23 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochtertje begon hier ook mee rond die tijd. Ook de hese klanken en uitbarstingen. Naar mijn idee is dat gewoon de ontwikkeling :)

2 jaar geleden

Ze beginnen rond deze tijd al veel de handjes in de mond te doen ook omdat ze langzaamaan hun handen beginnen te leren kennen. Ook schijnt het een manier te zijn van zichzelf troosten en van alles willen ontdekken, omdat de mond/tong heel veel zenuwen bevat die alles beter voelen als de handjes op dit moment.

2 jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook. Zelfs tijdens borstvoeding probeerde hij een vuist in zijn mond te stoppen. Ook kwam er frustratie aan te pas als het niet lukte. Hij zijn handje niet goed in zijn mond kon doen Later zagen we dat hij zijn duimpje in zijn mond had. Wij proberen de speen aan te bieden ipv zijn duim Want een speen is beter af te leren dan duimen. Wellicht dat jullie kindje ook op zoek is naar het duimen?

2 jaar geleden

Ja is heel normaal hoor, hier ook, het begin van het ontdekken van de handjes

2 jaar geleden

Reactie op Ilsils

Mijn zoontje had dit ook. Zelfs tijdens borstvoeding probeerde hij een vuis ...
Ze heeft altijd al wel haar handje in de mond gestoken maar meestal was het dus met een reden... nu is het écht continu, ik heb haar speen al zeker 200 keer in haar mondje gestoken sinds deze ochtend... Om exact die reden wil ik niet dat ze duimt... Het is wel vaak haar wijsvinger dat ze in de mond steekt maar ze kan er zo hard op zuigen dat die vinger helemaal rood ziet!

2 jaar geleden

Reactie op MINABEL

Ze beginnen rond deze tijd al veel de handjes in de mond te doen ook omdat ...
Dat had ik ook gelezen in een boek maar het lijkt me zo snel... volgens dat boek is het gemiddeld op 3 maanden en 3 weken dat ze dit doen... Nu ik weet dat het geen exacte wetenschap is maar ze is pas 8 weken geworden, dat is wel veel vroeger dan wat er daar staat...

2 jaar geleden

Handjes ontdekken hoort bij sprong 2 en die is rond de 7 week , mijn zoontje deed dit daarna (en nu nog steeds, is 11,5 week) steeds 😊

2 jaar geleden

Reactie op ForShir

Mijn dochtertje begon hier ook mee rond die tijd. Ook de hese klanken en ui ...
Blij te lezen dat jij het ook hebt ondervonden! Ik was wat bang dat ze ziek zou zijn 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Pdw91

Handjes ontdekken hoort bij sprong 2 en die is rond de 7 week , mijn zoontj ...
Handjes ontdekken las ik inderdaad bij sprong 2 maar wat verder in het boek staat dat handjes in de mond gemiddeld pas op 3 maanden en 3 weken is... dat het nu vooral kijken is naar de handen en zaken vastgrijpen... Ik weet dat het geen exacte wetenschap is, maar het is toch heel vroeg als het normaal pas na 3 maanden is en zij pas 8 weken geworden is...

2 jaar geleden

Reactie op Stefaniec93

Dat had ik ook gelezen in een boek maar het lijkt me zo snel... volgens dat ...
Klopt wat je zegt hoor, elke baby is anders. En het is ook geen exacte wetenschap 😊. Maar je kan eens terug gaan naar week 8 in deze app van 24baby, dan zie je ook staan dat ze in deze week veel interesse krijgen in de ontwikkeling van de handen. Aangezien ze met hun mond meer kunnen voelen, zou dat het voor mij kunnen verklaren dat ze haar handen steeds in haar mond doet. Onze baby deed dit trouwens ook al in deze week. De handen waren zeiknat hahaha en ik maar denken dat die honger heeft.... 🤣

2 jaar geleden

Reactie op MINABEL

Klopt wat je zegt hoor, elke baby is anders. En het is ook geen exacte wete ...
Dat dus... Ik heb deze nacht een uur rondgelopen met haar omdat ik dacht dat ze een boertje moest laten, heb zelf een flesje bijgegeven omdat het misschien wel nog honger kon zijn of misschien was ze doodmoe? Ik heb echt alles geprobeerd maar ze bleef met die handen naar de mond gaan en ook wel echt "agressief"! Met veel gewend en boos als je haar hand weg doet... Ze hadden mij gezegd dat die "sprongetjes" echt waren maar had nooit gedacht dat het zo juist was qua leeftijd... heb nog nooit eerder een sprongetje gemerkt bij haar...

