62 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Michelle1998!

Ons kindje krijgt tussen 19:00 en 19:30 haar laatste flesje en gaat daarna ...
Mag ik vragen Hoe haar dutjes overdag zijn? Hoeveel slaap krijgt ze dan en hoe laat heeft ze haar laatste dutje? X

4 maanden geleden

Reactie op PrinsKaboem

De slaap wordt niet verstoord. Ik geef volledig borstvoeding. Ze slaapt zow ...
Het klopt wel dat als je ermee stopt ze in de nacht komen. Wij merkte dat toen wij droom voeding gaven onze kleine erg onrustig sliep, ook al dronk hij slapend. We zijn hem toen niet meer gaan geven en hij is toen 3 nachten gekomen. Maar werd wel steeds later. Eerste nacht 3.00, tweede en derde nacht rond 5.30 daarna trok hij hem door tot 7.00

4 maanden geleden

1900 laatste fles, ivm reflux nog 20/30 minuten na zitten, slaapt dan rond 20:00 en hij komt rond 06:00/07:00 pas weer 😊

4 maanden geleden

Reactie op Anim

Mijn zoontje is nu 4,5 maand en slaapt nog niet door. Ik geef volledig bors ...
Bij ons precies hetzelfde. Mijn dochter is nu 18 weken en komt vaak nog rond 21:00 uur, +- 2 uur en +- 5 uur. Ik geef ‘s nachts de borst en overdag afgekolfde melk. Heb zo geen tips… vraag me af hoe ik zelf kan zorgen dat ze wat langer gaat doorslapen

4 maanden geleden

Nooit een droomwoning gedaan hier, merkte hier dat het daarna alleen maar onrustiger werd en hij eerder wakker werd (denk omdat ik em uit z'n diepe slaap haalde). Dus altijd gewacht tot ie zelf kwam. Sinds deze week slaapt ie opeens door , 1900 laatste fles en wordt tussen 5 en 6 wakker, maar dan krijg ik em meestal nog wel weer even in slaap en dan 7 uur 1e fles (zit nu dus op 4 flessen)

4 maanden geleden

Reactie op alinagea

Verstoor je juist haar slaap dan niet? Hier nooit een droomvoeding gegeven ...
Hoe laat is haar laatste dutje als de fles 1930 is? Mijn zoontje red het niet zo lang

4 maanden geleden

Ik ben sinds ze 2 maanden gestopt met de late fles. Ik merkte dat ze toen al in een diepe slaap was en ze daarna moeite had er weer in te komen. Ze krijgt rond 18.30/19.00 de laatste fles en sliep normaal tot 07.00. Nu (denk ik) de slaapregressie en komt ze elke ochtend om 5.00.. als we haar dan in bed nemen slaapt ze wel door tot 06.00 of later gelukkig.

4 maanden geleden

Reactie op Anim

Geen tips! Maar hier ook bv en slaapt ook niet door. Ik lees veel dat het eigenlijk nog heel normaal is dat kindjes van deze termijn nachtvoedingen vragen en dat ‘t juist bijzonder is als ze doorslapen! Pas bij 9 maanden zouden ze zonder kunnen en dan nog heel verschillend per kindje. Hoe vermoeiend het soms ook is, heb ik ‘t geaccepteerd. Ooit gaan ze doorslapen toch? 😂

4 maanden geleden

Ons zoontje is bijna 19 weken en slaapt sinds week 7 door (zonder nachtvoeding). We geven wel een droomvoeding om 23.30u maar slaapt dus van 19-07u. Nu sinds paar nachten wordt ie vanaf 5u wakker en heeft dan echt honger en slaapt na flesje direct weer. We willen heel graag zn flessen ophogen, maar aangezien hij nogal veel spuugt (reflux) is dat nog niet gelukt. (Krijgt 5x150 maar mag met z’n gewicht veel meer). Maar we gaan het weer proberen in de hoop dat ie weer langer uitslaapt.. Hier werkt de droomvoeding dus goed! Zodra we wat meer voeding erin krijgen, zullen we die laatste fles gaan afbouwen..

