Hee allemaal!
Wij zijn ongeveer twee weken geleden begonnen met het introduceren van vast voedsel voor onze dochter (tot nu toe alleen groentehapjes), maar eerlijk gezegd is ze er nogsteeds niet echt fan van. We volgen haar tempo, maar ze eet nog steeds maar net iets meer dan een ijsblokje per keer, en het grootste deel eindigt nog steeds op haar kin en slabbetje omdat ze het liever met haar tong naar buiten duwt dan dat ze het doorslikt🙈
Dankzij een ander topic over kindjes die niet zoveel vast voedsel eten, ben ik al wat meer gerustgesteld over de voedingsstoffen die ze binnenkrijgt. In het begin was ik namelijk een beetje bang dat ze misschien niet genoeg zou binnenkrijgen nu ze zes maanden is. Maar ik ben heel benieuwd: zijn er hier papa’s en mama’s die ook gewacht hebben tot ongeveer zes maanden om te beginnen met vast voedsel? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Vonden jullie kindjes het meteen interessant? En zijn jullie ook begonnen met oefenhapjes of geven jullie al ander eten zoals brood? Of hebben jullie gekozen voor de Rapley-methode? Vonden jullie kleintjes dat leuker? Charlotte stopt graag van alles in haar mond, dus ik denk dat Rapley misschien iets voor haar zou kunnen zijn, maar op dit moment vind ik haar nog niet goed genoeg zelfstandig zitten om daarmee te beginnen.
En hoe ging het met vast voedsel op de opvang? Wij hebben voorlopig aangegeven dat we willen wachten tot het thuis wat beter gaat met de hapjes, maar misschien is het wel handig om de opvang hierin te betrekken.
Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar jullie ervaringen en tips!😀