2 jaar geleden

Onze dochter is er ook mee begonnen met 8 weken. In de mijlpalen van week 8 stond dat ze zich zelf kunnen gaan troosten met vuistjes in de mond. Eerst een paar dagen bijna 24/7 staren naar haar vuist in de lucht omdat ze die ontdekt had. En daarna ook continue met haar handen of vingers in de mond. Soms een uur lang sabbelen. Ik heb er al filmpjes van gemaakt omdat het er zo lief uit ziet ❤️🧡

2 jaar geleden

Reactie op PrinsKaboem

Onze dochter is er ook mee begonnen met 8 weken. In de mijlpalen van week 8 ...
Het staren is ze blijkbaar overgeslagen en meteen naar de mond gegaan 🙈 Ik vind het op zich niet zo erg maar zou niet graag hebben dat ze gaat duimen... Ze kan soms zo lang en hard op een vinger zuigen dat die helemaal rood ziet!

2 jaar geleden

Reactie op Stefaniec93

Het staren is ze blijkbaar overgeslagen en meteen naar de mond gegaan 🙈 Ik ...
Ja ok. Onze dochter zuigt niet zo hard dat het rood wordt. Ik snap dat je dan denkt: ho ho ho rustig haha

2 jaar geleden

Reactie op PrinsKaboem

Ja ok. Onze dochter zuigt niet zo hard dat het rood wordt. Ik snap dat je d ...
Inderdaad en als je probeert om haar vinger er uit te halen wordt ze écht kwaad 🙈 Nu, als iedereen dat hier meegemaakt heeft zal ik het maar gewoon laten gebeuren 😂 Ik was wat bang dat ze ziek zou zijn

2 jaar geleden

Reactie op Stefaniec93

Het staren is ze blijkbaar overgeslagen en meteen naar de mond gegaan 🙈 Ik ...
Ik heb dat staren ook gemist, maar maaaaan wat wordt er gesmakt tegenwoordig 😂 Ben helemaal bang dat ze hierdoor super veel lucht binnen krijgt en ze daardoor krampjes krijgt hahahahaha, maar dat zal vast wel meevallen.

2 jaar geleden

Joh! Ik dacht dat het zuigbehoefte was en zag het als signaal dat er een fopspeen gewenst was. Nooit bij me opgekomen dat dit handjes ontdekken was🙈

2 jaar geleden

Reactie op dropmentos

Ik heb dat staren ook gemist, maar maaaaan wat wordt er gesmakt tegenwoordi ...
Daar heb ik zelf nog niet aan gedacht, maar inderdaad 🫣 dan pakt ze ook wel veel lucht binnen... Hopelijk zijn ze er snel door 😂

2 jaar geleden

Reactie op Mariska80

Joh! Ik dacht dat het zuigbehoefte was en zag het als signaal dat er een fo ...
Vandaar dat ik de app zo dankbaar ben 🙈 Je krijgt toch wel veel goede raad hier vind ik!

2 jaar geleden

Reactie op Stefaniec93

Handjes ontdekken las ik inderdaad bij sprong 2 maar wat verder in het boek ...
Oooh mijn zoontje deed ze ook direct vanaf een week of 8 in z'n mond, soms bijna z'n hele vuist 🤣 dacht dus dat dat al bij het ontdekken van de handjes hoorde.. nouja zoals we lezen doen heel veel baby's dit dus al bij dit termijn haha.. snap idd wel dat je niet hoopt dat het duimen gaat worden, ben alleen bang dat je er niet heel veel tegen kan doen mocht dat wel zo zijn 🫣