31 Reacties
4 maanden geleden
Mijn zoon kijkt het eten uit m'n mond maar moet niks van hapjes hebben. Pompoen (1e hapje) was hij in shock, banaan ging hij kokhalzen, wortel ging iets beter dan pompoen. Ik laat er nu gewoon wat tijd tussen zitten.. zie wel wanneer hij wel wil. Onze dochter (nu bijna 5 jaar) ging t veel makkelijk mee.
4 maanden geleden
Hahaha leek wel de eerste keer dat ik mn zoon pap aanbood vond hij verschrikkelijk wilde er niks van hebben. 1,5 week later smulde hij het hele bakje op 😂 dus laat het lekker even een paar dagen en probeer daarna het opnieuw. Al is hier de grootste hit wel de pastinaak 🥰
4 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Mijn zoon kijkt het eten uit m'n mond maar moet niks van hapjes hebben. Pom ...
Dat hebben wij dus ook, ze kijkt het echt uit onze mond. Had niet verwacht dat ze alles meteen zo lekker zou vinden, maar had ook weer niet verwacht dat ze het echt uit zou kotsen. Schrok er wel van 😅
4 maanden geleden
Reactie op eliza2104
Hahaha leek wel de eerste keer dat ik mn zoon pap aanbood vond hij verschri ...
Haha dit geeft hoop 😅
4 maanden geleden
Hier lukt het ook nog niet. 4 hapjes bloemkool geprobeerd, 1 banaan en 1 wortel, maar het wordt allemaal weer uitgespuugd🙈. Ik probeer maar af en toe toch wat aan te bieden maar niet te forceren dus meer dan een ieniemienie beetje is het ook niet. Ik hoop dat hij het binnenkort wel gaat snappen. Hij is al 5 maanden.
4 maanden geleden
Eigenlijk is bij het starten van hapjes niet het doel dat ze meteen daadwerkelijk gaan ‘eten’. Vooral het ontdekken en ervaren is belangrijk. Is je kindje er nog niet aan toe? Dan zou ik gewoon je gevoel volgen en of even wachten. Het kan denk ik geen kwaad om het te blijven aanbieden/proberen, zolang je er maar geen druk op legt (ook voor jezelf). Een kindje heeft wel 10x nodig om een smaak te leren herkennen. Daarnaast moet je kindje nog leren happen en slikken, het is heel normaal als dit even tijd nodig heeft hoor :)! Haast het oefenen en ervaren in de mond, is het laten voelen van eten ook heel goed. Wordt natuurlijk wel een lekkere knoeiboel, dus logisch als dit niet elke keer handig is haha.
Ik denk vooral dat je het voor jezelf en je kindje lekker laagdrempelig mag houden en dat het dan vanzelf leuker/makkelijker wordt.
En je schuldig voelen is zeker niet nodig, elk kindje is anders en je doet je best. Een keertje spugen wordt ze niet slechter van hoor. Ik denk dat je goed bezig bent!
4 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Mijn zoon kijkt het eten uit m'n mond maar moet niks van hapjes hebben. Pom ...
Hier precies zo! Heb wortel, bloemkool, peer en banaan geprobeerd. Bloemkool ging dan nog wel, maar wortel vond hij écht verschrikkelijk. Kokhalzen en tranen in zn ogen (snap ik, ik lust ook geen wortel 🤣)
4 maanden geleden
Ik weet niet hoe oud je kindje is? Maar bij ons was het met 4 maanden alleen maar huilen en mond stijf dicht houden. Hebben vanaf toen af en toe wat geprobeerd, wou ze niet stopten we meteen. Nu met 5 maanden begint het pas iets beter te gaan dat ze af en toe een hapje neemt. Gisteren vond ze courgette wel lekker
4 maanden geleden
Hier vorige week begonnen. Na drie dagen gestaakt, omdat het niet anders werd dan de eerste dag. Vier dagen rust gehad. Gaan het vanmiddag opnieuw proberen. 🤣 En dan ook weer gewoon drie middagen hapjes aanbieden. Als het woensdag weer niet zo lekker gaat, dan weer rust tot maandag etc. Zal vanzelf wel een moment komen waarop het wel gaat lukken! ☺️
4 maanden geleden
Hier nog niet begonnen, dus geen ervaring met het eerste hapje. Maar tussen de 4-6 zijn het echt oefenhapjes, je kindje moet wennen aan de smaken en ook leren eten met een lepel zoals ankexx ook schrijft. Misschien kun je het gewoon houden bij 1-2 theelepels per dag en een meer neutrale groente proberen, avocado bijvoorbeeld. Of als je dat zelf fijner vindt, even uitstellen met een paar dagen/weken.
En denk maar zo: er komt een tijd dat je denkt, dronk ze alleen nog maar melk want dat kun je het eten overal terugvinden 😂