7 Reacties
2 maanden geleden
Ons kindje heeft veel geborgenheid bij een klein knuffeltje om vast te houden en een beetje op te sabbelen (een klein konijntje van Happy Horse)
2 maanden geleden
Geef je volledig bv? Als ik het goed zie geef je overdag 4 voedingen, dat is voor bv best weinig, misschien haalt ze het daarom in de nacht in en heeft dus echt nog wel honger? Je zou eens kunnen proberen meer voedingen te geven overdag en bijvoorbeeld als jij naar bed gaat. En verder is dit denk ik niet iets wat je kan afleren, als het geen honger is heeft ze misschien gewoon even behoefte aan geborgenheid
2 maanden geleden
Ik doe het overdag ook zo met de borstvoeding (zoontje is bijna 6 maanden) alleen dan s middags een tweede potje (wij doen s middags groente en s avonds fruit van beide ongeveer 100 gram) en dan geef ik om 23 uur nog een droomvoeding. Meestal komt ie dan s nachts maar 1 keer. Wie weet helpt dat
2 maanden geleden
Ik hoor dit super vaak! Als je dit niet laat stoppen ben je oprecht over een jaar nog bezig.
Eerlijk? Gewoon stoppen met aanbieden. En ja, dat zal pittig worden.
Overigens zou ik meer routine gaan pakken.
7 uur je wekker en eruit. Eerste slaapje pas vanaf 9 uur. Probeer 2 tot 2,5 uur wakkertijd aan te houden. Laatste slaapje niet na 17 uur!
Geen borst aanbieden voor het slapen gaan overdag. Alleen eventueel laatste voeding en droomvoeding.
Komt de baby in de nacht, dan eventueel speen geven, knuffelen eventueel verschonen en terug leggen in bedje.
2 maanden geleden
Ziet eruit als een prima schema toch?
Hier hebben we sinds deze week ook ineens dat ie huilend ‘s nachts wakker wordt (1x). Het zullen of de tandjes zijn, of de darmpjes (steeds nieuwe dingen qua eten proberen), of toch wat honger.
Wij proberen met speen en even knuffel. Maar zoals vannacht lukte dat echt niet. Toen flesje gemaakt van 90 cc water met 1 schepje melk. Liet toen veel scheetjes en Sliep daarna weer door. En vanochtend had ie weer een poepluier.
Ik geef geen borstvoeding meer dus das wel anders. Maar qua schema hebben wij het volgende;
6.30/7u wakker
Fles (180)
Slapen 8.30-10.30 (ongeveer)
11u fles 180
12.30 fruithap
13-15 slapen
15u fles (180)
17-17.30 slapen (al lukt dat de laatste tijd niet altijd….)
18u groentehap,
19u fles, en naar bed.
Als hij z’n laatste dutje niet doet, dan eerder fles en naar bed, of naar bed en de fles als droomvoeding tussen 20-21u
Ik heb ook het idee dat het gewoon weer even een fase is.. iets met verwerking etc, tandjes whatever.
Slaap je nog samen met je baby op de kamer? Moet iedereen zelf natuurlijk weten, maar voor ons werkte het heel goed dat ie op z’n eigen kamer sliep. Sliep toen direct door.
En geen idee of het een optie is, maar misschien gewoon slokje water aanbieden..
Succes ☺️! Hopelijk is de fase snel voorbij..