4 maanden geleden

Reactie op moes1

Ons zoontje is bijna 19 weken en slaapt sinds week 7 door (zonder nachtvoed ...
Geef je kv of bv? En haal je hem uit bedje bij droomvoeding of echt liggend nog flesje geven?

4 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

Geef je kv of bv? En haal je hem uit bedje bij droomvoeding of echt liggend ...
Heb tot 12 weken borstvoeding gegeven, dus nu 7 weken kv. Dat hielp al wel wat qua reflux/spugen (aangezien bv dunner is) en doe nu sinds een week jbpm erin en we zijn met hapjes begonnen. Lijkt iig allemaal te helpen. Nu nog de fles ophogen haha.. Hij krijgt gewoon op schoot de droomvoeding. Liggend zou ook geen optie zijn omdat ie na voeding rechtop moet ivm met spugen. Maar verder doen we zeg maar niks. Dus als hij om 19u naar bed gaat, krijgt ie schone luier, pyjama en slaapzak aan en dan slapen. En dan voor droomvoeding krijgt ie geen schone luier (tenzij gepoept). Maar gewoon in rustige omgeving flesje, boeren even omhoog houden en dan weer in bed.. het is gelukkig een goede slaper!

4 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Geen tips! Maar hier ook bv en slaapt ook niet door. Ik lees veel dat het e ...
Oudste idd vanaf 8 maanden pas doorslapen. De jongste, nu 5 maanden, slaapt zeker nog niet door en komt als ze droom voeding krijgt nog 1x per nacht. Het zijn fases en straks kun je weer nachten doorslapen .

4 maanden geleden

Betekent bij jullie doorslapen ook helemaal niet wakker worden? Dus ook niet speentje ofzo erin hoeven doen? Wat heerlijk lijkt em dat

4 maanden geleden

Reactie op Babyamsterdam24

Betekent bij jullie doorslapen ook helemaal niet wakker worden? Dus ook nie ...
Vraag ik me ook af.. ik moet er om de 2u uit voor een speen… als iemand daar nog tips voor heeft 🥲🥲

4 maanden geleden

Reactie op Josephine44

Vraag ik me ook af.. ik moet er om de 2u uit voor een speen… als iemand daa ...
Ik had daar iets over gepost. Ik heb het idee dat als ik hem geen speen geef voor hij in slaap valt, ik in de nacht ook niet de speen hoef te geven. Tot nu toe werkt het elke keer. Als hij wakker wordt, om de dag, Is het voor een voeding.

4 maanden geleden

Reactie op DaniML89

Ik had daar iets over gepost. Ik heb het idee dat als ik hem geen speen gee ...
Oke! Ik ga dat eens proberen!! Dankjewel voor je reactje

4 maanden geleden

Meestal rond 19u de laatste en slaapt dan tot +- 3 uur door en dan nog een fles. Daarna tot 6/6.30 uur. Al zo’n verschil met ons zoontje van 2 die nu pas de nachten doorslaapt💪🏼👏🏼

4 maanden geleden

Reactie op Anim

Geef zelf ook borstvoeding en krijgt eigenlijk om 19:00 de laatste voeding. Maak hem echt niet wakker want merkte dat het voor mij niks oplevert. Komt nu nog maar 1a2 x per nacht ook.

4 maanden geleden

Onze dochter krijgt tussen 22.00 en 23.00 een laatste fles. Daar maken we haar wakker voor. Ze wordt dan de volgende ochtend tussen 06.30 en 07.00 uur wakker. Ze heeft dan niet gelijk heel erg honger oid. Ze is heel vrolijk en heeft alle tijd, maar als we de fles aanbieden pakt ze hem gelijk goed.

4 maanden geleden

Reactie op Meelezer :)

Onze zoon krijgt om 19.00 de laatste fles op zijn kamertje, en gaat dan naa ...
Hoeveel voeding geven jullie dan per dag? En hoe hebben jullie dit afgebouwd. Wij geven steeds die 200 fles en dan 5x dus ik vind het ff lastig hoe we hier vanaf komen want dit is al de Max