22 Reacties

5 maanden geleden

Hoi, je kunt op de site van het rivm de bijsluiter van de vaccins vinden. Het komt regelmatig voor dat kindjes een poos meer gaan huilen en dit noemen sommige hersenhuilen. Google het anders even😘 waarschijnlijk mag ik dit niet posten hier

5 maanden geleden

Reactie op LL24

Hoi, je kunt op de site van het rivm de bijsluiter van de vaccins vinden. H ...
Ok zal zometeen gelijk gaan lezen wist daar niets van.

5 maanden geleden

Reactie op LL24

Bedankt !

5 maanden geleden

Reactie op LL24

Het rare is dat het vrijdag is gebeurd en zaterdag en zondag heeft hij. Niet zoveel gehuild als gisteren en vandaag …

5 maanden geleden

Mijn dochter had geen enkele bijwerking!

5 maanden geleden

Hè, wat naar... Mijn dochter heeft vanochtend rota en de 2 andere vaccinaties gehad. Ze was vanmiddag een hele tijd ontroostbaar. Leek lichamelijk niet lekker te zijn. Eén keer paniek in de ogen. Uiteindelijk paracetamol gegeven. Heeft wat verhoging. Komende dagen is het afwachten.

5 maanden geleden

Reactie op Vlinder1985

Hè, wat naar... Mijn dochter heeft vanochtend rota en de 2 andere vaccinati ...
Wat zielig! Hopelijk knap ze snel van op. Die paniek in de ogen zag ik ook bij mijn zoontje begrijp helemaal wat bedoeld. Echt zielig !

5 maanden geleden

Reactie op Vlinder1985

Hè, wat naar... Mijn dochter heeft vanochtend rota en de 2 andere vaccinati ...
Hoe is het ?

5 maanden geleden

Reactie op Tamara2826

Hoe is het ?
Nou drama … hij was 2 dagen geleden zo k troosbaar dat we naar de huisartsenpost zijn gegaan verteld dat hij vrijdag prikjes had gekregen maar de arts leek daar niet veel aandacht voor te hebben. Keek naar zijn oor en zag er een beetje rood maar niets zorgzaams en als hij koorst zou krijgen of rood oor weer terug komen. Advies paracetamol 120mg 4 X per dag. De dag daarna ondanks de pcm veel Huilen weer naar de huisarts maar die vond zijn oor niet zo erg om die pijn te krijgen. Naar het ziek huis door gestuurd … overal verteld over de prik en niemand die daar iets over zei. In het ziekenhuis zijn oren gecheckt een had te veel smeersel en konden ze niet goed beoordelen en de andere een beetje rood toch antibiotica gekregen verder hebben ze niet onderzocht over de vaccin niets van gehoord. Urine ingeleverd en niets. Nu zit mijn kind aan de antibiotica zonder zeker te weten of de pijn door de oren komt met een spiegel van paracetamol en heeft nog steeds per momenten huilbuien. Hij slaapt veel (miss ook door de paracetamol ) en als die wakker is is eventjes ok en begin weer met huilen ik snap niets van en begin me echt zorgen te maken. Als morgen geen verbetering is ga ik naar de huisartsenpost en ga eisen dat ze over die vaccin wat onderzoek gaan doen in zijn mag met een echo of zoiets

5 maanden geleden

Reactie op Tamara2826

Hoe is het ?
En hoe is het bij jullie ?

5 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

En hoe is het bij jullie ?
Ze heeft vanmorgen de vaccinatie gehad huilerig en koorts helaas hopen dat het morgen beter gaat met der

5 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Nou drama … hij was 2 dagen geleden zo k troosbaar dat we naar de huisartse ...
Hoi, wat vervelend zeg. Dit zie je echt heel vaak met vaccinaties dat de bijwerkingen gewoon ontkend worden, echt heel vervelend is dat. Want je kindje heeft duidelijk last van iets, waarom direct inderdaad zeggen dat het niet(!) het vaccin is:( laten ze gewoon alle kaarten open houden toch? Hoe gaat het nu?

5 maanden geleden

Hier net gehad om half 12. Was snel getroost, maar werd net wakker.om half.4 en toen was hij echt niet lekker. Huilerig, weinig drinken, wit bekkie, gebalde vuistjes, onrustig en gestrekte armpjes. Geen koorts maar wel bijna direct weer in slaap gevallen op mijn man en nu op mij. Net een zetpil gegeven. Hopelijk voelt hij zich gauw weer wat fijner.

5 maanden geleden

Mijn kleine heeft ze gisteren gehad, inderdaad na een paar uurtjes kreeg ze last. Brullen. 38 graden koorts. S nachts mag je ze dan niet inbakeren, dus het was een pittige nacht. Nu gelukkig weer de oude lijkt.

5 maanden geleden

Hier vanmorgen rond 10 de vaccinatie gehad en sinds een uur of 2 koorts (38.5) en huilerig en wil graag bij ons slapen, maar ook nog wel wat lachjes tussendoor gelukkig. Bijzonder om te horen dat het ook echt een ander huiltje is. Mijn man hoorde het niet maar ik dacht meteen hé, dat is dus ziek/pijn. We houden hem goed in de gaten en ik leg hem extra vaak aan zodat hij kan drinken. Gelukkig wordt het vanaf morgen weer koeler buiten, koorts met deze warmte lijkt me erg zwaar voor onze kleine man.

5 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Hier net gehad om half 12. Was snel getroost, maar werd net wakker.om half. ...
Zetpil hielp hier wel erg goed! Herkenbaar ook dat andere huiltje Rosav123! Hopelijk knappen al onze kleintjes gauw op!

5 maanden geleden

Reactie op LL24

Hoi, wat vervelend zeg. Dit zie je echt heel vaak met vaccinaties dat de bi ...
Eindelijk wat beter! Maar het was echt hele naar nachten zonder slaap. Ik heb bij alle prikjes van mijn oudste zoon nooit zo’n heftige reactie gezien hij kreeg ook geen Rotavirus vaccin 2,5 jaar geleden bestond dat nog niet. Uiteindelijk de ab kuur gegeven maar of het daar aan lag geen idee. Het is iig over maar het was hee zielig om te zien hij huilde gewoon stukken door de hele dag je zag dat hij heel veel pijn had. Nu weer allebei de kinderen verkouden maar goed dat is een ander verhaal 😅. Ik krijg iig geen rust lijkt het .

5 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Eindelijk wat beter! Maar het was echt hele naar nachten zonder slaap. Ik h ...
Wat naar zeg nu weer verkouden ja het is wel pittig zo :( hopelijk gaat het zo de goede kant op! Je kunt evt ervoor kiezen om bijv het volgende vaccin niet tegelijk te geven maar een periode er tussen dan is het wat minder heftig voor je kleintje .. aangezien hij dus wel heftiger reageert. Dit gaan wij ook doen.

5 maanden geleden

Mag je eventueel ook een zetpil vooraf geven? Of wordt dit juist afgeraden?

5 maanden geleden

Reactie op TeuntjeTB

Mag je eventueel ook een zetpil vooraf geven? Of wordt dit juist afgeraden? ...
Nee dat wordt echt afgeraden. Kan de werking beïnvloeden. Alleen na die tijd mocht je baby klachten/koorts krijgen..