42 Reacties
2 maanden geleden
Heb je genoeg gekolfd? Probeer het te mixen en van daaruit steeds meer over te gaan op KV. Dus stel ze drinkt flesjes van 150ml; probeer dan 100ml BV en 50ml KV, bouw dat steeds meer af tot meer en meer KV. Het is de dikte en smaak en warmte.. alles is nieuw. Rustig aan mama, het komt wel goed 🙏🏽
2 maanden geleden
Zo knap 7 maanden fulltime kolven! Probeer het wel rustig af te bouwen, ondanks de pijn die je hebt… anders grote kans op borstontsteking als je in 1 keer stopt.
Wij hebben in het begin kunstvoeding gemengd met gekolfde melk. En dan steeds meer kunst en minder gekolfde melk in 1 fles.
Succes!
2 maanden geleden
Reactie op Annaa90
Heb je genoeg gekolfd? Probeer het te mixen en van daaruit steeds meer over ...
Ik heb niet genoeg gekolfd. Heb geen voorraad meer, maar toch had ik dit gister geprobeerd. Was mislukt. Ze nam een paar slokjes en weigerde daarna. Daarna gaf ze ook nog eens alles over!
2 maanden geleden
Jeetje wat lastig.. ik heb hier een flesweigeraar die ook kritisch was op wat ‘ie dronk. Heb elke dag de geitenmelk variant aangeboden in een Muchkin en nu drinkt ‘ie het wel. Moest denk ik echt aan de smaak wennen.
Maar you go girl! Ontzettend knap 7 maanden.
2 maanden geleden
Reactie op chaichai
Dankjewel 🥺♥️
Ik heb dit gister ook geprobeerd te mengen 130 ml bv en 50 m ...
Misschien dan beginnen met nog minder kv? 20 of 30 ofzo? Doe je wel eerst kv mengen met water en dan borstvoeding erbij?
Stressvol zoiets hè? Houd hoop hoor! Lukt echt wel
2 maanden geleden
Reactie op chaichai
Dus dat ik duo balans haal en gewone nutrilon en dat samen mixen?
Eerst alleen Duo Balans geven! Als dat goed gaat, zou je inderdaad eventueel kunnen mixen. Als je bijvoorbeeld 120+4 geeft, zou je dan bijvoorbeeld kunnen beginnen met 3 schepjes Duo Balans en 1 schepje gewone. Gaat dat goed, dan 2-2. Als dat goed gaat, dan 1 schepje Duo Balans en 3 schepjes gewone. En dan zo naar 4 schepjes gewone Nutrilon.
Maar dit is natuurlijk een voorbeeldje. ☺️
2 maanden geleden
Reactie op chaichai
Dankjewel ♥️
Gaf je intussen nog borstvoeding in de tijd dat hij het nog w ...
Ja. Geef nog steeds bv. Maar hij krijgt nu overdag 1 beker kv. En ga langzaam afbouwen naar ochtend/avond bv en rest kv.
2 maanden geleden
Hier gebruiken we Hero dit is zoeter dan nutrilon en lijkt hierdoor meer op borstvoeding. En owja zijn gewoon voedingen gaan vervangen ipv te mengen werkt als een trein.
2 maanden geleden
Reactie op Sproet
Heb je Nutrilon Duo Balans? Die is meer gemaakt met het oog op combi voeden ...
Ik wissel KV af met borstvoeding ook om mezelf meer rust te geven en de druk weg te halen. Deze kan ik ook erg aanraden. Het zal misschien een verkooptrucje zijn maar mijn dochtertje moet ook niks van de normale Nutrilon hebben. Er zit in de Duobalans extra melkvet zodat het inderdaad net iets meer op borstvoeding lijkt. Qua prijs schelen ze niet zoveel. Ohja en ik heb gewoon nummer 1 ondanks dat ze nu 6 maanden is. Het CB gaf aan dat overstappen op 2 helemaal niet nodig is tenzij je dat zelf wil. Hopelijk gaat je dochtertje snel over op KV.