9 Reacties

8 maanden geleden

In haar gezichtje blazen helpt hier! Dan gaat ze meestal direct weer ademen.

8 maanden geleden

Ehbo instructeur hier. Kan inderdaad geen kwaad maar kan wel eng zijn! Wat je kan proberen is even in het gezicht blazen kort en wat krachtiger. Daar schrikken ze even van en dan stopt het vaak. Werkt dat niet dan gewoon rustig afwachten. Des te meer aandacht je geeft, des te vaker ze het proberen. Stel dat ze wel een keer echt even flauw valt kun je dr even op haar zij leggen (stabiele zijligging als je die kent) en even rustig bij haar blijven zitten.

8 maanden geleden

Ik blaas altijd even in haar gezicht met de tekst 'hallo, ademhalen'. Vooral het blazen lijkt te werken, de tekst minder. Al loopt ze bij ons niet blauw aan, maar wel heel rood

8 maanden geleden

Hier een dochter met breath holding spell, gelukkig niet heel vaak maar gebeurd wel. Als ze huilt geef ik haar niet veel aandacht maar verlies haar zeker niet uit het oog! Mocht ze echt in de aanval blijven hangen hou ik haar tegen me aan en kriebel wat onder haar voetje helaas werkt dit niet altijd maar in haar gezicht blazen werkt bij haar juist averechts. Als ze even uit is hou ik haar op haar zij tegen me borst aan, dus horizontaal. Ze is dan echt binnen max 10 seconden weer terug. Zelf vooral rustig blijven, als jij onrustig wordt kan je kindje daar op reageren en langer in de aanval blijven hangen. Het ziet er indd heel eng uit maar kan geen kwaad. Meestal zie ik de aanval aankomen en hou haar dan al op haar zij tegen me borst aan. Zo voel ik wel dat ze helemaal slap wordt maar zie ik niet dat haar ogen eng wegdraaien enzo.

8 maanden geleden

Oh vergeten bij mijn vorige bericht. Het is heel eng maar geef er geen aandacht aan! Zo kan je kindje ze uit gaan lokken om van jou/jullie aandacht te krijgen. Evt Kdv en naaste familie en vrienden inlichten hoe te handelen als het gebeurd wanneer je kindje evt bij opa/ oma is en 1 van jullie niet in de buurt.

8 maanden geleden

Wij blazen dan ook idd in haar gezicht, en in het begin werkte dat dan ook wel goed. Maar nu lijkt het niet meer te werken nu ze ouder is, we blijven blazen 😅 Onze ouders en KDV weten ook wat ze moeten doen. Vooral rustig blijven idd. Maar het lijkt erop dat ze het nu ook steeds zelf op kan laten komen ofzo als ze moe is, of als iets niet gaat zoals ze wilt

8 maanden geleden

Ons zoontje heeft dit ook, geërfd van zijn vader die het ook had als baby. Huisarts en consultatiebureau zeggen dat het geen kwaad kan. Inmiddels valt hij meerdere keren per week flauw. 1 keer heb ik 112 gebeld omdat het gebeurde terwijl hij zijn mond vol met eten had - ik was doodsbang dat hij zou stikken als hij weer begon met ademhalen na het flauwvallen. Gelukkig goed afgelopen. In het gezicht blazen of een koude lap werkte hier maar eventjes. Inmiddels raakt hij er alleen maar meer overstuur van, dus we laten het gewoon gebeuren. Platleggen als het kan (soms verkrampt hij helemaal) en erbij blijven, wachten tot het overgaat.

8 maanden geleden

Reactie op Marai

Ons zoontje heeft dit ook, geërfd van zijn vader die het ook had als baby. ...
Jeetje, dus ook echt flauwvallen, dat hebben wij nog niet meegemaakt. Komt hij dan zelf “gewoon” weer bij? Of doe je dan iets? Heeft hij het ook vanuit het niets? Of alleen als er aanleiding voor is?

8 maanden geleden

Reactie op Ash592

Jeetje, dus ook echt flauwvallen, dat hebben wij nog niet meegemaakt. Komt ...
Hij komt altijd binnen 30 seconden weer bij. We leggen hem neer en blijven erbij, verder niks. Een koude lap, in het gezicht blazen of kietelen onder de voetjes werkt allemaal niet. Hij krijgt het als hij overstuur is - eten staat hem niet aan, wil niet verschoond worden, wil geen tandenpoetsen, dat soort situaties. Maar ja, dat zijn wel van die dingen die moeten! Waar we vooral op letten is dat we hem niet alsnog zijn zin geven. Op een gegeven moment kan hij gaan denken dat hij met het flauwvallen zijn zin krijgt en het bewust gaat gebruiken. Dat willen we echt voorkomen, dus we geven er ook verder zo weinig mogelijk aandacht aan en gaan gewoon door met waar we mee bezig waren zodra hij weer bij is.