9 Reacties
2 maanden geleden
Hee! Ik kijk gewoon want me zoontje nodig heeft! Betekend wel dat soms wat meer weggooi maar warm eerst 100cc op en als die meer is kan ik altijd bij geven. Ik maak zelf daarom nu ook zakjes van 60 of van 100 om zoveel mogelijk melk te besparen.
2 maanden geleden
Zelf geef ik wel alleen maar bv maar gaat vooral om het kdv of als hij naar een oppas is.
2 maanden geleden
Oww ik geef echt nog flessen van 180… maar me productie laat het niet toe om steeds zo veel te kolven voor de oppas dagen maar ze drinkt de flessen helemaal op… raak er gestrest van want wil niet stoppen maar heb zometeen niet meer genoeg melk als ik werk voor der als ik zulke grote flessen moet geven
2 maanden geleden
Ze zeggen altijd dat je het gewicht x een aantal milliliters moet doen (afhankelijk van de leeftijd). Vanaf 6 maanden is dat geloof ik gewicht x 110 ml en dan delen door de voedingsmomenten op een dag. Ons zoontje van 6 maanden krijgt 7 keer op een dag 110 ml en dan 2 keer groente en fruit
2 maanden geleden
Ik geef 150 cc en heb ook met mijn andere kindje (tot 2.5 jaar gevoed) nooit grotere flessen gegeven dan dat. Meer dan dat zijn eigenlijk geen borstvoedingshoeveelheden meer, dat krijg je inderdaad ook niet zomaar bij elkaar gekolfd dus dat is helemaal niet gek! Ik voed nu meestal met ongeveer drie uur ertussen. Ze krijgt daarnaast fruit, een half broodje en een groenten hap met iets van aardappel en vlees of vis erdoor.
2 maanden geleden
Ik kolf alleen wanneer ik geen bv kan geven. Wanneer ze naar de opvang gaat bijv. Ik geef dan 200 ml per voeding mee. De ene keer drinkt ze 160 de andere keer wel 200, dit varieert. Ze krijgt nog vier keer per dag een voeding. Ik kolf over het algemeen meer dan dat zij kan drinken. Heb best een hoge productie 😅
2 maanden geleden
Reactie op Alissa1997
Ik kolf alleen wanneer ik geen bv kan geven. Wanneer ze naar de opvang gaat ...
Ik geef trouwens de zelfde hapjes maar ben nog niet lager gaan zitten in de hoeveelheid melk. In hoeverre ik dit natuurlijk zelf in de hand heb. Ga er vanuit dat dit zich zelf oplost en aanpast :)
2 maanden geleden
Hi! Mijn zoontje van 6 maanden drinkt minder goed uit de fles dan de borst. Als hij weinig heeft gedronken bij de oppas dan haalt hij het wel weer in aan de borst in de avond of de nacht. Volgens de jeugdarts maakt het niet zoveel uit, zolang ze maar goed blijven groeien en borstvoeding kan je niet te veel geven😊