6 Reacties

één maand geleden

wij hebben citomagrogol creme + hydrocortisol . heel veel succes♥️

één maand geleden

Hi, Welke crème heb je van de huisarts gekregen? Mijn zoontje had ook eczeem toen hij 3 maanden was. Op zijn hoofdje. Het was een combinatie tussen berg en eczeem. Het zag er erg onrustig uit, er kwam vocht uit de eczeemplekken en jeukte zo erg, dat hij zich open krabde. Zo zielig. Het heeft een maand geduurd, voordat het weg ging, dankzij een hormoonzalf: hydrocortison. Dat moest 2x per dag heel dun worden aangebracht. Daarna zag je dat zijn huidje rustiger werd en opknapte. Ook merkten wij dat hij beter sliep en minder ging krabben. Daarna kregen we het advies van de huisarts om amandelolie of vaseline paraffine regelmatig aan te brengen, zodat zijn hoofdje altijd een “beschermlaagje” heeft, want een droge, gevoelige huid van een baby is kwetsbaar, vooral als je kindje aanleg heeft voor eczeem. Het beste kun je de amandelolie of vaseline paraffine aanbrengen voor het slapen gaan. Dan kan het lekker de hele nacht intrekken. En ook niet belangrijk.. Na een badje lekker insmeren, want dan staan de poriën goed open. Veel sterkte gewenst! ❤️

één maand geleden

Wij gebruiken sinds 3 dagen bepanthen babyzalf. Daarvoor gebruikte we sheabutter en tiny tod en dat werkt tot een week geleden heel goed. Hij krijgt tandjes dus ik denk dat het eczeem daardoor echt is gaan jeuken. Bepanthen werkt bij hem heel goed. Hij krabt al een stuk minder en het is minder rood. Hij heeft ook bij zijn oortjes en buik.

één maand geleden

Sheabutter werkt bij ons

één maand geleden

Hier ook sterke hormoonzalf van de huisarts.. wil eigenlijk niet te lang gebruiken maar nu ik gestopt ben worden de plekjes weer helemaal rood. Echt vervelend en hij heeft veel jeuk

één maand geleden

Wij gebruiken La roche posay lipikar baume ap+m. Mijn dochtertje heeft precies dezelfde plekken aan de zijkant van haar hoofd. Wij gebruiken het voor het hele lichaam. Haar huid wordt een zacht van. Online en bij apotheek te koop (zonder recept)