24 Reacties

4 maanden geleden

Doe je dat kolven dan omdat je anders last krijgt van te volle borsten? Want daar wennen ze vanzelf aan als het goed is. Mss om te beginnen het moment van kolven steeds iets uitstellen en steeds wat minder kolven, totdat je het uiteindelijk helemaal kan overslaan? Bij mij wende het vrij snel, maar dochter moest ook wennen aan de kracht en hoeveelheid waarmee het er vervolgens na al die uren niet drinken/kolven uitkomt haha. Maar ook dat regelt zich uiteindelijk vanzelf

4 maanden geleden

Ik doe de nacht niet meer kolven. Ochtend (7:00 uur) 2 kolf sessies achter elkaar om mijn borst volledig leeg te krijgen.. dan gedurende dag iedere 3 uur kolven en om 00:00 uur m’n laatste kolfsessie.

4 maanden geleden

Ja ik kolf ‘s nachts omdat mijn borsten anders bakstenen worden helemaal vol met harde klonten en stuwing. Gaat dat na een paar nachten niet kolven vanzelf weg? En heeft het invloed op mijn productie?

4 maanden geleden

Reactie op anouckkarsdorp

Ja ik kolf ‘s nachts omdat mijn borsten anders bakstenen worden helemaal vo ...
Had ik in begin ook die harde borsten. Maar nu geen last meer van.. alleen in ochtend voel ik dat ze dus echt vol zitten.. m’n productie is niet minder.. maar ik let ook echt op m’n voeding, veel drinken etc..

4 maanden geleden

Onze dochter slaapt ook al enige tijd door. In begin kolfde ik ook, maar breekt idd op. Wilde ook wel eens een nachtje lekker slapen. Ben er toen ook redelijk snel mee gestopt en dit gaat prima. Je borsten passen zich hierop aan. Sochtends staat het nog wel wat onder spanning, maar dit is goed te doen.

4 maanden geleden

Je zou kunnen kijken of je telkens iets minder lang kunt kolven. Als je nu bijvoorbeeld 15 minuten kolft, daar telkens wat minuten vanaf halen. Of je wekker telkens iets later zetten. Door elke nacht nog leeg te kolven, blijft je lichaam die melk aanmaken!

4 maanden geleden

Hier nog 1! Twee maanden gekolfd, 8x per dag om de drie uur. Vervolgens werd dat 4x per dag. Ik gaf en geef nog steeds BV. Die nachten dat ik kolfde braken mij ook op. Toen ben ik ermee gestopt. Nu geef ik alleen nog live BV om de 3/4 uur aanvullend met KV. Het is alleen dat ik harde borsten heb als ik de eerste en tweede voeding moet geven, omdat ze meer dan 4/5 uur in de nacht niet geleegd zijn. Maar het is prima te doen. Sterker nog: ik merk juist dat ik mijn productie omhoog is gegaan, doordat ik live BV geef. Mijn kleine dronk aan de borst - in die tijd dat ik nog kolfde - maar 5 min. aan iedere borst. Nu is dat 2x zo lang. Ik weet niet of je aan voorraad opbouwen doet, maar als je nog wil kolven, zou je een uur na de eerste of tweede voeding kunnen kolven, want dan is je productie op z’n hoogst, heb ik mij laten vertellen en gelezen, en zelf ondervonden 😊 Maarrr.. In de nacht kolven heeft dan ook weer z’n voordelen, omdat de samenstelling van de moedermelk dan weer anders is dan overdags. En inderdaad.. Wat ik ook hier las: veel drinken! Dat komt ten goede van je productie. Nog een tip van mijn lactatiedeskundige: al kolf je maar 5-7 min. om je borsten te “legen”, dan is dat ook goed. Het gaat er om dat je de productie blijft stimuleren om melk aan te maken. In ieder geval heel veel succes! Het is beetje zoeken wat het beste werkt voor jou, maar doe vooral wat goed voelt voor jezelf en je baby.

