21 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb er nog eentje van 3,5 en dan mijn dochter 4 maanden (ook kma) toevallig Doordeweeks gaat de oudste 4 dagen naar de peuterspeelzaal van 08:20 tot 12:30 Dus opstaan allemaal rond 07:15 nou kinderen klaarmaken etc dan ben ik om 08:30 weer thuis en gaat mijn dochter rond 09:00 naar bed. Slaapt dan meestal 1 uurtje of anderhalf en in dat uurtje doe ik ff snel een rondje door het huis zodat het eigenlijk nooit een rommel is als je het iedere dag maar ff doet. Dan om 12:15 weer de auto in om hem op te halen, komen we thuis leg ik mijn dochter weer in bed rond 12:30/13:00 en slaapt ze meestal 2 uur. Die tijd die ik niks qua huishouden maar echt voor aandacht te besteden aan mijn zoontje. Dan is ze rond 14:00/14:30 weer wakker fles etc en ff met zijn 3e spelen of naar de speeltuin hier om de hoek. Dan gaat ze laat in de middag nog ff op bed , en begin ik aan het eten zodat als mijn vriend thuis is van werk we allemaal meteen kunnen eten. Rond 19:15 naar boven allemaal douchen en in bad, soms met ze 4e in de badkamer🤣 chaos maar oefening baart kunst haha Laatste fles 20:00, als we beide thuis zijn heeft mijn vriend of ik de oudste al in bed gelegd als de ander bezig is met de fles, anders laat ik mijn zoontje nog altijd ff op de bank een filmpje kijken en als ze de fles op heeft leg ik haar in bed en lees ik mijn zoontje nog een verhaaltje voor en dan slapen ze en heb ik rust🤣 Nou dan ga ik weer naar beneden en doe ik nog ff een mini rondje door het huis wat speelgoed opruimen wasmachine vaatwasser aanzetten en dan is het meestal 21:00 en zit ik eindelijk haha Hoop dat het een beetje duidelijk is🤣 zo gaat het hier ongeveer iedere dag

4 maanden geleden

Reactie op Steffiek

Ik heb er nog eentje van 3,5 en dan mijn dochter 4 maanden (ook kma) toeval ...
Als ze wakker is na haar ochtend slaapje of na haar late middag dut dan speelt ze of in de box, of ff met een van ons op schoot en ja soms zet ik haar ff voor baby tv 🤣

4 maanden geleden

- Ik klets met 'm, lees boekjes, doe spelletjes met omrollen/tummy time. Ik probeer hem ook alleen te laten spelen. Schone kleertjes krijgt ie vaak na een badje of wanneer ie is doorgelekt (momenteel vaak wel 1x per dag...). - Ik probeer om de dag/twee dagen een badje te doen. Deze doe ik na het eerste ochtenddutje (7:30 opstaan, rond 8:30/9:00 een dutje van een half uur, daarna voeden en een half uur later een badje). - Wakker: stofzuigen (maakt hem vaak rustig), douchen (zit ie in de wipstoel erbij), koken (vaak iets makkelijks en laat hem in de Stokke erbij zitten en klets wat met 'm/vertel alle kookstappen aan hem. Als dat niet werkt zet ik hem toch even in zijn wipper met Happy Fruits op) Slapend: Was opvouwen/ophangen (of doe ik soms als hij in bed ligt, maar nog niet slaapt), even relaxen, dweilen, andere klusjes die eens in de zoveel tijd moeten gebeuren. Qua slaapjes is het nu vaak: 7:30 opstaan 8:30/9:00 dutje 30 min 11:00/11:30 dutje 45 min - 1,5 uur 15:00 dutje 45 min - 1,5 uur 19:00 naar bed Ik probeer minstens een dutje in zijn eigen bedje te doen. Soms in de wagen als ik erop uit ga en ook nog veel op de arm als ik wil dat ie langer slaapt. Soms zit er nog een kort dutje tussen de laatste ochtenddut en middagdut, ligt eraan hoeveel hij ervoor heeft geslapen. Supermarkt etc. vind ik niet fijn om te doen met hem. En als ik met de auto naar vrienden ga, probeer ik het zo te plannen dat het rond de tijd van zijn dutje is.

