Hoi!
Ik geef nu 5 maanden volledig borstvoeding. Wil nu ook een beetje gaan starten met kunstvoeding erbij in de hoop dat ze straks wat langer gaat doorslapen..
ik wil graag een flesje borstvoeding aanvullen met kunst voeding. Bijvoorbeeld 150cc borst voeding en aanvullen tot 180 met kunstvoeding. Wie weet kom ik dan ook op 1x voeden in de nacht in plaats van nog steeds 2x.
Echter mijn dochter weigert kunstvoeding… heb het aangemengd in kleine hoeveelheden met borst voeding maar ze drinkt het niet. Zonde want zo kan ik dan ook die borstvoeding weggooien!
Iemand tips ?
Hey, ik heb het zelfde hier met mijn zoon van 4 maanden. Heb verschillende flessen geprobeerd omdat ik dacht dat hij flessen weigerde, ik heb nu geitenmelk gekocht kruidvat merk. Nu spuugt hij de fles niet weg. Heb gelezen dat geitenmelk dichtbij de moedermelk ligt.
Hoii! Ik doe het ook gecombineerd, mijn dochter gaat heel goed op geitenmelk! Kan je ook gewoon bij de kruidvat of ah kopen en komt het meest dicht in de buurt van borstvoeding
M'n dochter was 2,5 jaar geleden ook moeilijk met de overstap van bv naar kv. Eerst nutrilon geprobeerd maar dat was een no go voor haar. Ik vond het ook heel sterk ruiken. Toen Kruidvat geprobeerd, dat ging prima! Wel mixen en langzaam opbouwen.
Mag ik vragen waarom jullie het mengen? En niet gewoon enkel kunstvoeding in een flesje proberen?
Ik heb bij de overstap gewoon eerst een half flesje geprobeerd met kunstvoeding, daarna aan de borst gehangen voor aanvullen. Dat ging prima.. dag erna gewoon de fles volledig kunstvoeding gedaan (dus 1 van de 5 flessen) en zo opgebouwd. Bij m’n oudste zoontje ook zo gedaan alleen stopte die met poepen bij kunstvoeding dus daar medicatie voor gebruikt. Maar verder geen probleem met drinken.
En daarnaast zijn er ook baby’s die de kunstvoeding iets warmer lekkerder vinden, dus dat kan ook nog iets doen.
Mag ik vragen waarom jullie het mengen? En niet gewoon enkel kunstvoeding i ...
Omdat ik dat 1x deed met 40ml en toen op de huisartsenpost zat omdat onze kleine zulke erge krampen had dst hij ontroostbaar was voor uren en maar bleef spugen en poepen. 😅 op advies van vb nu mengen.
Misschien dat de baby dan allergisch is op de kv? Ik zou dan gewoon voor an ...
Nou dat hebben ze bekeken en hij leek naast pijn, snel na de voeding poepen, spugen en alles wat naar kv rook niet aan de hand. Maar ben idd nu rustig aan het opbouwen met kruidvat geitenmelk. Vandaag 20ml in 1 fles. Hoeeeewel.... m'n man ging het geven en zie geen restje meer in het flesje waar de kunstvoeding inging dus ik vrees 30ml vandaag🤣 mannen...🤔