12 Reacties

15 dagen geleden

Ik struggle hier ook enorm mee, vooral baby naar bed brengen en peuter erbij... Maar jouw peuter slaapt nog 's middags, wat heerlijk!!

15 dagen geleden

Reactie op Anomom99

Ik struggle hier ook enorm mee, vooral baby naar bed brengen en peuter erbi ...
Ja hier hetzelfde, zo lastig om de rust te nemen rond het naar bed brengen. En idd nog wel heel veel mazzel met peuter die nog graag even slaapt overdag!

14 dagen geleden

Ik ben sinds deze week ook wat dagen alleen met de twee en vind het ook erg lastig. De oudste slaapt gelukkig nog wel overdag, maar kan zich nog niet heel goed zelf vermaken. Dus echt zoeken hoe beiden tevreden te houden. Baby is overigens ook niet heel makkelijk....

13 dagen geleden

Ik vind de dagen alleen ook zwaar, respect dat je er 5(!) alleen doet! Geen tips helaas, mijn tactiek is go with the flow want als ik ze iets wil opleggen mislukt dat gegarandeerd en leidt het alleen maar tot frustratie

13 dagen geleden

Ik doe zelf de baby (7wkn) veel in de draagzak. Maar heb zelf overdag geen slaap nodig. Mijn man is veel in het buitenland dus ook de spitsuren doe ik met een dreumes van bijna 2 en baby. Ik zit ook nog op 8/9 x bv.. Vandaag: 1:30 voeding 4:45 voeding 7:00 dreumes wakker en daardoor baby ook Baby in wipstoel en eten maken dreumes en mijzelf. Snel douchen met wipstoel in de badkamer en dreumes voor tv (waar ik zicht op heb bij het douchen) 8.15 voeding baby en daarna in de draagzak. Naar buiten met z’n drieën 10.30 voeding en daarna draagzak. 12.00 Lunchen en op bed dreumes 13.00 voeding 15.00 dreumes wakker 16.00 voeding 18.00 eten en baby in wipstoel 18.45 voeding 19.00 klaar maken voor de nacht 19.30 op bed dreumes en baby vaak nog clusteren. Ik ga zelf ook zo vroeg op bed zodat ik mijn uurtje maak en overdag niet hoef bij te slapen. Om 22.30 doe ik nog een voeding. Het is wel aanpoten vind ik ook hoor!! Er zijn genoeg dagen dat ik met hoofdpijn op de bank zit als de dreumes weer een driftbui heeft. Maar ja, soms huilt een van de twee. Of beide. Of alle drie.. haha. En als het in slaap voeden werkt is dat prima toch? Als jij zo aan je rust komt, lekker doen. En een ritme is ook wel overrated. Je creëert vaak je eigen teleurstelling omdat het anders gaat.

13 dagen geleden

Hmm herkenbaar hoor. Ben eigenlijk nog wel blij dat er nog geen heel strak ritme in zit dan zou ik" vast" zitten aan slaapjes etc. Hier fles voeding maar daar zitten ook geen vaste tijden op. Alleen de ochtend en de avond een beetje ochtend meestal tussen 06.00/07.00 fles en avond rond 18.00/19.00 dat is de enige echte regelmaat. Mijn man legt altijd de oudste in bed eigenlijk vanaf het begin al gedaan omdat hij veel werkt en dan ook even alleen tijd met haar heeft ze gaat altijd even in bad etc. Jongste valt nu nog makkelijk overal in slaap. Merk dat dat wel iets moeilijker word dus ik oefenen in het weekend met wat vaker in haar eigen slaapkamer ze doet het wel eens hoor. Maar 6x heen en weer lopen met een peuter van 2,5 die ook aandacht wil is alleen maar stress vol. Dus geen tips maar wel herkenbaar en ik moet eerlijk zeggen er zijn dagen dat ik denk ritme is lekker maar soms juist ook wel fijn om nergens aan vast te zitten de oudste slaapt max 1,5uur overdag dan is het soms wel fijn om even echt tijd te hebben voor de jongste maar vaak genoeg kijk ik dan ook gewoon even een serie met haar op schoot.

