31 Reacties

4 maanden geleden

Ik begon persoonlijk met iets zoets. Aardbei, peer, appel of banaan vond ze heel lekker, al moest ze er wel aan wennen. Bij wortel begon ze te huilen

4 maanden geleden

Wortel was hier ook geen favoriet terwijl ze de eerste oefenhapje (banaan) wel heel lekker vond. Wortel is over het algemeen geen favoriet volgens mij haha. Elke nieuwe smaak is wennen natuurlijk. Over het algemeen is banaan wel makkelijker voor je kleintje want dat is zoet en makkelijker wennen want melk is ook zoet. En groente hapjes warm maken helpt hier ook! Dat is onze ervaring hier met oefenhapjes

4 maanden geleden

Mijn zoon (21 weken) vond niks echt meteen lekker. Nu na een aantal keer pas vind hij rijstepap lekker. Banaan vond hij niet lekker, mango, bloemkool en zoete aardappel ook niet. Maar ik blijf een aantal dagen achter elkaar hetzelfde aanbieden, zo kan hij wennen aan de smaak. Kinderen hebben soms 10-15 keer nodig om te wennen aan een smaak

4 maanden geleden

Ben nu 4 weken verder en ze vind nog niks lekker

4 maanden geleden

Wij hebben vandaag ook de eerste gedaan! Aardbei en hij moest ook meteen huilen haha

4 maanden geleden

Hier is ook alles vies 🥲

4 maanden geleden

Hier is ze 4,5 maand en elke dag is anders. Wortel is geen succes, zoete aardappel soms. Aardbei is echt haar favoriet. Bloemkool ging trouwens ook wel oké. Maar ze eet echt niet elke dag haar hapje. Soms wil ze haar mond niet open doen dus slaan we hem over!

4 maanden geleden

Mij dochter (20 weken) vond wortel eerste hap heel raar maar daarna erg lekker. Dus kan er niet echt over meepraten. Ze heeft nu wortel, pompoen, pastinaak en zoete aardappel gehad. Alles eerste hapje beetje vies kijken en daarna helemaal wild slaan met haar armen omdat ze meer wil. Altijd beetje verdrietig als het op is. Ik volg het schema van Mamarooskookt. Heel fijn! Alle hapjes zelf gemaakt en ingevroren. Eerste hapje heeft ze uit een potje gehad, vond ze wel stuk minder lekker als de zelfgemaakte. Volgens mij zeggen ze inderdaad als ze echt spugen dat je direct moeten stoppen en over aantal weke n weer opnieuw proberen. Wat ook gezegd wordt, het duurt lang voordat een baby aan een smaak gewend is. Ook erg belangrijk blijkbaar is om ervoor te zorgen dat je zelf op je uitdrukking en uitspraken let en positief blijft. Maar goed dan nog kan allemaal moeilijk zijn. Hopelijk vindt ze het de volgende keer lekkerde!

4 maanden geleden

Reactie op laurarobin

Mij dochter (20 weken) vond wortel eerste hap heel raar maar daarna erg lek ...
Ja als ze niet had gespuugd dan had ik het morgen nog een keer geprobeerd. Maar dit lijkt me niet de bedoeling. Dus over een tijdje weer proberen 😅

4 maanden geleden

Reactie op daniellehss

Ja als ze niet had gespuugd dan had ik het morgen nog een keer geprobeerd. ...
Nee, lijkt me ook niet. Volgens mij is dat een teken dat je kleintje er nog niet helemaal klaar voor is.

4 maanden geleden

Reactie op laurarobin

Mij dochter (20 weken) vond wortel eerste hap heel raar maar daarna erg lek ...
Mag ik je vragen waar je pompoen en pastinaak gekocht hebt? Hier in geen supermarkt te vinden ivm niet het seizoen…

4 maanden geleden

Reactie op laurarobin

Nee, lijkt me ook niet. Volgens mij is dat een teken dat je kleintje er nog ...
Denk het ja. Nu voel ik me schuldig dat ik het verkeerd had ingeschat, ik dacht dat ze er al aan toe was 😞

4 maanden geleden

Reactie op Saartje14

Mag ik je vragen waar je pompoen en pastinaak gekocht hebt? Hier in geen su ...
Pompoen bij de Lidl, pastinaak niet te vinden inderdaad. Dus die heb ik wel als biologische kant en klaar hapje. Wilde toch graag dat ze die smaak leerde kennen.

4 maanden geleden

Reactie op laurarobin

Pompoen bij de Lidl, pastinaak niet te vinden inderdaad. Dus die heb ik wel ...
Wij hebben t ook zo gedaan!

4 maanden geleden

Reactie op daniellehss

Denk het ja. Nu voel ik me schuldig dat ik het verkeerd had ingeschat, ik d ...
Oh nee dat moet je zeker niet zijn!! Je maakt een inschatting en dan loopt het soms anders. Je doet het hartstikke goed, je vertrouwd op je gevoel en nu blijkt dat ze er misschien nog niet aan toe is. Wie weet over weekje al wel! Kijkt ze ook echt al beetje eten uit je mond?

4 maanden geleden

Hier waren de eerste 2,5 week ook geen succes! Op een gegeven moment hield hij voor alles zijn mond stijf op elkaar. Had toen alleen wortel, bloemkool, pompoen en doperwt geprobeerd. 1 dag niks aangeboden en de dag erna banaan geprakt terwijl ik zelf de rest van de banaan at. Kreeg er toen een paar hapjes in. Dag erna weer hetzelfde en toen deed hij zowaar zijn mondje open! Pastinaak ging er diezelfde dag ook goed in. Het schijnt te helpen als je zelf ook wat eet, kopieergedrag komt dan omhoog. Ik zou het rustig de tijd geven en vooral niet forceren. Anders krijgt ze misschien een nare ervaring ermee. Ze hoeven toch pas met 6 maanden echt structureel voedingsstoffen uit de hapjes gaan halen. Komt goed!

4 maanden geleden

Ik was eerst met peer en appel begonnen en daarna groentes en wortel is hier ook een drama , pompoen en erwten pastinaak gaat er wel goed in en fruit

4 maanden geleden

Reactie op laurarobin

Oh nee dat moet je zeker niet zijn!! Je maakt een inschatting en dan loopt ...
Lief, bedankt :) Ja ze kijkt het echt uit onze mond. Ze volgt de vork of lepel gewoon, en als we een ijsje ofzo eten dan zit ze er ook echt naar te loeren 😅

4 maanden geleden

Ik lees veel aardbei maar dit raden ze af toch? Eerste hapje (doperwtjes uit de moestuin) was hier ook geen succes. Fruit hapt ze wel lekker weg.

4 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Ik lees veel aardbei maar dit raden ze af toch? Eerste hapje (doperwtjes ui ...
Oh wel? Hier gaat het er goed in 😂