27 Reacties

2 jaar geleden

Hier bijna 33 weken en ineens is de kleine meid ook dwars gaan liggen. Vind het best spannend!

2 jaar geleden

Ik heb het ook. Al zeggen ze bij mij dat de groei goed is, maar hij ligt hartstikke dwars de hele tijd. Dat doet ik best vaak zeer helaas. Ik zit nu op 30 weken dus ook hier nog geen reden tot zorg. Maar begrijp je wel, wil ook echt geen keizersnede. Zit alleen niks anders op dan af te wachten

2 jaar geleden

Hier ervaring met een 4e dwarsligger. Begrijpelijkdl dat je het spannend vindt. Ik heb er dit keer ook best stress van.

2 jaar geleden

Reactie op Raeven

Hier ervaring met een 4e dwarsligger. Begrijpelijkdl dat je het spannend v ...
Zijn de vorige allemaal nog gedraaid?

2 jaar geleden

Ik ben 32+2 mijn kindje lag eerst goed met ze hoofdje naar beneden maar sinds 1 weekje is hij gedraaid en ligt hij in de stuit ik hoop ook dat hij nog gaat draaien

2 jaar geleden

Onze 1ste lag tot week 37 in stuit, dan één dagje dwars en dan uiteindelijk toch goed in hoofdligging. Dus het is nog mogelijk tot laat in de zwangerschap. Ik weet nog dat ik allerlei trucjes geprobeerd heb om hem te doen draaien maar dat lukte niet, uiteindelijk spontaan gedraaid tijdens oefenweeën. Dacht dat het begonnen was, was vals alarm maar tijdens de controle de dag erna lag hij goed.

2 jaar geleden

Het is altijd lastig om dit van te voren al te moeten bepalen. Maar ik zou me zelf op alle scenario’s inlezen en er op voorbereiden… Je weet maar nooit hoe het loopt. Mijn eerste kindje ging alles voorbeeldig tijdens de zwangerschap, goed ingedaald etc. En toen tijdens de bevalling dacht hij neehh ik ga gewoon ff in stuit liggen nu.. gelukkig is die ook weer terug gedraaid maar ja je weet het dus nooit..

2 jaar geleden

Reactie op inieminieb

Zijn de vorige allemaal nog gedraaid?
2 wel, met versies. De jongste helaas niet.

2 jaar geleden

Vind de bewegingen deze zwangerschap ook echt veel pijnlijker, de vk vertelde dat dat idd komt omdat ze dwars ligt. Herkennen jullie dit ook lijkt wel of ze me helemaal beurs trapt vanbinnen tegen elk orgaan aan🤣🤣

2 jaar geleden

Reactie op Steffiek

Vind de bewegingen deze zwangerschap ook echt veel pijnlijker, de vk vertel ...
Jaa dat heb ik ook!!!

2 jaar geleden

Reactie op Steffiek

Vind de bewegingen deze zwangerschap ook echt veel pijnlijker, de vk vertel ...
Helaas ja, maar ook überhaupt mijn buik en navel gebied. Alsof ik uit elkaar getrokken wordt. En altijd die billen / bult links uitsteken

2 jaar geleden

Ik heb een hartvormige baarmoeder (uterus bicornis) en ons zoontje (in januari 3 jaar) lag ook dwars ==> keizersnede. Nu 32+5 van 2de, meisje deze keer en opnieuw dwars. Dus voorlopig zal het terug keizersnede worden. Deze zwangerschap heb ik ook veel meer last, alles is veel pijnlijker en het lijkt ook of zij veel bewegelijker is dan ons zoontje (en toen dacht ik al dat hij heel actief was.. maar nu weet ik wel beter)

2 jaar geleden

33 weken vandaag controle gehad nog steeds dwars 🤣😅

2 jaar geleden

Wij hebben ook een dwarsligger... al vanaf het begin. Pas geleden lag het even in de stuit, maar nu weer overdwars. Bewegingen zijn idd pittig! Flanken worden beurs getrapt/gestompt 😂 maar volgens verloskundige heeft t nog ruimte en tijd zat om goed te draaien... dat hopen we maar! Ben nu 31 weken 😉

2 jaar geleden

Hier helaas ook nog afwisselend stuit en dwars.. nu bijna 34 weken. Hoop toch wel dat ze binnenkort besluit maar haar hoofdje beneden te gaan liggen

2 jaar geleden

Wat toevallig hier heeft ze dus vorige keer ook in stuit gelegen en voor de rest dus idd dwars. Lekker eigenwijze kinderen hebben wij haha. Ik heb gewoon zo’n idee dat het niet anders past deze keer. Nu ook placenta aan de voorkant kon daarmee te maken hebben hoorde ik 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Ik lees veel over spinning baby's wellicht is dat nog een goeie tips. Je hebt allerlei filmpjes. Misschien heb je er wat aan om te proberen. In denk altijd baat het niet...

2 jaar geleden

Vandaag de “liggings echo” gehad en ze ligt EINDELIJK goed. Hoofd onderaan maar nog niet ingedaald dus mag nog niet te vroeg juichen🤣 maar was toch al een beetje opgelicht

2 jaar geleden

Ondertussen eindelijk ingedaald dus pak van mijn hart zorg minder 🤣

2 jaar geleden

Vandaag controle gehad en de baby ligt opeens dwars :( Hij heeft tot week 35 goed gelegen met hoofd naar beneden en de vorige keer zei ze zelfs al iets ingedaald en nu dit. Wat een tegenvaller. Ben echt ongerust nu