Hoi mama's
Doordat ons zoontje de eerste 3 maanden eigenlijk alleen maar huilde (door KMA) hebben we totaal geen dag of weekritme kunnen ontwikkelen. Ik merk hierdoor dat we bepaalde dingen "vergeten" (zoals bijv. badje) en ik me dan erg schuldig voel. Ook merk ik dat ik zelf nog steeds erg gespannen ben (ook postpartum depressie/stress geconstateerd en onder behandeling) en van veel dingen het idee heb dat ik ze niet kan doen als de kleine thuis is of als ik alleen thuis met hem ben.
Daarom de vraag aan jullie;
-wat is beetje jullie dagritme met bijv. dingen als wanneer schone kleertjes voor de kleine? Wat voor activiteiten verder? (Met name als je alleen met kleine bent)
-soort weekritme met badje?
-welke dingen doe je met name wel als de kleine wakker is en welke dingen vooral als ze slapen?
Bijv. dingen zoals douchen, koken, stofzuigen, in de tuin werken, (is inmiddels een rimboe aan het worden...) Weet ik gewoon niet wanneer ik ze moet doen.... hoe doe je dat dan vervolgens?
Komt ook doordat ik als de kleine slaapt niet teveel herrie wil maken omdat ik bang ben hem wakker te maken. Bij slaapjes overdag regelmatig nog even heen moet om speentje te geven als ik wil dat hij langer slaapt dan een half uur. En ik in mijn hoofd heb dat als de kleine wakker is ik mijn tijd aan hem moet besteden...
Dus help me om weer beetje in te zien wat wel kan op een dag en hoe weer beetje relaxter te worden in bepaalde dingen! Ik kan het op dit moment nog niet helemaal vinden / de creativiteit vinden van dingen doen terwijl kleine man er is.