1040 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op MaritDPL
Dank je wel ☺️ het is echt rot vooral voor ons meisje omdat ze ons niet kan ...
Dat snap ik.. wat klote 😞
2 maanden geleden
Ik krijg vaak van mijn omgeving te horen dat ik meer dingen moet los laten omtrent moeder zijn en voor mijn baby zorgen. Zó irritant. Ben voor de eerste keer moeder, dus nog druk bezig in het groeien in die rol. Waarom mag ik niet gewoon mijn eigen tempo aanhouden? Het voelt als een enorme druk om haar zelfstandig in slaap te laten vallen, laten huilen “zodat ze het leert”, haar uit handen geven enz enz….Hebben meerdere mamas dit of laat ik me leiden door angst?
2 maanden geleden
Reactie op mamanisa
Ik krijg vaak van mijn omgeving te horen dat ik meer dingen moet los laten ...
Als het je meer rust geeft kan het goed zijn als je er juist onrustig van wordt om haar zelfstandig in slaap te laten vallen of laten huilen dan niet doen. Je kindje voelt alles goed aan. Het heeft geen zin om als moeder zijnde over je grenzen te gaan word niemand blij van. Mensen zullen het vaak beter weten je zult wel vaker dingen horen die anders kunnen/moeten. Het is hoe je er zelf mee omgaat. Ik haal er uit wat ik er mee kan. Ik denk dat naarmate je dochter ouder word en jezelf dingen ondervindt dat je dat misschien ook wel graag door wil geven aan andere ouders. Dus ik denk niet dat het altijd negatief hoeft te zijn. Maar inderdaad wel vervelend. Je bepaald zelf wat je er mee doet natuurlijk. Je kan ook zeggen dankjewel. En er niks mee doen 🫣👍
2 maanden geleden
Reactie op mamanisa
Dat klinkt voor mij niet alsof je je laat leiden door angst maar gewoon door je moedergevoel, lekker blijven doen ❤️ mij helpt het hierbij om te zien dat anderen het ook zo doen als ik, met niet zelfstandig ik slaap laten vallen en niet willen laten huilen zou ‘liefde van een moeder’ misschien interessant zijn om te volgen. Je doet het goed mama!
2 maanden geleden
Reactie op mamanisa
Ik vind dat iedere mama dit op haar eigen tempo en manier moet uitvinden! Omgeving mag advies geven, maar je moet je eigen weg erin vinden. De ene mama kan sneller loslaten dan de andere en dat is helemaal oké! Als jij nergens ‘last’ van hebt, blijf je lekker doen wat je deed ❤️
2 maanden geleden
2e-hands bumbo floorseat gekocht, uur voor gereden.
Ik helemaal blij, eenmaal thuis meteen dat ding ff gepoetst en wilde haar in de stoel zetten….
Ze past niet, ze is te groot… mind you; de stoel is tot 12 mnd te gebruiken en ze moet nog 6 mnd worden.
Wat een miskoop 😞
2 maanden geleden
Ik liep gister met m’n dochter en schoonmoeder in de HEMA. Ik vind t super leuk dat ouderen zo enthousiast worden van Luna. Ze pakken vaak haar voetje vast. (Lees altijd) dat vond ik in t begin niet fijn maar sta t nu vaker toe. Nu was er een vrouw die echt heel enthousiast was en gelijk met haar handen in Luna haar gezicht zat. Ik zei vriendelijk oh mevrouw ik heb liever niet dat u aan haar gezichtje zit waarop zij reageerde ja jij hebt natuurlijk liever dat ik helemaal niet aan haar kom. Nou Els, als jij dat weet, waarom zit je dan met je handen waar God weet waar ze geweest zijn aan mijn dochter haar gezicht? 😑
2 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Ik liep gister met m’n dochter en schoonmoeder in de HEMA. Ik vind t super ...
Oh my god ik snap jou zo goed!!
Ik heb dus iets soortgelijks meegemaakt. Ook een wat oudere dame die aan Jazlynn wilde zitten echt vol in haar gezichtje. Ook ik zei van nou ik van dat niet zo fijn en zij zelf ook niet zoals je kan zien.
Loopt ze weg, mompelt ze “ja je weet zeker niet eens wie de vader is”. En voor ik me om kon draaien om een preek te geven kwam m’n vriend dus aangelopen want die was wat wezen pakken. “Uhm dat weet ze zeker wel dat ben ik!”
Die vrouw kreeg een rood hoofd en wist niet hoe snel ze van ons weg moest lopen.
Mijn eerste gedachte was meteen ‘en dan zeggen ze iets van de jeugd…….’
2 maanden geleden
Reactie op Michelle1998!
Ik heb dus iets soortgelijks meegemaakt. Oo ...
Nee ouderen denken echt alles te kunnen zeggen en maken. Merkte dat op mijn werk ook. Zo meisje, jij krijgt goed te eten toen ik zwanger was of als ik aangaf even op adem te moeten komen: ja meisje je moet nog wel even hè, we hebben t allemaal gedaan 😐😐😐
2 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Nee ouderen denken echt alles te kunnen zeggen en maken. Merkte dat op mijn ...
Ik vind dat dus op zich wel een heerlijk vooruitzicht dat je op een gegeven moment zo oud bent (jammer genoeg niet altijd wijs), dat al je barrières wegvallen en je gewoon alles durft te zeggen wat in je opkomt hahaha. Zo van wie maakt mij nog wat. Ik ben soms wel jaloers op dat zelfvertrouwen🤣
2 maanden geleden
Reactie op Michelle1998!
Ik heb dus iets soortgelijks meegemaakt. Oo ...
Hahaha gouden timing van je vriend 😂
2 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Ik liep gister met m’n dochter en schoonmoeder in de HEMA. Ik vind t super ...
Dit soort ervaringen verdienen een eigen topic! En dan vooral jullie reactie, you go mommies 🙈😂
2 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Nee ouderen denken echt alles te kunnen zeggen en maken. Merkte dat op mijn ...
Jaaaa is echt zo die denken echt dat ze alles kunnen maken. Wreven ze bij jou ook altijd ineens random over je buik?? Bij mij dus wel.. Ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik dus ook ineens over haar buik heen wreef. Sindsdien had ze me niet meer aangeraakt🤣
2 maanden geleden
Reactie op Mariska80
Ik vind dat dus op zich wel een heerlijk vooruitzicht dat je op een gegeven ...
Tot dat je zelf zo’n weerwoord terug geeft dan zijn ze er ineens niet meer van gediend 🤡
2 maanden geleden
Ik ben ziek 🤧 werk voor een klein bedrijf waar nu vakanties gaande zijn, dus het word me absoluut niet in dank afgenomen.
Alsof ik graag ziek thuis zit… pffff