35 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb gelezen op internet dat je ook met 8 maanden mag beginnen met brood ik was ook al begonnen mijn zoontje is 6.5 maand maar zijn ontlasting werd enorm dik en ook met geprakte groente word zijn ontlasting ook heel dik dus wij wachten nog even en geven gepureerd baby hapjes
2 maanden geleden
Bij ons gaat het prima! Ze is nu 6 maand. Het CB gaf aan dat er iets in het speeksel van de baby zit waardoor het brood sneller smelt in de mond. We zijn nu 3 dagen aan het oefenen maar ze smikkelt het al weg.
2 maanden geleden
Wij zijn gister begonnen en dit gaat heel goed. Ik maak de stukjes wel nog heel klein en ga dit langzaam groter maken. Ze kauwt automatisch en ik zie dat ze het brood ook echt in stukjes kauwt. Broodkorst gaat hier juist niet goed, ze scheurt dit kapot waardoor ze een te groot stuk in de mond heeft en dit laat ze mij echt niet meer afpakken.
2 maanden geleden
Maakt het nog uit wat voor brood je geeft? Aangezien ze eigenlijk geen zout mogen. Of maakt het niet uit voor die kleine beetjes?
Ik vind het ook spannend - maar eigenlijk alle nieuwe hapjes vind ik wel spannend…
2 maanden geleden
Reactie op Zweedsebaby
Maakt het nog uit wat voor brood je geeft? Aangezien ze eigenlijk geen zout ...
Tarwebrood!
2 maanden geleden
Ik kies er zelf voor om de eerste 18 maanden geen brood te geven omdat een baby daar geen enzymen voor maakt om dat te verteren, ze hebben er dus niet echt veel aan. Helemaal niet erg als je het nog even uitstelt.
2 maanden geleden
Reactie op jessie1111
Ik kies er zelf voor om de eerste 18 maanden geen brood te geven omdat een ...
Mag ik vragen hoe je er dan voor zorgt dat je kindje voldoende jodium binnen krijgt?
2 maanden geleden
Reactie op herderbloem
Mag ik vragen hoe je er dan voor zorgt dat je kindje voldoende jodium binne ...
Door middel van een supplement
2 maanden geleden
Reactie op melis2024
Ik had het wel gegeven omdat ze het zeiden en nu spijt verstopping en harde ...
Wat vervelend zeg, ik ben zelf ook gevoelig voor gluten dus extra voorzichtig ermee, raak ook verstopt ervan. Sterkte voor je kleine♡
2 maanden geleden
Is ook spannend! Lekker boter erop en anders even dompelen in de fles of borstvoeding waardoor het zachter is. En om het evt aantrekkelijker te maken kan je het ook lekker door het fruithapje doen! Glijdt het makkelijker naar binnen 😊
2 maanden geleden
Ik merk dat ik het ook niet goed aan durf om te starten met brood.🙈 De granen of rijstebloem pap gaat er nu goed in mits ik er fruit doorheen prak. Ga ik als eerste een broodkorst geven, brood geroosteren of hele kleine hapklare stukjes van het zachte deel geven?
2 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Hoe gaat het bij jullie met brood? Hier gaat het niet echt van harte... pro ...
Slecht 🤣 ik wacht er nog even mee hoor, joe! Ze stikt er half in. Ik houd het nog ff bij groente en fruit en daarna maar weer een keer proberen.
2 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Gewoon even mee wachten. Vanwaar de druk om al brood te geven?
2 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Ons zoontje vindt het heel lekker! Eet elke ochtend kleine stukjes mee (kaal, met een beetje pindakaas of met een beetje margarine, maar met een beetje knijpfruit is ook een succes). Hij eet alleen het zachte, de ene keer meer dan de andere keer. Maar het is nog geen vervanging van een fles hoor.
2 maanden geleden
Inmiddels eet hij een hele boterham per dag (zonder korst)! In het begin was het wennen en kokhalzen, maar nu gaat het erg goed. We doen alleen een beetje margarine op het brood. Ik eet de korstjes op en dan kijkt hij aandachtig naar hoe ik zit te kauwen, ik begreep dat dat kan helpen om het te leren
2 maanden geleden
Ik had ook veel angst voor het kokhalzen en stikken. Heb op YouTube filmpjes gekeken van gagging baby’s en dat heeft oprecht geholpen. Ik geef kleine stukjes brood dat ik in zijn wangen leg, hij kauwt er dan op. Ik vond het ook mega spannend, maar zo maak ik het prettiger voor mezelf. Hij geniet er ook van om te kauwen dus misschien motiveert dat!