11 Reacties

4 maanden geleden

Pff nou ik ben 14-2 bevallen van ons 2e kindje en heb nu op het moment precies hetzelfde als wat jij omschrijft.. Ik merk wel dat het bij mij ook veel erger is door het slaaptekort en het depri weer buiten. Heb geen tips dus ik lees met je mee..

4 maanden geleden

Wat vreselijk voor je😘 Ik kamp helaas ook met mentale problemen. Er is een postnatale depressie en gegeneraliseerde angststoornis geconstateerd. Ik heb hier hulp voor bij de psycholoog en psychiater. Op dit koment is therapie nog niet mogelijk omdat ik té op ben. Vandaag bij de psychiater geweest en ik heb slaappillen gekregen om voorlopig even goed te slapen, hopelijk reset dat mijn brein. Antidepressiva durf ik niet. Wat mij helpt is proberen wat structuur in m'n dag te hebben (zo ver mogelijk met een baby..), er over praten met mensen die ik vertrouw (al zijn dat er maar 2), ik probeer iedere dag even naar buiten te gaan en gezond te blijven eten. Ik probeer iedere dag een ontspan momentje te nemen, meestal is dat een warme douche. Als je er over wil praten mag je me altijd een berichtje sturen. Ik hoop dat je je gauw beter voelt 😘

4 maanden geleden

Hi! Ik herken dit heel erg, ook vanaf week 10 ongeveer. Heb sowieso een gegeneraliseerde angststoornis,maar die had ik onder controle. Tot nu dus. Wat mij helpt is erover praten, voor het slapen gaan een meditatie luisteren en veel afleiding zoeken. Gelukkig krijg ik binnenkort ook weer hulp. Goed dat je hulp hebt gezocht!

4 maanden geleden

Hi hi! Ook ik deal met angst en heb een flink pittige tijd achter de rug. M'n grootste vijand is het slaaptekort. Merk als ik meer slaap dat ik me echt vrolijker voel. Daarnaast zijn we hier begonnen met echt structuur. Zelfde tijden op, zelfde tijden proberen te eten en zelfde tijd vroeg naar bed en takenm in huis. Dst helpt ook erg goed. Daarnaast psycholoog en geduld en wel echt eruit gaan. Afspreken ookal ben ik moe! Verder is het ook een flink life event dus ook een kwestie van wennen hier. Wie weet heb je er wat aan. Sterkte!!

4 maanden geleden

Ik wil je adviseren eens je schildklierwaarde te laten checken. Dit was bij mij niet goed, waardoor ik mij ook zo voelde. Schijnt vaker ontregelt te kunnen zijn na een zwangerschap… heel veel sterkte in ieder geval!

4 maanden geleden

Reactie op Merle1994

Ik wil je adviseren eens je schildklierwaarde te laten checken. Dit was bij ...
Kreeg je hier medicatie voor?

4 maanden geleden

Reactie op Rh2000

Kreeg je hier medicatie voor?
Nog niet, maar ze zijn er wel mee bezig inderdaad. Ik word nu doorverwezen naar een internist om oorzaken uit te sluiten. Uiteindelijk wordt het behandeld met medicatie inderdaad! Ik schreef alsof het bij mij al weg is, maar ik zit er nog middenin!

4 maanden geleden

Reactie op Merle1994

Ik wil je adviseren eens je schildklierwaarde te laten checken. Dit was bij ...
Inderdaad een hele goede om dit te laten checken, de klachten kunnen heel erg op andere dingen lijken. Hier een traag werkende schildklier na de zwangerschap. Ga nu met medicatie starten. Veel sterkte gewenst hopelijk kom je er snel achter waar de klachten vandaan komen

4 maanden geleden

Ik weet niet of je dit nog leest. Maar ik ben er mee naar de huisarts gegaan en heb op advies de pil gekregen om te kijken of dit verandering brengt. Hij denkt aan PMDD. Toen ik me hier op in ging lezen viel echt alles op zijn plek! Ik hoop zo dat dit het is en dat de pil verlichting gaat geven. https://wijzijnmind.nl/psychische-klachten/psychipedia/pmdd

4 maanden geleden

Ik ervaar dezelfde klachten en vraag me af of jullie het lukt om te werken? Of werken jullie niet/minder?

4 maanden geleden

Reactie op Fem1410

Ik ervaar dezelfde klachten en vraag me af of jullie het lukt om te werken? ...
Ik ben gewoon lekker thuis, kost me zo allemaal al genoeg moeite en energie. Werken gaat 'm echt niet worden nu, dat is echt m'n laatste zorg.