27 Reacties
2 jaar geleden
Hier bijna 33 weken en ineens is de kleine meid ook dwars gaan liggen. Vind het best spannend!
2 jaar geleden
Ik heb het ook. Al zeggen ze bij mij dat de groei goed is, maar hij ligt hartstikke dwars de hele tijd. Dat doet ik best vaak zeer helaas. Ik zit nu op 30 weken dus ook hier nog geen reden tot zorg. Maar begrijp je wel, wil ook echt geen keizersnede.
Zit alleen niks anders op dan af te wachten
2 jaar geleden
Reactie op Raeven
Hier ervaring met een 4e dwarsligger.
Begrijpelijkdl dat je het spannend v ...
Zijn de vorige allemaal nog gedraaid?
2 jaar geleden
Onze 1ste lag tot week 37 in stuit, dan één dagje dwars en dan uiteindelijk toch goed in hoofdligging. Dus het is nog mogelijk tot laat in de zwangerschap. Ik weet nog dat ik allerlei trucjes geprobeerd heb om hem te doen draaien maar dat lukte niet, uiteindelijk spontaan gedraaid tijdens oefenweeën. Dacht dat het begonnen was, was vals alarm maar tijdens de controle de dag erna lag hij goed.
2 jaar geleden
Het is altijd lastig om dit van te voren al te moeten bepalen. Maar ik zou me zelf op alle scenario’s inlezen en er op voorbereiden…
Je weet maar nooit hoe het loopt. Mijn eerste kindje ging alles voorbeeldig tijdens de zwangerschap, goed ingedaald etc. En toen tijdens de bevalling dacht hij neehh ik ga gewoon ff in stuit liggen nu.. gelukkig is die ook weer terug gedraaid maar ja je weet het dus nooit..
2 jaar geleden
Reactie op Steffiek
Vind de bewegingen deze zwangerschap ook echt veel pijnlijker, de vk vertel ...
Jaa dat heb ik ook!!!
2 jaar geleden
Reactie op Steffiek
Vind de bewegingen deze zwangerschap ook echt veel pijnlijker, de vk vertel ...
Helaas ja, maar ook überhaupt mijn buik en navel gebied. Alsof ik uit elkaar getrokken wordt. En altijd die billen / bult links uitsteken
2 jaar geleden
Ik heb een hartvormige baarmoeder (uterus bicornis) en ons zoontje (in januari 3 jaar) lag ook dwars ==> keizersnede. Nu 32+5 van 2de, meisje deze keer en opnieuw dwars. Dus voorlopig zal het terug keizersnede worden. Deze zwangerschap heb ik ook veel meer last, alles is veel pijnlijker en het lijkt ook of zij veel bewegelijker is dan ons zoontje (en toen dacht ik al dat hij heel actief was.. maar nu weet ik wel beter)
2 jaar geleden
Wij hebben ook een dwarsligger... al vanaf het begin. Pas geleden lag het even in de stuit, maar nu weer overdwars. Bewegingen zijn idd pittig! Flanken worden beurs getrapt/gestompt 😂 maar volgens verloskundige heeft t nog ruimte en tijd zat om goed te draaien... dat hopen we maar! Ben nu 31 weken 😉
2 jaar geleden
Hier helaas ook nog afwisselend stuit en dwars.. nu bijna 34 weken. Hoop toch wel dat ze binnenkort besluit maar haar hoofdje beneden te gaan liggen