4 Reacties

Onze zoon eet al vanaf 4 maanden fruithapjes. Dit begon bij oefen hapjes en inmiddels nu een heel fruithapje om 10:30/11:00. De groente hapjes hebben we al ietsje eerder aangeboden dan 6 maanden exact ik dacht 1 week eerder en hij eet dan bij sommige een heel potje inmiddels leeg als hij die lekker vindt en nu sinds kort maak ik groente hapjes zelf zit minder troep in vind ik en is gezonder en valt net wat zwaarder op de maag daar eet hij 90/100 gram van rond 17:30.
Ohh brood bieden we zo op zijn tijd aan maar daar is onze man niet zo’n fan van

2 maanden geleden

Ik wilde graag met vier maanden beginnen, maar de interesse was er gewoon niet. Hij at misschien drie hapjes en dan was het mooi geweest. Pas 2-3 weken geleden begon hij echt interesse te tonen in wat wij aan het eten waren, toen gestart met vaste voeding geven al geven we hier en daar ook nog prakjes/potjes. Hij speelt nog vooral met het eten eigenlijk, maar zolang hij het even in zijn mond doet vind ik het prima. Vond het in het begin ook echt wel spannend, maar heb intussen gezien dat als hij een groot stuk binnenkrijgt, hij het zelf uitspuugt. Ik bereid het eten voor hem voor zoals het uitgelegd wordt op de app Solid Starts (het gratis deel). Hij zit nog niet perfect stabiel, maar ik vertrouw het wel. Hij krijgt nu regelmatig geroosterd brood met margarine of pindakaas, grote stukken groenten zoals komkommer, omelet, banaan, appel en af en toe een maisvinger. Behalve de maisvinger eet hij weinig op, maar hij vindt het reuze interessant en sabbelt er graag op. Daarna geef ik hem een slokje water uit een glas, dat vindt hij ook erg leuk. Wat betreft opvang, daar mag hij van mij meedoen met de fruit en groentehap. Hij loopt dan in hetzelfde schema als de wat oudere baby’s daar en doet het super goed daar op.

2 maanden geleden

Net een weekje begonnen (ook 6 maanden). Ze snapt het nog niet helemaal. Pakt zelf de lepel en doet het in maar mond, maar krijg er nog niet veel in. Zie het ook echt als oefenhapje. Vooral gepureerd eten, straks ook stukjes als ze beter zit in de stoel. Van de week wel aan een mangopit laten sabbelen, vond ze dan wel weer interessant haha (wij hielden de pit wel vast). Maak me niet druk zat ze weinig binnenkrijgt. Alle voeding haalt ze nog uit haar melk (kunstvoeding inmiddels)