4 maanden geleden

Ons zoontje is 4 maanden oud en dit is ons schema: 8u30/9u: opstaan, pamper verversen en eerste fles Daarna wat in de wipper zitten met eventueel wat speelgoed 10u30 in parkje leggen, valt meestal na 10 minuutjes in slaap Dan doe ik verschillende dingen in het huishouden (was ophangen, stofzuigen, vaatwasser, ...) 11u30/12u: groentepap en aanvullen met fles Dan terug in de wipper om wat te laten zakken Daarna leg ik hem soms eens op de speelmat 13u30/14u: terug in het park voor een dutje 15u/15u30: flesje Dan liggen we eventjes samen in de zetel Rond 17u30/18u begin ik met het avondeten, zoontje ligt dan meestal in het park 18u30/19u: flesje Samen in de zetel liggen 21u30 laatste flesje en naar bed

4 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Ons zoontje is 4 maanden oud en dit is ons schema: 8u30/9u: opstaan, pamper ...
Oja tussendoor pamper verversen wanneer nodig. Kleertjes doe ik aan na het eerste dutje. Badje is 2x per week 's avonds. Soms het gebeurd het dat hij in de avond, rond 18u, ook nog een dutje doet

4 maanden geleden

Ik moet zeggen dat dit ritme geheel uit mijn zoontje is gekomen. Ik merkte op dat hij op dezelfde uren altijd moe werd dus toen wist ik dat dit de uren zijn om hem in het parkje te leggen voor een dutje. Binnenkort wil ik hem in zijn bedje leggen voor dutjes

4 maanden geleden

Als ik alleen met m’n dochter ben: 6.30 slapend flesje geven 7.00 zelf opstaan, douchen, ontbijten etc. 8.00 dochter wakker maken en ene dag in bad, andere dag opfrissen/wassen + schone kleren 9.00-10.00 slapen in bed, ik doe dan even wat aan huishouden of we gaan wandelen en zij slaapt dan in de kinderwagen 10.30 fles 11.30 hapje In de tussentijd speelt zij gewoon zelf en soms ook even samen 12.00-14.00 slapen in bed, huishouden/tijd voor mezelf 14.30 flesje 15.30 hapje In de tussentijd dus weer spelen 16.00-17.15 slapen in bed. Dan bereid ik meestal alvast het avondeten voor. Als m’n vriend dan 17.30 thuis is, speelt hij vaak met haar en ga ik koken. 18.30 flesje, opfrissen, masseren en pyjama aan. 19.00 tot ongeveer 08.00 slapen (ze wordt soms nog een keer wakker maar niet voor de fles) Mijn dochter heeft geen moeite met geluiden, maar we gebruiken white noise dus dat maskeert ook omgevingsgeluiden. Hier moesten wij in het begin (en af en toe nog steeds) ook steeds haar speentje geven na 45 minuten slapen, als we inderdaad wilde dat ze langer sliep. Wij deden de vox-functie daarom uit op de babyfoon. Als we haar zagen dat ze een beetje wakker begon te worden omdat slaapjes koppelen nog niet lukte, ging ik er gauw naar toe om haar haar speentje te geven voordat ze dus al helemaal wakker werd en niet meer wilde verder slapen.

4 maanden geleden

Wat een heftige start voor jullie! Is het nu aan de beterende hand? Hebben hier geen strak schema. Ik geef borstvoeding en niet op vaste tijden. Met slaapjes let ik op haar wakkertijd en of ze slaapsignalen geeft. Momenteel vaak hazenslaapjes. Tijdens die slaapjes kan ik dus niet veel doen, vaak even kopje koffie en boek lezen. Of soms even snel was doen/vaatwasser. Ze kan inmiddels lekker zelf ‘spelen’ dus dan stofzuig ik beneden snel even. Met mezelf douchen neem ik haar vaak gewoon mee naar de badkamer. Dat relaxed worden om dat soort dingen te doen als je kindje wakker is, komt vanzelf wel. Geef jezelf wat tijd daarvoor! Grotere klusjes zoals de tuin doe ik als mijn man thuis is. Koken overigens ook als hij thuis is.

