62 Reacties

4 maanden geleden

Die van mij wordt nog 2 keer in de nacht wakker ik geef dan gewoon voeding .. maar ik ga proberen alleen de speen te geven

4 maanden geleden

Hier heel lang 21:00 laatste fles en dan werd de kleine tussen 7:00 en 8:00 wakker. Maar sinds 2 weken is dat over en wil hij 12 a 1uur nog een fles😩. Hopelijk komt dit door zijn sprong en gaat het snel voorbij.

4 maanden geleden

Hier wisselt het heel erg. Soms wel 5x per nacht wakker (niet altijd voor een voeding uiteraard) en andere nacht maar 2x. Beetje pieken en dalen 😅

4 maanden geleden

Reactie op Josephine44

Vraag ik me ook af.. ik moet er om de 2u uit voor een speen… als iemand daa ...
Ik las van de week nog dat het nu de tijd is om juist die speen af te leren.

4 maanden geleden

Reactie op Zena89

Hier heel lang 21:00 laatste fles en dan werd de kleine tussen 7:00 en 8:00 ...
Bij ons kwam ons dochtertje in haar sprongetje ook 1x voor een nachtvoeding.. sinds ze uit dat sprongetje is slaapt ze weer door😊

4 maanden geleden

Reactie op Babyamsterdam24

Betekent bij jullie doorslapen ook helemaal niet wakker worden? Dus ook nie ...
Nope.. gewoon slapen! Denk ook dat het komt doordat ie een buik slaper is, dus hij heeft minder last van z’n armen die alle kanten op gaan.. mocht ie wel wakker worden doe ik idd speentje in. (Had hieronder geschreven dat ie nu sinds paar dagen om 5u wakker werd, en dat ie honger heeft.. lukte niet met ophogen voeding maar ineens lukt het wel lijkt het!!! Wiehoeee.. dus afgelopen nacht heeft ie weer van 19-07.30 geslapen (met droomvoeding). Hopen dat het vanaf nu weer standaard is

3 maanden geleden

Reactie op Michelle1998!

Bij ons kwam ons dochtertje in haar sprongetje ook 1x voor een nachtvoeding ...
Dat geeft hoop😂

3 maanden geleden

Hier nog wel voeding rond 22-23 uur, daarna slaapt ze meestal tot 6-7 uur

3 maanden geleden

Reactie op okok33

Hier nog wel voeding rond 22-23 uur, daarna slaapt ze meestal tot 6-7 uur
Hier hetzelfde, droomvoeding is wel íets kleiner dan de dagflessen

3 maanden geleden

Geen droomvoeding. Vaak 7-7 2 nachtvoedingen en soms 3. Gekolfde bv, bijna 5 maanden.

3 maanden geleden

Hier bijna 5 maanden en slaapt nu door van 20u tot 6u zonder voeding. Ik geef borstvoeding.

3 maanden geleden

Mijn zoontje krijgt rond 22:30 droom voeding, en slaapt dan tot 7/7:30 uur. Ik vraag mij af of die droomvoeding er af zou kunnen. Had het pas aan cb gevraagd, die zeiden dat je beter wel kunt geven omdat je ‘s avonds meer prolactine aanmaakt… wat denken jullie? Overdag krijg hij om 7/7:30 11:00 15:00 19:00 en ‘s avonds dan de droomvoeding nog

3 maanden geleden

Reactie op Roos7290

Mijn zoontje krijgt rond 22:30 droom voeding, en slaapt dan tot 7/7:30 uur. ...
Ik denk dat dat een kwestie van uitproberen is! Kan zijn dat hij lekker doorslaapt en dat jij een paar dagen met extra zoogcompressen moet slapen 😂. Maar kan ook dat hij in de nacht wakker wordt voor voeding of jij gaat merken dat je productie terugloopt, want die voeding is wel goed voor je productie namelijk. Maar dat merk je gauw genoeg!

3 maanden geleden

Reactie op yaellaaaa

Hoeveel voeding geven jullie dan per dag? En hoe hebben jullie dit afgebouw ...
4x 210 (7 schepjes). 07.00-11.00-15.00-19.00 (ongeveer). Wij hebben steeds 30 ml/1 schepje minder gegeven. Tot 90 ml, en toen gestopt.

3 maanden geleden

Reactie op Meelezer :)

4x 210 (7 schepjes). 07.00-11.00-15.00-19.00 (ongeveer). Wij hebben steeds ...
Mag ik vragen hoe laat de dutjes dan ongeveer zijn? En hoe oud is je kindje?

3 maanden geleden

Wij geven de eerste avondfles rond 19.00u. Normaal geven we om de drie uur voeding maar na de avondfles geven we juist pas rond 23.30u/00.00u weer de fles. Ze slaapt dus eigenlijk al dan lekker door maar in verband met haar weinige aantal cc per dag geven we haar nog wel een tweede avondfles. Ook hebben we gemerkt dat als ze om 23.30/00.00u ‘pas’ de tweede avondfles krijgt, dat ze beter doorslaapt tot 06.30u. Deze fles drinkt ze overigens halfslapend meestal.

3 maanden geleden

Mijn zoontje gaat tussen 18-19 naar bed en voor ik ga slapen voed ik hem nog even. Hij wordt sinds ik weer werk zo’n 3x per nacht wakker (was toen hij 4 maanden was dus heeft misschien niet met werk te maken maar met de slaapregressie). Werk inmiddels een werking 6 weer. Afgelopen nachten elk uur wakker ongeveer. Even aan de borst of soms alleen speentje is genoeg, maar fijn is anders. 🥲 Voor ik weer ging werken was het 1x voeden ‘s nachts of soms zelfs doorslapen. Is mijn tweede kindje dus weet inmiddels: alles is een fase, ook dit.

3 maanden geleden

Ik hou de tel niet meer bij zo vaak dat ze komt ☹️

3 maanden geleden

Reactie op Steenbokje123

Mijn zoontje gaat tussen 18-19 naar bed en voor ik ga slapen voed ik hem no ...
Ik heb ook opeens weer dat mijn zoon om de nacht doorsliep en nu weer voor een voeding komt... snap er niks van. Ik vind die ene keer wakker worden al vermoeiend nu ik net weer werk...

2 maanden geleden

Hoe slapen jullie kleintjes nu die nog niet doorsliepen? Hier 2 van ruim 6 maanden die vorige week na ziekte nof 3x per nacht kwam (viel na voeding gelijk in slaap, maar drinkt dan overdag niets). Afgelopen nacht ineens maar 1x na een intensieve dag, maar wel om 4:00 niet meer in slaap vallen behalve bij mij. Kan niet wachten tot hij slaapt van 1900-7:00😅