12 Reacties

2 maanden geleden

Ik lees even mee, ik heb hetzelfde, alleen huilt ze niet maar ze komt wel meerdere keren per nacht 🫠

2 maanden geleden

Reactie op Denise409

Ik lees even mee, ik heb hetzelfde, alleen huilt ze niet maar ze komt wel m ...
Ja mijn zoontje komt ook weer 2x per nacht de afgelopen tijd! Hij wil dan ook echt drinken

2 maanden geleden

Ik heb dit bij mijn vorige zoontje gehad. Lactatiekundige gaf toen aan om te powerkolven om even de productie een boost te geven en zelf met de temperaturen van afgelopen dagen zelf veel te drinken en volle producten eten en de kleiner weer vaker aanleggen dan gaat de productie ook omhoog. Anders met Cb afzwemmen hoeveel en welke voeding je beste bij kan geven. Ze kunnen daar extra krampen van krijgen

2 maanden geleden

Reactie op lisahersmis

Ja mijn zoontje komt ook weer 2x per nacht de afgelopen tijd! Hij wil dan o ...
Ja mijn dochter ook! En ben afgelopen nacht 45 min bezig geweest om haar in slaap te krijgen zonder te laten drinken.. maar dat lukt echt niet pfff hahaha ik had CB gesproken en moest haar fruithapje en avond verhogen. 150gr fruit, boterham en dan avond 200gr, maar dan heeft ze nog niet genoeg. Ik heb voor vanavond een pyjama papje 🙈 dat mocht wel, alleen is niet heel gezond haha maar wil toch even proberen of dat werkt 😅

2 maanden geleden

Heb precies het zelfde..

2 maanden geleden

Weet je zeker dat het honger is? Want als je het gekolfde flesje geeft, blijft hij huilerig? Hier zijn we net overgestapt en inslapen is de laatste dagen heel lastig, ook als ze net een fles heeft gehad. Is weer zo’n ontwikkelingsding volgens mij haha. Of kan het niet clusteren zijn voor de nacht? Voor wat betreft introduceren van kunstvoeding. Hebben wij het gemixt in een fles. Eerst 30 cc kunst en rest borst en dan telkens opgehoogd eens in de week en daarna elke paar dagen, omdat we die eerste week merkte dat ze last kreeg van haar darmpjes. Ik raad je dan wel aan zelf te kolven op dat moment, zo blijft je productie goed!

2 maanden geleden

Ik hetzelfde met mijn zoontje (6 maanden). Hij komt ook meerdere keren per nacht. Heb gelezen bij LLL dat dat volkomen normaal is, omdat het prolactine gehalte hoger is in de nacht.

2 maanden geleden

Ik geef al sinds het begin soms een flesje kunstvoeding omdat mijn productie sterk wisselt en net wel/net niet genoeg is. Al meerdere dingen geprobeerd maar heeft met mijn eigen gezondheid te maken. Wij hebben het gewoon meteen vervangen voor kunstvoeding en ons dochtertje dronk dit gewoon op. Ze maakt er geen probleem van. Ik geef dit dan liever overdag in plaats van in de avond. Ik kolf dan wel op dat moment om te zorgen dat m'n productie niet verder terugloopt. We geven Nutrilon Duobalans. Hier zit extra melkvet in zodat haar ontlasting niet verstoord raakt. Ook drinkt ze dit net wat gemakkelijker dan de normale kunstvoeding 😉

2 maanden geleden

Ik had dit vorige week ook, ik heb powerkolven gedaan elke ochtend en sindsdien is me productie weer verbeterd!

2 maanden geleden

Het kan ook clusteren zijn, dan zijn baby’s savonds / eind van de middag onrustig met drinken. Je borst is nooit helemaal leeg. Dus zo regelt je baby dat er de komende dagen meer melk is. Als je gaat beginnen met kunstvoeding zal je op die momenten steeds minder gaan produceren, denk daar goed over na voor als je wel graag borstvoeding wilt geven. Mijn zoontje is nu ook 6 maanden en ik heb ditzelfde gevoel dat ik savonds te weinig melk heb. Ik leg hem gewoon elke keer weer aan. Het is denk is weer een fase!

2 maanden geleden

Hee, ik had dit probleem ook en heb een lactatie deskundige hierover gesproken. Als je borstvoeding wilt blijven geven. Zal je je baby toch aan moeten blijven leggen. Al is dit ieder uur. Het is even zwaar maar het komt goed. Zodra je start met kunstvoeding gaat je borstvoeding achteruit, omdat je lijf simpelweg denkt dat het niet meer nodig is

2 maanden geleden

Reactie op Ruby100224

Hee, ik had dit probleem ook en heb een lactatie deskundige hierover gespro ...
*je productie. Zoals ik al zei het komt goed. Kost even moeite. Mijn meid slaapt nu lekker door. Met de laatste voeding tussen 18.00-19.00. Zonder mopperen