8 Reacties

één maand geleden

Ik volg gewoon mijn kindje daarin. Ik heb wel een schema maar als ze moe is voor de fruithapje aan laat ik haar gewoon slapen en dan komt fruithapje later wel. Slapen doet mijn kindje ook nog wanneer ze wilt. Als ik haar op bed leg in een donkere kamer overdag is het drama.

één maand geleden

Ochtend fles eind ochtend fles en fruithapje middag broodje met water of fles avondeten eet ze met ons mee wel aangepast van wat wij eten. Geen vaste tijden want de kleine slaapt nog wanneer ze wilt.

één maand geleden

Wij proberen het volgende aan te houden: - Fles 180cc - Fruithapje - Fles 180cc - Brood (met pindakaas/kipfilet/boter, etc) - Fles 180cc - Groentehapje (soms met rijst/pasta, soms met vlees/peulvruchten, soms alleen groente) - Fles 180cc Met de nadruk op proberen, want zeker de boterham kost veel tijd dus sommige dagen lukt dat niet 😅 en geen vaste tijden. Zeker in het weekend wil de dag wel eens later beginnen en de slaapjes doet hij ook nog wanneer, waar en hoe lang hij wil. Dus we kijken gewoon wat past bij de dag en dat werkt voor ons top!

één maand geleden

Wij zijn erg van het ritme en structuur, bijna iedere dag verloopt dus zo: 07:00u uit bed, fles drinken van 180cc 08:30 fruithapje eten en naar bed 11:00u fles drinken van 180 cc 12:30u boterham eten en naar bed 15:00u fles drinken van 180 cc 16:30u groentehap met een yogolino na 17:30u nog even naar bed voor kort dutje 19:00u fles 180cc en daarna rond 19:30 naar bed voor de nacht. En dan slaapt ze tot 07:00u

één maand geleden

Reactie op Merell1993

Wij proberen het volgende aan te houden: - Fles 180cc - Fruithapje - Fles 1 ...
Drinkt hij dan alle flessen leeg? Ik merk dat hij begin en eind van de dag meer drinkt dan overdag. En water lukt hier nog niet 🤣 dat komt vooral op de grond

één maand geleden

Niet helemaal vaste tijden maar over het algemeen zo: 7u/7:30 fles 210 (kv) 9:45 fruit 11:45 paar stukjes brood (daar oefent hij nog mee) en fles afgekolfde bv 15:00 fles afgekolfde bv 17:45 groente 18:45 fles 180 kv Daarna naar bed en dan slaapt hij tot de volgende ochtend

één maand geleden

Geen strak ritme hier en nog een beetje zoekende qua eettijden . We zitten op 3 a 4 en heel soms nog 5 flessen per dag, inclusief de nachtfles. In de ochtend een bakje granenpap. Halverwege ochtend fruithap, rond lunchtijd een boterhammetje zonder korst met een fles erachteraan. Einde middag groentehap. Begin de avond een fles en iets kleins om te eten zoals; fruit of groente uit de hand.

één maand geleden

Reactie op liefehhmii

Drinkt hij dan alle flessen leeg? Ik merk dat hij begin en eind van de dag ...
De flessen gaan bijna altijd allemaal leeg, soms alleen de laatste niet omdat hij tijdens de fles dan al in slaapt valt 😅 ja water is hier ook echt oefenen hoor! We hebben zo'n rietjesbeker en een 360 graden beker. Die rietjesbeker gaat inmiddels aardig goed (hoewel hij ook wel eens blijft hangen in blazen op het rietje, haha) en met die 360-beker stroomt alles net zo hard zijn mond weer uit inderdaad 😜