11 Reacties

22 dagen geleden

Hoe gaat het brood? Sinds ik mijn zoon brood sochtends geef en meer snacks tussendoor (cracotte, maiswafel of maispuffs) slaapt hij van 19.00 tot 07.00.

22 dagen geleden

Reactie op DaniML89

Hoe gaat het brood? Sinds ik mijn zoon brood sochtends geef en meer snacks ...
Oke.. ga ik proberen! Brood sabbelt ze meer op en duwt ze naar buiten. Doe je er beleg op?

22 dagen geleden

Reactie op Josephine44

Oke.. ga ik proberen! Brood sabbelt ze meer op en duwt ze naar buiten. Doe ...
Ja. Pindakaas is favoriet. En soms vega paté. Oh en de laatste fles die ik geef is een nestle pyjama pap. Die is 250ml. Ik dacht dat red hij nooooit. Maar ik geef m die om 18.00. Als ik m dan naar bed breng rond 18.45-19.00 geef ik m de rest van de fles die over is in bed. En die is altijd leeg als ik m sochtends uit bed haal.

22 dagen geleden

Wij zijn al met 4/5 maanden gestopt met een dreamfeed, hij sliep toen juist de hele nacht door! Dus wellicht de moeite om eens te proberen? Verder zou ik eerst de hapjes aanbieden en daarna (eventueel) een fles. Als je het buikje al vult met een flesje is het opzich logisch dat ze daarna geen honger meer heeft. Hopelijk heb je er iets aan.. 😊

22 dagen geleden

Reactie op Rachell93

Wij zijn al met 4/5 maanden gestopt met een dreamfeed, hij sliep toen juist ...
Omg we hebben de dreamfeed gister niet gedaan en ze kwam pas om 1 voor voeding!!! Ik dacht btw dat je juist eerst fles moest doen en dan voeding, omdat melk hoofdvoeding blijft tot 1 jaar? Of is dat niet zo

22 dagen geleden

Je hoort vaker als je dat gewoon laat dat ze dan langer slapen omdat ze zo gewend zijn om na zoveel uit voeding te krijgen. Hier nooit geen dreamfeed gedaan slaap is slaap. En de oudste at veel meer en sliep pas na 1,5 jaar door. Dus ik geloof er ook niet in de voeding alles is. Sommigen hebben het meer nodig. Tenzij je merk dat het gewenning is. Ik zou inidergeval niet geven als er geslapen wordt.

22 dagen geleden

Mijn zoontje van 8 maanden krijgt ook nog een droomvoeding om 22u. Al is het eigenlijk nauwelijks meer een droomvoeding want hij komt er zelf voor vaak. Hij eet ook nog weinig vast voedsel en komt ook nog 1x rond 3uur voor een flesje. Weer hebben die om 3uur geprobeerd af te bouwen maar dan kwam hij alleen maar vaker. Die ook 22u weglaten heeft hetzelfde effect. Het is even zo. Wordt vast beter als hij meer vast voedsel gaat eten.

22 dagen geleden

Reactie op Josephine44

Omg we hebben de dreamfeed gister niet gedaan en ze kwam pas om 1 voor voed ...
Ow dat is mooi! Volgens de informatie die ik heb gekregen bied je tussen 4-6 maanden oefenhapjes aan na de fles om enkel te wennen aan de smaken. Vanaf 6 maanden wordt het vaste voedsel steeds belangrijker en vervangt dat deels de flesvoeding. Ons ritme ziet er ongeveer zo uit: 7:00 uur, fles 180 +6 9:00 uur, fruithapje 11:30 uur, boterham 13:30 uur, fles 180 +6 16:00 uur, evt wat fruit of maisstengel 17:30 uur, warm hapje 19:00 uur, fles 210 +7

22 dagen geleden

Reactie op Rachell93

Ow dat is mooi! Volgens de informatie die ik heb gekregen bied je tussen 4- ...
Oh ik vind jou schema zo fijn om te lezen. Even helemaal off-topic hoor maar ik geef t zelfde en heb continue een gevoel dat ik meer moet geven als ik de berichten op de app lees 😂

22 dagen geleden

Reactie op Mariska80

Mijn zoontje van 8 maanden krijgt ook nog een droomvoeding om 22u. Al is he ...
Herkenbaar hoor! June komt ook vaak zelf. Maar ik denk dat wij t vanaf nu op verzoek gaan doen.. hopelijk bouwt ze het zelf af. Pittig he soms die nachten.. wordt idd vanzelf beter❤️ hopen we😂

22 dagen geleden

Het ritme hier is beetje vergelijkbaar met die van jou, ook qua hoeveelheden haha. Het advies wat wij kregen was tot 9 maanden eerst melk en dan hapje, ik zie dat jij dat ook doet. Sinds deze week doen we een fles rond 15:00 en dan rond 17:00/17:30 groentehap. Sinds we dat doen, eet ze veel meer van haar groentehap. Fles krijgt ze dan rond 18:30/19:00 voor slapen gaan. Ze komt dan in de avond/nacht ook iets later! P.S. Voor wat betreft dat speentje: heb je al meerdere spenen in het bedje liggen? En kan ze zelf speentje in doen? Hier wordt ze wel eens wakker, maar pakt vaak zelf dan speentje en gaat weer verder.