7 Reacties
één maand geleden
Bewegen in het water
Minder tot geen weerstand en je gebruikt wel al je spieren.
één maand geleden
Hi! Ik heb ook best veel last van het bekken en de onderrug. 4 zwangerschappen in 3,5 jaar gehad, dus niet heel bevorderlijk voor het lichaam.
Ik woog 1 maand na de bevalling 110kg en ben 1,86 lang. Nu, 6 maanden later, weeg ik nog 91. Wil er nog minimaal 16 af.
Ik beweeg ook niet mega veel. Sport niet, heb ik een hekel aan.
Het voornaamste wat je moet doen is eigenlijk heel simpel. Minder calorieën tot je nemen dan je verbrandt. Ga bijhouden wat je eet in een app, weeg je eten. Het is een openbaring.
En men zegt dat je er dan ‘obsessief’ mee bezig bent. Maar jij wil een doel behalen. Dus moet je eerst ook inzicht krijgen in wat er nou precies in voeding zit en wat ervoor zorgt dat je wel of juist niet afvalt. Hopelijk heb je hier iets aan!
Mijn problemen worden wel echt aanzienlijk minder. De pijn is er nog, maar merk dat ik alles nu al zoveel makkelijker kan.
één maand geleden
Ik heb eigenlijk altijd veel rug/bekken en andere klachten gehad. (Ook voor zwangerschappen). Ik was te zwaar en door hypermobiliteit lukte het sterker worden ook niet echt.. ik viel altijd terug. Ik heb ooit 95 gewogen, maar woog toen 85 en wilde echt het geheel aanpakken.
Ik heb toen personal body plan gedaan (heet nu anders geloof ik).
Ik ben in anderhalf jaar 22 kilo afgevallen en vooral heel veel sterker geworden!
Ik had ervoor juist heel veel blessures en ook als ik te snel wilde kwam dit ook. Nu ben ik met sporten (alleen maar oefeningen) steeds sterker geworden, en in combinatie met de minder calorie inname en gedragslessen was het een groot succes. En dat is het vooral; je moet echt bepaalde dingen aanpassen in gedrag, in begrijpen hoe bepaalde dingen werken, hoe sociale druk is, hoe marketing van lekkere dingen soms ongezien gebeurd.. de kilo’s vlogen er bij mij af op een verantwoorde langzame en blijvende manier (ik woog toen nog 63 kilo en hoefde echt niet meer af te vallen).
Alles bij elkaar heeft het mij heel veel gebracht, en ik denk dat het vooral mijn redding is geweest voor 2 zwangerschappen.
Inmiddels ben ik weer terug bij af en moet ik weer hard aan de bak. Ik heb dat zelf ook wel echt toegestaan door veel te snoepen, weinig te bewegen etc. Maar dat moet nu weer anders, want ik heb weer veel klachten. Het gaat mij vooral om sterker worden. En ik weet inmiddels hoe het moet! Nu nog weer even die motivatie vinden..
Bij mij was het dus niet alleen het afvallen wat mij heel erg hielp bij al die klachten, het was ook echt het sterker worden!!
En daarnaast hielp het mentaal ook heel erg :)
En dus kleine stapjes..
ik heb alleen maar een matje, een foamroller, paar gewichtjes (max 5 kilo), elastieken en uiteindelijk een springtouw gehad.
3x per week een schema volgen en elke week bouw je iets op van de oefening. Ik begon serieus gewoon met 3x 5 squads, omdat mijn knieën toen niet meer aankonden.. als je maar elke week iets opbouwt (of in gewichtje of in aantallen) dan ga je prima.
Veel succes.. de sleutel is consistentie! Ik hoop dat het je lukt.. en ik hoop ook dat ik mezelf er weer toe kan zetten!
één maand geleden
Supergoed dat je hulp hebt gevraagd! Misschien doe je dit allang, maar ik vond juist ook na mijn zwangerschap het fijn om nog naar de bekkenfysio te gaan. Had tijdens de zwangerschap veel last en na de bevalling andere klachten maar wel ook in dat gebied. Zij begeleid mij nu langzaamaan om daar weer kracht op te bouwen zodat ik ook weer kan gaan sporten! Succes!
één maand geleden
Reactie op Cecilel
Supergoed dat je hulp hebt gevraagd! Misschien doe je dit allang, maar ik v ...
Dank voor je reactie, ja daar ben ik geweest. Ben daar een tijdje terug mee gestopt omdat ik geen behandelding meer had en het niet voldoende helpt helaas..
één maand geleden
Reactie op moes1
Ik heb eigenlijk altijd veel rug/bekken en andere klachten gehad. (Ook voor ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb inderdaad ook wel eens pbp gevolgd. Maar ik heb echt een stok achter de deur nodig dus naar iemand toe te gaan.
De motivatie om af te vallen is er… alleen ik vind het zooo moeilijk… dus hopelijk gaat het nu lukken.
Ik zal idd ook wat vaker oefeningen moeten gaan doen om m’n rug en buikspieren sterker te gaan maken. Bedankt voor je reactie!!
één maand geleden
Reactie op Knurft
Hi! Ik heb ook best veel last van het bekken en de onderrug. 4 zwangerschap ...
Dank voor je reactie, fijn om te horen dat je minder pijnt hebt en dat je meer kan. Hopelijk kan ik over 6 maanden ook hetzelfde delen☺️