4 maanden geleden

Ohhh ja ik zou proberen afbouwen oid. Zonde dat je kolft terwijl je meisje slaapt. Vanaf week 10 gingen wij stoppen met de nachtvoeding (wij zetten toen nog een wekker en gaven gewoon voeding). Toen gingen we gewoon wachten of ze in de nacht kwam voor voeding en prompt ze sliep direct door. Ik heb nooit gekolfd in de nacht. Ik kolf alleen na de eerste ochtend voeding. En ik kolf als ik niet live borstvoeding geef als ze voeding moet hebben. (Als ik werk of als ze op de opvang is) Verder kolf ik nooit extra. Ik kan me niet herinneren dat ik er last van had. Ja de borsten zaten goed vol en stonden zowat op knappen. Maar dat heb ik nu ook nog wel maar ik heb er geen last van en baby ook niet.

4 maanden geleden

De kleine drinkt hier meestal rond 20.00/21.00u voordat ze naar bed gaat. Dan kolf ik rond 22.00/23.00u nog even beide borsten leeg en dan red ik het meestal (soms niet) tot de volgende ochtend. Dan drinkt ze live aan één borst en kolf ik ze ook weer beide leeg. Overdag drinkt ze om de 3 uur, dit houdt ik dan ook aan met kolven als ik aan het werk ben.

4 maanden geleden

Onze kleine slaapt ook 11/12 uren door in de nacht. Geef uitsluitend live borstvoeding. Eerste 2 nachten had ik extreem volle en lekkende borsten. Inmiddels voel ik er weinig meer van. Past zich prima aan. Ze slaapt nu zo’n 4 weken door. En de productie is nog steeds helemaal top☺️

4 maanden geleden

Slaapt hier vanaf 7 weken door van 2200 tot 7.30. Nu slaapt hij gemiddeld 11 uur per nacht. Ikzelf slaap sinds 2 weken zelfs zonder zoogkompressen en dat gaat nu ook helemaal goed. Geen stuwing en niet meer lekken. Productie is ook gewoon nog helemaal prima

4 maanden geleden

Reactie op PrinsKaboem

Ohhh ja ik zou proberen afbouwen oid. Zonde dat je kolft terwijl je meisje ...
Ik doe ook live voeden behalve als ze we niet samen zijn door opvang etc ik deed ook niet extra kolven alleen de tijden van voeding indd. Alleen die nachtvoedknf was een extra voeding die ik kolfde. Ik ga het vannacht proberen over te slaan!

4 maanden geleden

Even doorzetten... ze gaan wennen eraan!

4 maanden geleden

Ik doe ook live voeden behalve als ze we niet samen zijn door opvang etc ik ...
Dan zou ik een ander moment kiezen om extra te kolven. In elk geval niet je nacht! Zonde van je energie.

4 maanden geleden

Ik ben even benieuwd hoe het gaat? Ben je inmiddels gestopt met nacht kolven? Hoe bevalt het?

4 maanden geleden

Ik maak onze dochter nog iedere nacht wakker voor een voeding, die drinkt ze half slapend en na de voeding slaapt ze ook direct verder tot 8.00/ 8.30 uur. Ik slaap nu meestal 2 blokken van 4,5 uur. Ik ben vooral bang dat als ik haar niet wakker maak voor een voeding ze niet voldoende heeft aan de 5 voedingen die ze gedurende de dag krijgt. Hoeveel voedingen hebben jullie doorslapende kindjes overdag? En drinkt jullie kindje dan overdag meer per voeding?

4 maanden geleden

Ik geef bv op verzoek. Dus ben niet echt bezig met hoeveel en hoe laat . Ze slaapt door en maak haar ook niet wakker. Ze groeit goed😊

4 maanden geleden

Reactie op Mel1406

Ik maak onze dochter nog iedere nacht wakker voor een voeding, die drinkt z ...
Onze dochter drinkt ongeveer elke drie uur overdag. Snachts slaapt ze door van 22:00 tot 07:30. Voedingen ongeveer: 07:30, 10:30, 13:30, 16:30, 18:30 en 22:00. Tussen 19:00 en 20:00 gaat ze op bed.

4 maanden geleden

Reactie op PrinsKaboem

Onze dochter drinkt ongeveer elke drie uur overdag. Snachts slaapt ze door ...
Dankjewel, ik denk dat ik ook eens ga proberen om haar door te laten slapen. Tot nu toe had ik te veel last van mijn borsten (syndroom van raynaud helpt niet mee) maar gaat nu al een tijdje goed. Als ze de dag wat eerder start, komt er misschien ook overdag een extra voeding bij.

4 maanden geleden

Ik geef ook live bv en kolf al een tijdje de nachten niet laatste keer om 10 uur.. en me productie blijft nog prima