echt heel veel geluk met haar en daar zijn wij ons ook van bewust
3 maanden geleden
Wij hebben een ontzettend slechte slaper en zijn daardoor ook vrij strikt; als we te veel afwijken is hij 8x per nacht wakker ipv de gebruikelijke 3 of 4 keer😅 We gaan zelf nu vaak rond half 9 naar bed zodat we wat meer slaap krijgen, dus 's avonds weg doen we al niet snel en al helemaal niet met hem erbij. Ik kan me wel voorstellen dat het anders is als je kindje makkelijk slaapt. Kwestie van uitproberen denk ik! Als het niet werkt ben je zo weer thuis 😅
2 maanden geleden
Reactie op Mommy-to-be90
Ik krijg onze dochter niet om 19u al in bed zodat ze aan de nacht begint. H ...
Hier precies zo. (Nu 5 maanden)
Verbaasde me al over alle andere vroege slaaptijden.
Hiervoor sliep hij altijd door (23/8) maar nu 1 keer wakker in de nacht.
Heeft wat last van alles verwerken in de nacht hij leert nu zo veel!
Maar gelukkig een makkelijke gezellige jongen die over mee naartoe kan en ook lekker slaapt