4 maanden geleden

Hoi! Wij volgen ook redelijk het ritme van ons zoontje. Hij gaat nu richting de 4,5 maand. Onze dagen zien er ongeveer zo uit: > 8:00/8:30 wakker, luier en aankleden, drinken > 9:00 ga ik wassen en ontbijten, baby speelt een beetje zelf en zit bij ontbijt aan tafel >tot ongeveer 11:00 samen spelen (totdat hij moe wordt) dan naar bed >>> hier ga ik afwassen en iets aan schoonmaken of was wassen > 12:00 drinken, luier en spelen >>> hier ga ik vaak ook lunchen en zit hij mee aan tafel > 14:00 naar bed >>> Wat schoonmaken en ook wat tijd voor mijzelf > 15:00 drinken, luier en spelen > daarna naar buiten wandelen >>> vaak wandelen we langs de supermarkt en haal ik wat boodschappen voor die avond, hij slaapt in de wagen zn 3e slaapje vaak > 18:00 drinken, luier spelen >>> hier ga ik regelmatig zelf douchen, baby mee in de badkamer op t aankleedkussen > 18:30 klaarmaken voor bed (pyjama aan, luier, lezen) >19:00 nog wat drinken en slapen Ons zoontje gaat meestal donderdag of vrijdag avond in bad voor het slapen gaan en dan vaak nog 1 of 2 keer mee onder de douche als mijn man ook thuis is (maandag meestal)! Huishouden doe ik dus tussendoor wanneer hij slaapt of als hij zelf speelt (zelf spelen lukt de laatste tijd niet echt haha). Als het buiten lekker weer is ga ik vaak nog even in de tuin wanneer hij in de avond naar bed is (babyfoon mee). Daarna eten koken. Eten voorbereiden doe ik ook wel eens wanneer we terug zijn van wandelen. Dan neem ik ons zoontje mee in de keuken in zijn stoel.

4 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Wat een heftige start voor jullie! Is het nu aan de beterende hand? Hebben ...
Ja gelukkig gaat het met de kleine nu goed. Al is het nog steeds wel temperamentvol ventje die snel een keel op zet. Maar niet meer de hele dag lang. Wil inderdaad gewoon heel graag wat meer relaxed worden om dingen te doen, zowel als hij slaapt (en niet door huis te sluipen) maar ook als hij wakker is. S ochtends doe ik vaak nog wel gauw even wat als hij rustig in de box ligt te spelen. Maar dan voel ik me snel schuldig omdat ik ook tijd met hem wil doorbrengen. S avonds ga ik vaak wel afwassen met hem (noemen we afwas tv omdat hij dan gebiologeerd zit te kijken naar het stromende water en sop enz 😊) met avondeten zit hij bij ons aan tafel in stoeltje. De rest van de dingen weet ik dus nog niet zo goed. Douchen terwijl hij wakker is misschien inderdaad maar keer proberen.

4 maanden geleden

Reactie op ChloëMG99

Hoi! Wij volgen ook redelijk het ritme van ons zoontje. Hij gaat nu richti ...
Klinkt alsof jullie zoontje een stuk langer wakker kan zijn dan onze kleine! Die krijgt tussen 6 en 7 s avonds de fles en gaat dan nacht in. S nachts om 12 uur nog fles. Dan om 6 uur 's ochtends uit bed. Vandaag heeft hij overdag nog 5.5 uur geslapen verdeeld over 4 dutjes.

4 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Klinkt alsof jullie zoontje een stuk langer wakker kan zijn dan onze kleine ...
Klinkt fijn dat jullie kindje overdag ook nog lekker wat slaapjes doet. Hier sinds 3 weken overdag maximaal 3 slaapjes van ongeveer 45 minuten en het kost best wat moeite om hem in bed te krijgen. Komt vast door de groei, hopelijk lukt het binnenkort weer om vooral zijn middag slaapje wat langer te slapen.

