10 Reacties

vorige maand

Hier een zoontje van februari, maakt ook verschillende klanken en heeft helemaal zijn eigen taal. Zegt ‘ja’, ‘die’, en ‘tik tak’ dat is de klok. Als wij wat zeggen weet hij wel precies wat we bedoelen.

vorige maand

Hier ook een zoontje die in januari 2 wordt. Wel 6 weken te vroeg geboren (weet niet als het er iets mee te maken heeft). Praat ook nog niet. Inderdaad wel klanken en heel af en toe brabbelen maar nog geen woordjes. Hij doet het echt met geluiden en gebaren zoals wijzen. Ik denk maar het komt vanzelf wel. Hij snapt ons heel goed met wat wij bedoelen.

vorige maand

Ons zoontje wordt in februari 2. Hij zegt mama, maar zo noemt hij zijn zus ook😅 Akaa = water en Akaaol = krentenbol, maar als je hem iets anders te eten geeft is dat ook goed, misschien bedoelt hij wel gewoon eten 😅 Verder brabbelt hij veel en wijst ondertussen wat hij wil. Hij snapt wel wat we bedoelen.

vorige maand

Ons zoontje wordt in februari 2 en zegt ook niks uit zichzelf. Hij kan bijvoorbeeld wel 'dank u', 'mama', 'papa', 'baby' als je het eerst zelf zegt, dan zegt hij het na. Maar spontaan zegt hij zelf niks

vorige maand

Mijn zoontje wordt 2 in februari. Wordt 2 talig opgevoed. Zegt ook geen woordjes. Wel een goede motoriek en begrijpt al veel. Woordjes komt nog wel, maak me geen zorgen

vorige maand

Hier hetzelfde! 2 in februari. Horen veel: dieeee als hij iets wil hebben + wijzen. Hij kan wel papa mama, poeee (poes), daaa (dag/doei), miii (meer). Wel idd steeds meer verschillende klanken, en hij begrijpt wel goed wat wij zeggen dus maak me er verder maar niet te druk om 😬 heb wel eens gehoord dat sommige kinderen vanuit niks ineens hele woorden gebruiken, dus ga daar dan maar vanuit? 😅

vorige maand

Echt, geloof me, ieder kind heeft z'n eigen tempo. Praten komt vanzelf goed. Mijn zoon is nu 4 en praatte op die leeftijd ook bijna niet, paar woordjes. Maar hij praat nu heel goed en zijn woordenschat is meer dan voldoende, dus het kan snel gaan! Mijn dochter wordt ook in februari 2 en spreekt al zinnen van 4 woorden. Per kind is het zo verschillend.😅

4 weken geleden

Hoi, Ons zoontje wordt 2 in februari en zegt nu wel wat woordjes, maar echt praten doet hij nog niet. Wij maken ons er ook niet druk om, ieder kind ontwikkelt op zijn/haar eigen tempo! Het ene kind loopt vroeg, de ander kruipt of praat al vroeg. Het komt goed, zo lang we maar vertrouwen hebben in onze kinderen. 🤍🌸

4 weken geleden

Ik heb een zoontje dat in februari 2 wordt. Hij praat nu vollop met flinke zinnen. Begon van de zomer ineens. Daarvoor ook veel brabbelen en ineens ging hij woorden gebruiken. Gebeurt echt van het ene op het andere moment!

3 weken geleden

Veel praten, lezen en zingen. Mocht je nog een fub hebben overdag. Niet meer geven behalve met slapen bijvoorbeeld. Hierdoor kunnen ze klanken beter oefenen uitspreken 💪🏼