1040 Reacties

4 maanden geleden

Mijn buurvrouw is nogal bemoeizuchtig 😅 volgens mij heeft elke buurt er zo een: zo'n vrouw die alles in de gaten houdt en over iedereen wel iets negatiefs te zeggen heeft... Nou, die woont naast mij. En ik kwam haar net tegen terwijl ik de hond uit liet met de baby in de draagzak. Ze viel bijna van haar fiets omdat ze per se moest stoppen om de baby te zien 😅 prima natuurlijk! Maar ze heeft wel 6 keer herhaald: "Heb je het niet koud jongen?" "Dat is niet fijn zo zonder muts hè?". Ik vind dat soort opmerkingen zo vervelend 🙄 je kunt het nooit goed doen

4 maanden geleden

Reactie op Merell1993

Mijn buurvrouw is nogal bemoeizuchtig 😅 volgens mij heeft elke buurt er zo ...
Ik lees dit, moet lachen en herken het zo, vreselijk😂 Mijn buurvrouw is hetzelfde (het klagen begint al zodra je een gesprek begint) en heeft zich pas flink verlult. Komt bij de slager naast me staan en vraagt doodleuk; was het vorige week de eerste keer dat ze naar de opvang ging? Uhhh, hoebedoel je, je luistert alles af... houd het dan tenminste voor je😅 Moet zeggen dat ik haar normaal ook ontweek, maar nu met een kleine lijkt ze me juist op te zoeken🫠

4 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Ppff baby die ineens na 3 nachten voorbeeldig doorslapen weer komt voor een ...
Jaaa dat is helemaal normaal, blijft ook nog wel, onze oudste is bijna 3 en heeft ook nog fases dat ze ineens weer elke nacht wakker wordt. En dan weer een paar weken niet 🤷‍♀️ maar je went er wel aan, de eerste keren zocht ik ook naar de reden maar het hoort er gewoon bij denk ik ☺️

4 maanden geleden

Reactie op juon

Jaaa dat is helemaal normaal, blijft ook nog wel, onze oudste is bijna 3 en ...
Hier ook 2,5 word elke nacht wakker de jongste 4,5 maand slaapt gewoon door. Zelfs de baby slaapt nog beter 🤯

3 maanden geleden

Urineverlies…

3 maanden geleden

Help (alweer), want ik word denk ik gek. We hebben 1 week super fijn geslapen met onze dochter. Maar sinds vanacht slaapt ze gewoon NIET. We zijn eerst ieder uur wakker geweest en daarna iedere 20 min. Nu ie ze gewoon klaarwakker. M'n vriend denkt dat ie meer recht heeft op slaap omdat ie moet werken. Hij heeft net zo oordoppen gepakt en is naar het andere bed gegaan. Hij zei letterlij "sterkte" schat toen ik bezig was om baby in slaap te krijgen. Ik heb op de hele nacht 3 uur geslapen. Hij ook hoor... maar ik ben ZO kwaad, ik voel me zo machteloos en zo alleen. Ik haat het nu zo om moeder te zijn. Ik snap het gewoon niet. HOE kan dit en waarom is dit zo godvergeten zwaar.

3 maanden geleden

P.s ik kan niet eens haar wiegen omdat ze dik 7,3 kilo weegt dus dat hou ik maar kort vol. En daarnaast baby is ZO actief. Ze wilt alleen maar spelen. Ook in de draagzak ben ik bang dat het verloren energie gaat zijn. En als dat gebeurt word ik denk ik gek

3 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Help (alweer), want ik word denk ik gek. We hebben 1 week super fijn geslap ...
Wauw wat een rotstreek van je vriend. Doe dat dan in ieder geval in overleg zodat jij je niet aan je lot overgelaten voelt! Ik zou ook woest zijn, een kind heb je toch samen? Ik vind oprecht de zwaarste momenten dat ik verwacht iets te kunnen doen, en dat kan niet omdat het ritme van de baby plotseling verandert. En heel vaak is dat slapen 😵‍💫 hoop dat je toch nog een uurtje hebt kunnen pakken.

3 maanden geleden

Reactie op Cleo81

P.s ik kan niet eens haar wiegen omdat ze dik 7,3 kilo weegt dus dat hou ik ...
Wat erg meid. Ik las van de week hier ergens de tip van een schommelstoel. Is dat nog een optie ipv wiegen? En als ze normaal beter slaapt, heeft ze ergens last van misschien? Verkoudheid, virusje, tandjes?