13 dagen geleden

Reactie op Roos Anne

Hmm herkenbaar hoor. Ben eigenlijk nog wel blij dat er nog geen heel strak ...
Ik denk overigens dat het wel een beetje vergelijkbaar is. Nachtvoeding 03.00/04.00 06.00/07.00 Baby wakker. 07.00 Peuter wakker 10.30 Eten koken als dat lukt 11.30. Lunchen 12.30/13.00 Peuter slapen 16.45/17.00 avond eten Vanaf dan beetje chaotisch 19.00. Peuter slapen 22.30. Baby nog een fles.

13 dagen geleden

Reactie op Mom_and_momtobe!

Ik vind de dagen alleen ook zwaar, respect dat je er 5(!) alleen doet! Geen ...
Dank, ik doe er gelukkig geen 5 alleen hoor! 2 alleen en 3 samen.

13 dagen geleden

Reactie op Babyfeverrr

Ik doe zelf de baby (7wkn) veel in de draagzak. Maar heb zelf overdag geen ...
Haha ja als ze allebei huilen kan ik idd ook wel bijna meejanken af en toe. Fijn om jouw dag te lezen. Ik kwam er idd ook achter dat we echt al vroeg gewoon naar buiten moeten, anders komt het in de ochtend niet meer lekker uit met slaapjes. Ik heb het nu zo gedaan 0130 baby voeding 0530 baby voeding 0700 peuter wakker, ik even snel douchen met zicht op ledikantje van peuter en camera op baby. 0715 peuter ontbijt 0730 baby wakker en voeding 0830 naar buiten met zn allen 10:00 voeding baby, peuter fruit en even tv of zelf spelen. 11:30 baby naar bed 12:00 lunch met peuter 12:30 peuter naar bed en baby even klein slokje gegeven. Samen met baby geslapen tot 2 uur 14:00 baby voeding 14:15 peuter wakker 17:00 baby voeding en koken 17:30 eten 18:00 baby draagzak en peuter in bad 18:30 start avondritueel peuter 19:00 peuter op bed en baby voeden + ook naar bed. Baby was klein beetje oververmoeid met naar bed gaan, had misschien wat eerder gewild maar was best tevreden zo! Ik ben met het in slaap voeden altijd beetje bang voor verkeerde slaap associatie maar laat het voor nu idd ook maar even. Dat ene slaapje op de dag waarbij dat gebeurt, het geeft ons allen veel rust.

13 dagen geleden

Reactie op Rbe

Haha ja als ze allebei huilen kan ik idd ook wel bijna meejanken af en toe. ...
Oja en nog een slaapje baby tussen 16 en 17

13 dagen geleden

Reactie op Roos Anne

Hmm herkenbaar hoor. Ben eigenlijk nog wel blij dat er nog geen heel strak ...
Hier merk ik ook dat het zomaar overal slapen niet meer echt lukt. Snap ik ook wel als de peuter ineens met zn hoofd keihard 'hallo!!!' roept oid😅 maar herken de struggle met 6x heen en weer lopen naar boven icm peuter...

13 dagen geleden

Reactie op Rbe

Hier merk ik ook dat het zomaar overal slapen niet meer echt lukt. Snap ik ...
Ja ik moet zeggen ik wil tegen de peuter ook niet de gehele dag zeggen zachtjes doen stil zijn. Maar ik merk dat de jongste nog wel redelijk goed overal doorheen slaapt . En als het wel lukt dan slaapt ze in haar eigen kamer. ik mis wel even dat je de tijd kan nemen om de jongste rustig in bed te leggen. De oudste wil vaak mee of ik ben te zenuwachtig voor wat er beneden allemaal gebeurt🫣😂 maar dat zal wel zo blijven. Over het algemeen mag in denk ik nog niet klagen als ik haar lopend in slaap krijg kan ik dr. Ook boven in bed leggen. Het mooiste is natuurlijk een ritueel slaapzakje muziekje aan ofso even mee zitten maar dat zit er gewoon echt niet altijd in.. achja ze weet ook niet beter dat scheelt