1040 Reacties
3 maanden geleden
Mijn frustratie raakt echt de 200% vandaag.. Ik ben kortgeleden gewisseld van werkgever maar vanwege mijn pnd ben ik in de proefmaand in de ziektewet gekomen. Super zuur natuurlijk.. Nu blijkt dat ze mijn aanvraag voor ouderschapsverlof niet kunnen aanvragen omdat ik maar 26 (in die 1e maand) heht gebruikt.. en het mag pas aangevraagd worden vanaf 40 uur. Dus nu mag ik mijn (oude nu) werkgever gaan terugbetalen. Financieel zit het oké.. maar toch geeft het een beetje onbedoelde stress.
3 maanden geleden
Reactie op Roooss_94
Mijn frustratie raakt echt de 200% vandaag.. Ik ben kortgeleden gewisseld v ...
Hé!? Wat is dat voor gekke regeling 🫠. Snap je frustratie!
3 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Mugoodness.. baby kan alleen maar jammeren en huilen vandaag
Hier nog eentje
3 maanden geleden
Ik moet precies altijd afspreken met mijn man dat hij de volgende ochtend opstaat met de kindjes. Dagen dat we dit niet doen, gaat die er vanuit dat ik steeds opsta... En zo vroeg in de ochtend heb ik geen zin in confrontatie dus doe ik het maar, maar ik wil ook eens sporadisch uitslapen zonder dat het op voorhand wordt afgesproken...
3 maanden geleden
Ik moet het huis schoonmaken maar ik heb een huilbaby. Kan geen seconde haar neerleggen of ze begint te krijsen. Maar het huis is al echt dagen een troep. Maar ik kan haar ook niet in de draagzak meenemen want mijn rug doet al zo’n zeer. Dus nu maar weg getrokken in de donkere slaapkamer, heb er helemaal geen zin meer in😵💫
3 maanden geleden
Reactie op mamanisa
Ik moet het huis schoonmaken maar ik heb een huilbaby. Kan geen seconde haa ...
Even hulp vragen om de baby een (half) dagje naar de grootouders te mogen brengen zodat je even kan doorwerken? Heb ik bij de oudste ook nog gedaan. De grootouders zijn dan een paar uurtjes gaan wandelen met de baby zodat ik kon poetsen.
3 maanden geleden
We hadden afgesproken dat nu we beide vakantie hebben, we om en om mochten blijven liggen.
We hebben nu een week vrij, en ik heb één keer tot *tromgeroffel* half 8 in bed mogen liggen. Dat was écht een verrassing want hij had alles gedaan ‘s ochtends!
En nu?
Ik ben zo intens teleurgesteld. Het gaat niet eens om het uitslapen, maar gewoon om het principe. “Ja kan ik toch niks aan doen, ik word niet wakker van haar, dan moet je me wakker maken!!!”
Ja, alsof ik JOU wakker ga maken als ik al 35x uit bed ben geweest, dan laat maar. Je had ook je wekker kunnen zetten rond haar wakkertijd.
3 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
We hadden afgesproken dat nu we beide vakantie hebben, we om en om mochten ...
Ja daarom doen wij dit dus niet ik doe het nog liever even samen dan alsnog alleen. We worden er toch wakker van. En samen op starten vind ik relaxter uitslapen komt ooit wel weer🫣😂
3 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ja daarom doen wij dit dus niet ik doe het nog liever even samen dan alsnog ...
Ja, hij word dus niet wakker, tenzij hij de wekker zet, dus dan vind ik het niet nodig om het samen te doen. Ik gun hem ook even doorslapen, maar het zou fijn zijn als ik dat dan ook eens mocht.
+ ik ben op erg humeurig. Ik heb nog echt veel last van hormonen en ik ben door m’n rug gegaan, dus 1+1=2
3 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Ja, hij word dus niet wakker, tenzij hij de wekker zet, dus dan vind ik het ...
Een moeder wordt sneller wakker, maar als je niet reageert gaat jouw kind luider huilen en dan wordt hij er wel van wakker hoor. Bij de oudste heb ik nog apart geslapen met oordopjes in en mijn partner (die er ook zogezegd niet van wakker werd) bij de baby gelaten zodat ik wat slaap kon pakken. Als het tijd was voor borstvoeding (liet ik maar om de drie uur toe op dat moment, had ECHT slaap nodig!) maakte zij me dan wakker.
3 maanden geleden
Stiekem gehoopt dat onze kleine meid van bijna 6 maand inmiddels een nachtje zou doorslapen. Peuter van 2,5 erbij die ook nog elke nacht wakker wordt (tot 1,5 jaar heeeel weinig slaap) en baby dus ook nog 1 of 2x voor 5u.. (ik weet dat het normaal is maar hoor zoveel verhalen om mij heen dat andere baby’s al wel doorslapen dat ik soms begin te denken dat ik iets verkeerd doe…)
3 maanden geleden
Reactie op JDSL
Stiekem gehoopt dat onze kleine meid van bijna 6 maand inmiddels een nachtj ...
Herkenbaar! Wij zeggen ook al een tijdje komt vast snel.. maar dat snel laat nog op zich wachten..
Wel eens een toevalstreffer gehad tot 4 uur..
En begrijp helemaal je gevoel van wat doe ik fout. Ik zeg dat bijna elke nacht weer haha
En doorslapen ja voor de een is van 11 tot 5 doorslapen..
Voor de ander 7 tot 7.
Altijd lastig wat mensen bedoelen met door slapen hoor!
Maar wat ik zeg, begrijp je gevoel helemaal!
3 maanden geleden
Net een potje gehuild omdat ik het niet aan kan hoe snel m'n kindjes groot worden 🥹🥹🥹
Mijn zoon (3j) staat spontaan recht als z'n zusje iets laat vallen en heeft ons steeds minder nodig. Ons meisje (6m) zit niet meer in de newbornset van tripptrapp en eet patatjes met vlees en boterhammetjes tussendoor 🥹🥹🥹.
Iemand de truc om de tijd te stoppen 🙈😆🙈
3 maanden geleden
Reactie op MaritDPL
Net een potje gehuild omdat ik het niet aan kan hoe snel m'n kindjes groot ...
Begrijp je volledig, onze oudste is ook 3 jaar en zo'n flinke grote broer. Zegt vaak: 'mama, niet doen, ik wil dat doen' en gaat dan zijn broer troosten.
Deze week de uitnodigingen voor de doop aan het (laten) maken (door de meter van de oudste) en ik wou er een foto van de shoot van toen hij 3 maand opzetten. Er staat een andere foto op van recenter. Mijn eerste reactie: da's geen baby meer!