16 Reacties

11 dagen geleden

Herkenbaar helaas😅 wij hebben een dreumes van anderhalf en nu een dochtertje van 9 weken en merk ook dat het moeilijk is om tijd voor elkaar te vinden. Wat we eerder wel vaker deden is buiten gourmetten met de vuurkorf aan en een wijntje, of een spelletje (daar houden wij allebei wel van). In elk geval eens iets anders dan netflix/tv want dan liggen we meestal beide na 10 minuten te pitten🙈.

11 dagen geleden

Reactie op dhm1991

Herkenbaar helaas😅 wij hebben een dreumes van anderhalf en nu een dochtert ...
Ja precies! Ik ben het bankhangen ook zat, er valt dan altijd 1 van ons 2 in slaap 😅 Maar wat een leuk idee! Daar kan ik wel wat mee, thanks 😃

11 dagen geleden

Wij hebben standaard elke maand een datenight (met of zonder kind) we proberen dan idd niet te netflixen oid maar dingen te doen die we voorheen leuk vonden als dates zoals Een wijntasting thuis doen met een kaasplankje, uitgebreid menu koken, massages etc, spelletjesavond, sunset kijken op het balkon

11 dagen geleden

Leuk topic!! Wij hebben precies hetzelfde: 11 jaar relatie, 2e kind en echt even een date nodig 😅

11 dagen geleden

Misschien een gezelschapsspel of een exit escaperoom spel?

11 dagen geleden

Wij doen idd ook af en toe een spelletje ipv tv kijken :)

11 dagen geleden

Gezelschapsspel met lekkers op tafel. Wij gaan geregeld in bad samen. Samen iets bouwen/maken creatief.

11 dagen geleden

Extra lekker eten bestellen of samen koken. Muziekje erbij aan. Spelletje doen zoals bijv carcasonne, Berenpark of simpele spelletjes als beverbende of keer op keer (YouTube filmpje voor makkelijke korte uitleg als je net als ik niet van handleidingen lezen houdt ;-) ). Lekker drankje erbij en hapjes. Besteed aandacht aan de voorbereiding met een favoriet of juist nieuw drankje en extra lekkere hapjes. Buiten de deur wat doen kost ook wat, dus gun jullie zelf wat extra lekkers in deze intensieve tijden 🥰 er zijn ook mogelijkheden om luxer uiteten thuis te laten bezorgen, als je googled op thuis uit eten (eatsous bijvoorbeeld). Heb dit een keer voor mijn vriend zijn verjaardag gedaan in Coronatijd toen de restaurants dicht waren en dit was echt enorm leuk. Van heerlijke gerechtjes tot Michelin sterren restaurants die hieraan deelnemen, je kan het zo gek maken als je zelf wil ;-) Je doet dan zelf dan enkel nog lichte voorbereidingshandelingen (zoals verwarmen en opmaak bord)

10 dagen geleden

Ik lees een paar keer een uitgebreid koken of eten bestellen. Maar eten jullie dan 2x of?🫣 Ik bedoel onze dochter van 2,5 eet met ons mee als wij dan later eten. Zit je haar aan te staren dan gaat ze ook niet echt eten . Dus dan zou dat voor ons dubbel eten betekenen of iemand een andere tip 🥺🙏

10 dagen geleden

Leuk dat iedereen zo van de spelletjes is.. wij ook haha! Wij doen altijd wel even een potje clever of yahtzee.. maar laatste tijd idd vaak toch een serie. En we kiezen dus vaker voor een kort spelletje, maar soms is juist een lang spel ook leuk! (Carcassonne, ticket to ride, kolonisten, escape room, code names en zo kunnen we nog wel even doorgaan haha) Dinertje doen we ook af en toe, soms kaasfondue, soms tapas maar soms ook lekker sushi bestellen. En vooral; afspreken geen telefoon gebruik.. haha dat helpt bij ons. Massage, knuffeltijd, door foto’s scrollen en herinneringen ophalen.. allemaal leuke dingen. En daar ik nu nog net beetje vroeg voor vind… een avond wandeling. Niet iedereen vindt dat prettig, maar even een blokje om terwijl de kids liggen te slapen. (Al vind ik dus zelf wat fijner als hij iets ouder is…) maar aangezien wij twee goede slapers hebben, beide een camera op kamer hebben en we dan gewoon door de buurt wandelen en binnen no time thuis kunnen zijn.. dat vind ik ook een fijne activiteit! En op gegeven moment; lekker een oppas regelen en samen uit eten, of iets dergelijks :) 25 mei hebben we een bruiloft en gaan de jongens uit logeren bij m’n zus 🙌🏻😍 heel chill, en ook best spannend haha

10 dagen geleden

Reactie op Roos Anne

Ik lees een paar keer een uitgebreid koken of eten bestellen. Maar eten ju ...
Die van ons wordt in juli 2. En kan prima even los eten van ons.. Misschien kun je voor haar dan een pannenkoek doen, heeft zij ook een speciaal avondje ;-)

10 dagen geleden

Herkenbaar ! Ik vind het lastig om ‘s avonds nog überhaupt tijd voor ons tweeen te vinden. Hoe laat ligt bij jullie kleine erin? Onze tweede / jongste gaat naar bed na onze dreumes. Voordat zij in bed ligt (douchen, flesje, rechtop houden, in slaap krijgen) is het meestal 20.30. Aangezien ze meestal rond 6 uur onrustig wordt en nog ‘s nachts nog komt, gaan wij kort daarna slapen.

10 dagen geleden

Reactie op Tigerlilly

Gezelschapsspel met lekkers op tafel. Wij gaan geregeld in bad samen. Samen ...
Wat bouwen jullie? Klinkt wel leuk namelijk

10 dagen geleden

Reactie op moes1

Die van ons wordt in juli 2. En kan prima even los eten van ons.. Misschi ...
Ja oke dat kan. Vind het altijd wel belangrijk om samen te eten. En als wij met zn tweeën haar aan kijken terwijl ze alleen zit te eten lijkt me dan zo raar😂

9 dagen geleden

Reactie op Roos Anne

Ik lees een paar keer een uitgebreid koken of eten bestellen. Maar eten ju ...
Je zou een diner met meerdere gangen voor jou en je partner kunnen doen? Dan neem je het voorgerecht tegelijk met je dochtertje haar maaltijd. Als 1 van jullie haar op bed legt dan maakt de ander ondertussen het hoofdgerecht en het toetje kan je dan samen maken bijvoorbeeld.

9 dagen geleden

Reactie op Babyfebruari

Je zou een diner met meerdere gangen voor jou en je partner kunnen doen? Da ...
Ohja dat is nog niet zo gek. Dan eten we wat later de rest met z'n tweeën.