4 maanden geleden

Wij hebben best een strak schema 😳 maar dat is met name omdat ik merk dat mijn dochter daar heel goed op gaat, en wij dus ook 😁. 7:30 opstaan (op mijn vrije dagen) 9:00 dutje tot 10 10:30 fles 12:00 dutje tot 14 14:00 fles 16:15 dutje tot 17u 17u fles 17:30 groente hapje 19:00 fles en naar bed. Op dinsdag en in het weekend gaat ze in bad, soms ook op donderdag. Ik probeer iedere dag 1 was te draaien en op te hangen. Het opvouwen en opruimen kost meestal wat meer dagen 😳 Stofzuigen doet mijn man vaak. Keuken en badkamer doe ik soms tijdens eerste of laatste dutje. Tijdens het lange dutje kijk ik meestal een serie of ga ik de tuin in (heb moestuin aan huis) wat echt mijn ontspanning is. Ik kook elke dag en mijn man ruimt dan de keuken op. Wij douchen allebei elke avond gewoon. 1 van ons staat dan paraat, maar ze ligt nog bij ons op de kamer. Als ze dan eens wakker wordt doe ik net of ik slaap en gaat ze ook weer slapen 😂

4 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Wij hebben best een strak schema 😳 maar dat is met name omdat ik merk dat ...
Ik doe ook best veel in haar zicht als ze wakker is. Straks als ze meer wakker is zal ze zichzelf ook af en toe moeten vermaken. Er is natuurlijk ook heel veel tijd voor knuffels en kusjes, maar soms moet er gewoon een doekje door de keuken en dan ligt ze toe te kijken. Soms zet ik haar in de wipper in de tuin, en zit ze lekker rond te kijken. Vindt ze geweldig 😊

4 maanden geleden

Reactie op ChloëMG99

Klinkt fijn dat jullie kindje overdag ook nog lekker wat slaapjes doet. Hie ...
Ja op zich wel maar zit me dan toch af te vragen of dat voor zijn leeftijd nog normaal is of dat hij dan toch s avonds/s nachts te weinig slaap krijgt? Verschil tussen 5.5 uur en 2.5 uur is best groot!

4 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Ik heb dus ook een moestuin en de tuin is normaal ook mijn ontspanning. Maar daar kom ik nu dus echt niet aan toe tenzij mijn man thuis is... maar misschien straks als het weer wat beter is dat die kleine dan idd buiten kan zitten of liggen en dat ik dan eventjes beetje kan doen.. moestuin voor dit jaar gaat niet meer worden dat is voor volgend jaar dan maar. Of misschien nog wat wintergroenten.

4 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Wel knap dat jullie er zon strak schema in hebben gekregen. Lukt dat ook echt zo met de slaapjes? Hoe oud is jullie dochter?

4 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Wel knap dat jullie er zon strak schema in hebben gekregen. Lukt dat ook ec ...
Onze dochter is nu 18 weken. Heeft wel eventjes geduurd hoor. Maar ik merk nu wel echt dat ze rond de slaaptijden ook echt moe is en makkelijk in slaap valt. Meestal slaapt ze tussen de middag 1,5u, maar dan heeft ze dus even een minuut of 20 nodig tussen de slaap cyclus om door te pakken. Dan ligt ze wel twee uur in bed. Soms slaapt ze 1,5u achter elkaar door en ligt ze daarna nog een half uurtje te chillen. Maar wij hebben wel echt geluk dat ze goed kan slapen en ook echt graag slaapt 😅

4 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Ja gelukkig gaat het met de kleine nu goed. Al is het nog steeds wel temper ...
Fijn dat het goed gaat! Herken het hoor, had het in het begin heel erg dat ik haar niet alleen wilde laten. Nu vind ik het juist zo leuk om te zien dat ze zichzelf kan vermaken. En inderdaad aandachtig kijken naar de dingen die jezelf doet. Dat relaxed worden komt vanzelf. Als jullie zo’n heftige start hebben gehad, snap ik dat volledig! Komt goed, elke keer weer een stukje 💪🏼