7 Reacties

2 jaar geleden

Hey, ik zit in mijn 4e jaar hbo social work deeltijd. Ik vond het echt prima te doen. Heb hiervoor ook een andere hbo afgerond en ik merk dat ik deze studie een stuk makkelijker vind. Ik zie wel klasgenoten die van het mdo komen en het lastiger vinden, maar dat is natuurlijk logisch. Ik merk ook dat ik er vrij weinig tijd aan kwijt ben. Bij onze deeltijd doe je alle opdrachten individueel en dat maakt dat ik het lekker zelf kan invullen. Met een gezin zou ik zeker checken of je dingen in groepsverband moet doen, sommige deeltijd studies hebben dit. Nu ben ik 7 maanden zwanger dus even een kleine pauze, en dan in september lekker afstuderen 😊

2 jaar geleden

Reactie op Zsannie

Hey, ik zit in mijn 4e jaar hbo social work deeltijd. Ik vond het echt prim ...
Wat goed! Ik wil ook een nieuwe studie gaan doen, maar heb ook al een hbo-opleiding afgerond. Ben me nu aan het oriënteren, maar ik lees overal dat je zowel instellings- als collegegeld per jaar moet betalen als je een tweede bachelor volgt. Dat is zo'n 8000 euro per jaar 😵 Krijg jij hier dan deels een vergoeding voor? Want dit houdt me namelijk wel tegen om nog een studie te gaan volgen

2 jaar geleden

Niet precies dezelfde ervaring maar … toen ik van mijn vorige zwangerschap zat op mijn laatste jaar van mijn universitaire bachelor en ik heb met moeite de vakken kunnen afronden die moeste voor dat jaar maar verder niet aan mijn scriptie kunnen beginnen en mijn minor. Ten eerste omdat ik een hele zware zwangerschap met zwangerschapsvergiftiging wat heel lang duurde van te herstellen. Ik had daarnaast een baan van 28 uur en een kind die naast koemelkallergie vrij vaak ziek was en ooronteking dat was killing en je weet niet van tevoren wat je krijgt. Ik heb daarna mijn minor gedaan met heel veel moeite (ook lesgeven in de middelbare school) omdat ik vaak werd gebeld dat ik mijn zoon van de crèche moest ophalen enz. Was heel stressvol en ben nu nog bezig met de laatste verslagen in herkanssing. Nu ben ik weer zwanger en mijn zwangerschap is zo zwaar als de vorige en nog meer met een kind van 2 rond lopen. Ik kan me moeilijk concrntren en heb de energie niet en de motivatie om aan mijn scriptie te beginnen, ik ervaar het dus heel zwaar terwijl ik ingeschreven ben betaal ik maar echter doe ik heel weinig. Straks is de baby er wordt alleen maar moeilijker. Maar dit is mijn ervaring in combinatie met mijn situatie er zijn vrouwen die makkelijker zwangerschappen en herstel ervaren en ook kinderen die niet zo vaak ziek zijn en makkelijk. Je weet het nooot vantevoren dus je kan het altijd proberen … je hebt toch een bedenktijd dus je kan even snel aanvoelen of het gaat werken en eenmaal je er in zit hoe dan ook , ook al duurt het iets langer ga je je toch afmaken. Ik zou alleen me geen druk maken in de tijd die je daar voor neemt gewoon je eigen tempo … succes !

2 jaar geleden

Hoi hoi. Ik ben net afgestudeerd (afgelopen week) naast mijn fulltime baan (40u) en ik ben zwanger. Ik vond het goed te doen. Heb je een idee wat je wil met social work? Ik zit ik dat vakgebied (hulpverlening oa) en we hebben veel uitstroom met een reden, het ligt er wel aan welke sector. Je mag gerust een berichtje sturen om eens te sparren :-)

2 jaar geleden

Reactie op Sissaa

Wat goed! Ik wil ook een nieuwe studie gaan doen, maar heb ook al een hbo-o ...
Nee ik heb dit toen gewoon handig gepland en ben precies afgestudeerd toen ik met de volgende studie ging starten. Als de studies overlappen kan het namelijk wel. Ik vind het echt een bizar hoog bedrag voor iemand die gewoon nog een studie wil doen. Maar dit kan je niet echt omzeilen.

2 jaar geleden

Reactie op Zsannie

Nee ik heb dit toen gewoon handig gepland en ben precies afgestudeerd toen ...
Ohh dat is inderdaad handig ingepland ja! Ik heb mijn studie 8 jaar geleden al afgerond, dus die oplossing gaat voor mij niet werken helaas 😅 Maar idd bizar hoog die kosten... Ze waarschuwen je daar ook niet voor als je gaat studeren

2 jaar geleden

Bedankt voor de reacties ! Het is dus heel erg afhankelijk hoe je kindje dus straks is als ik het zo lees. Ik begin dan na de zomervakantie, dus dan is hij al een half jaar. Is het ook niet zo dat er potjes zijn als je wilt switchen naar de zorg of het onderwijs? Anders is het wel echt super duur idd. Ik wil dan kiezen voor de richting ‘jeugd’ en heb al een bedrijf waar ik mag stage lopen. Daar begeleiden ze kinderen die hoogbegaafd en/of hoogsensitief zijn. Zij konden mijn studie alleen niet mee betalen, dus als ik niks van ondersteuning kan krijgen op financieel vlak wil ik nog verder kijken of er een organisatie is die daar wel ik wil investeren.