1028 Reacties

5 maanden geleden

Ze heeft opeens hysterische huilbuien. Ik word er helemaal misselijk van en heb moeite om zelf ook niet te moeten huilen, zo intens. Ze is 12 weken, dus misschien sprong 3? Hopelijk gaat het snel voorbij. 😢

5 maanden geleden

Dit begon als een grap over socialmedia moeders. Ik loop rond met geföhnde ...
Heel herkenbaar 🤪 heb je net gedouched en een schone shirt aan.. spuugt ze er op. Doe je weer een nieuw shirt aan, heeft ze een spuit luier. Nog een keer omkleden, begin je te lekken 😅😂 Maar goed, nu de zon weer lekker schijnt krijg ik altijd sproetjes. Beetje kleur in het gezicht doet wonderen bij mij! 😊😛

5 maanden geleden

Reactie op Zweedsebaby

Ze heeft opeens hysterische huilbuien. Ik word er helemaal misselijk van en ...
Ooh dit herken ik inderdaad van sprong 3. Vooral eind van de middag/ avonden. Echt een hoog huiltje/schreeuwen alsof ze mega veel pijn had en ontroostbaar. Ze is nu 11 weken en we zijn door de moeilijke fase heen (is 2 weken te laat geboren). Dat hysterisch huilen is nu ook weer voorbij gelukkig. Maar ik voel met je mee. Heb ook liggen janken 😘

5 maanden geleden

Sprongetje 4 has entered the building 🥺🥺🥺

5 maanden geleden

Mag ik even tips van moeders waarbij ze tijd hebben om hun perfecte beige o ...
Ja die tips wil ik ook! Heb drie kindjes onder de 3 en ik weiger echt om eerder dan hun op te staan (zou namelijk om 6u of zo zijn en dat trek ik niet met gebroken nachten) Wat ik wel doe is de avond van tevoren mijn kleding klaarleggen en sochtends mijn peuters proberen af te leiden door ze zelf hun gezicht te laten wassen en elkaar een boekje voor te lezen of zo . Dan doe ik snel wat basis makeup, maar zou er graag weer meer tijd voor hebben. Soms gebruik ik het middagdutje om mezelf een beetje op te tutten, baby heb ik dan in de draagzak of aan de borst bij me

5 maanden geleden

Mijn dochter is aanstaande vrijdag 10 weken, maar haar krampjes lijken ineens de laatste week erger te worden 😭 dacht ik over de cruciale 6-8 weken heen te zijn, wordt het alleen maar erger! Vandaag vertelde ik het CB dat we zelf haar melk hadden opgehoogd, omdat ze de nacht weleens doorsliep. Nu kregen we als tip om toch weer terug te gaan naar 120ml (ipv 150), misschien dat de verandering haar lichaam onrustig maakte en het toch allemaal te veel is. Ik ben benieuwd, cross my fingers 🤞🏻🤞🏻

5 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Mijn dochter is aanstaande vrijdag 10 weken, maar haar krampjes lijken inee ...
Bij ons zoontje werden de krampjes ook erger na de 8 weken nog. Zijn ontlasting komt ook minder vaak nu (hij is nu 13 weken). Maar hij krijgt op verzoek bv dus kan niet echt aan de hoeveelheid liggen...

5 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Ooh dit herken ik inderdaad van sprong 3. Vooral eind van de middag/ avonde ...
Ik zeg ook tegen mijzelf “gaat weer over, gaat weer over”. Als ze dan gekalmeerd is, kunnen we samen even bijkomen. Fijn dat het bij jullie weer voorbij is (en stiekem ook fijn om te horen dat ik dus niet de enige ben met tranen). 😅

5 maanden geleden

Drie kwartier rondjes lopen door de kamer met de kleine om vervolgens tegen die piep babygym aan te lopen waardoor er een kermis attractie aan geluid ontstaat, top!

5 maanden geleden

Omfg ik ben alleen vannacht want man heeft nachtdienst en ze hebben zich 4!!!!! X gemeld inclusief 2 spuitluiers 🫠 Ben echt gaar

5 maanden geleden

Geen idee hoe het dr lukt maar ze is vannacht 5 keer met dr armen uit dr inbakerdoek geklommen, ik word er helemaal gek van heb bijna niet geslapen en zij elk uur huilem omdat ze dr zelf wakker maakt met dr handen

5 maanden geleden

Reactie op Ninthe💗

Geen idee hoe het dr lukt maar ze is vannacht 5 keer met dr armen uit dr in ...
Oh hier precies hetzelfde verhaal 🙈 Ik ga vandaag de love to dream slaapzakjes bestellen. Hopelijk dat de nachten dan weer wat beter gaan.

5 maanden geleden

Reactie op Ninthe💗

Misschien juist wel tijd om te wennen zonder. Ze gaan uiteindelijk zowieso meer willen bewegen dan kunnen ze langzaam wennen aan dat de handen vrij zijn. Uiteindelijk kun je ze niet altijd inbakeren. Misschien nunki dekentje? Dat ligt inidergeval wat strakker

5 maanden geleden

Reactie op Ninthe💗

Herkenbaar, ik ben er door heen gegaan even. Was een paar dagen bal. Eerst love to dream met armpjes en nu zonder! Kost even moeite en tijd (slaat zichzelf wakker, haalt speen eruit), maar voor een goed doel denk ik maar zo.

5 maanden geleden

Heeeel boos meisje vandaag

5 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Ohhh ik wilde toevallig dit onderwerp ook aansnijden! Ik merk dat vooral de ...
Pff.. mijn schoonmoeder zegt dit elke keer dat ze langs komt. Heel lief bedoeld, maar ik heb niks aan je ongevraagde advies van 30 jaar geleden.. !

5 maanden geleden

https://www.instagram.com/reel/C4oTGX0SvWP/?igsh=MTZzMmM2cDFtcWx4YQ== Voor iedereen in een zwaar moment!!

5 maanden geleden

Oh menn ik wil zo graag dat ik in de avond en nacht live kan voeden. Het is ook wel een paar keer gelukt, maar het lukt heel vaak ook nog niet. En kan best nog een keer een lactatiekundige inschakelen, maar het wordt gewoon wel vreselijk duur zo. Denk oprecht dat we een jaar Nutrilon aan een tweeling kunnen geven voor het geld dat in het kolven zit. En het voeden gaat zo goed, vind het onwijs zonde om te stoppen (als ik er klaar mee was oke fine, maar dat is niet zo! En mijn lichaam doet het ook prima) Zooo hard aan de twijfel, nog een keer +/- 150€ voor een lactatiekundige of toch maar (alhoewel ik het eigenlijk onnodig vind) de nachten op kunstvoeding gaan doen ☹️

5 maanden geleden

Reactie op sanniew

Ik word zo moe van mensen die zeggen dat mijn baby best even mag huilen wa ...
Klopt. Krijg nu erbij: ze is al bijna 3 maanden he. En als ze stopt met huilen wanneer ik d'r oppak: Zie je nu heeft ze d'r zin en is ze stil. Ik negeer het meestal maar zeg ook wel eens dat het mijn kind is en we allemaal doen wat goed voelt. We zien over een paar jaar wel of het een dramakind is geworden 😉🙃.

5 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Oh menn ik wil zo graag dat ik in de avond en nacht live kan voeden. Het is ...
En evt eerst telefonisch consult? Volgens mij was dat €15 bij mij