6 Reacties
3 maanden geleden
Je zus ziet het waarschijnlijk anders omdat zij in deze in een heel andere positie staat. Zij vangt zijn klaaggezang op. Zij voelt zich misschien bedrogen omdat zij haar zorgen wilde ventileren bij jou. Zij heeft immers niet gevraagd of jij het wilde oplossen.
Ik sta achter je keus om hem te confronteren. Maar ik kan mij ook inbeelden dat het bij je zus thuis niet zo gezellig was voor jouw telefoontje, laat staan daarna.
Ik, als buitenstaander, onderdeel van het verkeer, moeder die graag thuiskomt bij haargezin, die al haar dierbaren niet verongelukt wil laten worden door dronkenschap achter het stuur, wil jou graag bedanken. Bedankt! Één avondje plezier is niet iemands leven waard om te riskeren.
3 maanden geleden
Ik heb zelf ook 3 zussen ik zou precies hetzelfde gedaan hebben hoor
Voel je dan ook niet schuldig misschien ziet ze het nu nog niet maar later wel dat jij dit gedaan hebt omdat je je echt zorgen maakt.
Ik hoop dat jij het nu ook een beetje los kan laten.
Die app maar je zus is echt super netjes en jij hebt gedaan wat goed voelde 💪😘
3 maanden geleden
Nou je boft niet met hem als zwager. Wat vervelend dat hij zo ver gaat. Er zijn grenzen.. misschien moet je zus nu sterker in haar schoenen staan. Voordat dit een wekelijks patroon gaat worden
3 maanden geleden
Hey meiden, Thanks thanks thanks voor jullie steun. Echt heel fijn om te lezen dat jullie het met me eens zijn, dat geeft kracht. Ik snap me zus ook, dit is een moeilijke positie en heeft impact gemaakt. Maar dat is ook precies wat ik wilde bereiken met mijn handeling: impact maken, zodat dit nooit meer hoeft te gebeuren.
Haar man schijnt nu pissig re zijn. Ik vind dat heel veel zeggend namelijk dat hij niet kan zien dat mijn beweging uit liefde en zorg is geweest maar meer focust op z'n ego dat is gekrenkt. Vermoeiend.
3 maanden geleden
Ik vind dat je goed gehandeld hebt, maar ik vraag me ook af waarom jouw zus zo reageert. Ik vermoed dat ze bij jou is komen ventileren terwijl haar vriend dit binnenshuis wou houden. Toen hij gebeld werd hierover, kan het misschien niet zo gezellig geweest zijn thuis. Iets in de trant dat ze haar zus niet had mogen betrekken met 'hun' problemen. En dat ze het gevoel heeft dat het niet meer veilig is om u dingen te vertellen, want dat je hem er gewoon mee confronteerd. Misschien voelt ze zich onveilig in haar relatie en heeft ze het gevoel dat - nu je hem ermee geconfronteerd hebt - dat ze jou niet meer kan vertrouwen. Dit zegt meer over haar relatie met haar vriend, dan over jouw relatie met je zus. Ik zou haar er nog eens op wijzen dat je het beste voor hebt met haar en aan haar kant staat en haar misschien eens uitnodigen om er live over te praten, want als ik gelijk heb, leeft ze in een problematische situatie en moet er daar misschien toch iets veranderen. Vraag haar hoe je haar kunt helpen, want dat je deze situatie als zus niet gewoon wilt aanzien.