3 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Wauw wat een rotstreek van je vriend. Doe dat dan in ieder geval in overleg ...
Het grappige is dat m'n moeder het dus met 'm eens is... alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat omdat je werkt gewoon voorrang hebt en je dus zo ertussenuit mag piepen. Geen overleg niks. Het zal dus wel aan mij liggen...

3 maanden geleden

Reactie op Mariska80

Wat erg meid. Ik las van de week hier ergens de tip van een schommelstoel. ...
Slaapregressie?

3 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Het grappige is dat m'n moeder het dus met 'm eens is... alsof het de norma ...
Veel mensen denken er helaas zo over, dat betaald werk belangrijker is dan onbetaald werk (namelijk voor je kind en het huishouden zorgen). Alsof je geen energie en kracht nodig hebt om te zorgen voor een baby. Ik zou dit even op een rustig moment met je vriend bespreken, dat jij ook slaap nodig hebt om te kunnen functioneren en dat hij niet eenzijdig dit soort beslissingen moet nemen. Want dit is wel erg makkelijk, van Cleo lost het wel op.

3 maanden geleden

Ter vergelijking, toen mijn zoontje nog 3-4 keer wakker werd in de nacht hadden mijn man en ik de afspraak dat ik eruit ging voor 3 uur en hij eruit ging na 3 uur. Zo konden we in ieder geval allebei minstens 4 uur aan slaap pakken.

3 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Ter vergelijking, toen mijn zoontje nog 3-4 keer wakker werd in de nacht ha ...
Dat doen wij ook altijd... vanacht ook, maar ik kwam om 04:00 helpen (dat was zijn shift), omdat ik baby hoorde schreeuwen en ook wel wist dat vriend moest werken straks. Uiteindelijk is het daar dus geëscaleerd en is hij, in zijn shift, weer naar het logeerbed gegaan

3 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Veel mensen denken er helaas zo over, dat betaald werk belangrijker is dan ...
Ja exact 😔. Fijn deze herkenning. Dankjewel

3 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Dat doen wij ook altijd... vanacht ook, maar ik kwam om 04:00 helpen (dat w ...
Maar hier zeg je eigenlijk dat je het zelf ook belangrijker vindt dat hij slaapt omdat hij moet werken 😉 Ik begrijp je instinct ook echt wel, maar als het zijn beurt is zou ik proberen je er niet mee te bemoeien. Ik weet niet of bij jou hetzelfde speelt als bij mij, maar toen ik nog verlof had en mijn man alweer werkte had ik er ook echt grote moeite mee om hem te ‘laten’. Ik was veel beter ingespeeld op de baby omdat ik veel meer voor hem zorgde. Maar als ik probeerde om mijn man te helpen vatte hij dat op als kritiek en vond me bemoeizuchtig. Terwijl we normaal nooit ruzie hebben, maar slaaptekort doet gekke dingen met je. Nu ik weer aan het werk ben is dat minder. Maar was wel echt een zware tijd voor onze relatie.

3 maanden geleden

Ik zou vandaag met mijn oude manager lunchen om mijn periode af te sluiten binnen het bedrijf. Ik heb helemaal niks met die vrouw, mijn nekharen gaan er van omhoog staan maar dacht oké wel zo netjes. Nu had ze woensdag 8 juli gezegd maar bedoelde ze woensdag 10 juli. Zit ik dus op 8 juli bij het afgesproken restaurant, bel ik na 20 minuten op, ja we zouden woensdag gaan. Ik heb mijn kind naar de oppas gebracht ben heel de ochtend aan het rennen geweest en nu had ik moeten zien dat ze woensdag schreef? Hou op. 😐

3 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Dat doen wij ook altijd... vanacht ook, maar ik kwam om 04:00 helpen (dat w ...
Misschien shifts ruilen. Dat hij het begin van de nacht neemt en jij de vroege ochtend. Kan hij voor hij moet werken toch altijd wat uurtjes slapen. Voelt misschien fijner voor hem en is het toch verdeeld Jij moet ook slaap pakken als je weer een hele dag met baby bent, is netzogoed werken.

3 maanden geleden

Pfff, ik ben weer ongesteld geworden vandaag voor het eerst sinds de bevalling. Ben het zo niet meer gewend🤣

3 maanden geleden

Met twee kindjes moet je soms de jongste even appart kunnen leggen ivm drukte of net iets te onbenulligheid het blijft een kind. Schoonzus is zwanger: ik twijfel over een box. Tja lijkt me wel handig toch. Nee ... Doet dat niet ze is dan bijna 4. Nee Gerda jou kind doet dat niet wonder kind 🙄🫣