4 Reacties

3 maanden geleden

Bedankt voor het lezen en een fijne zondag allemaal. Groetjes

3 maanden geleden

Poe wat heftig zeg! Ik kan me voorstellen dat je het even moet laten bezinken allemaal. En balen dat je nu de druk voelt om zo snel mogelijk zwanger te worden, terwijl je het juist los wilde laten. Hoe lang duurde het om de eerste keer zwanger te worden, dat je daar nu stress van hebt? Als je binnen een jaar zwanger bent geworden toen, zou ik proberen het even op z’n beloop te laten. Maar weet uit ervaring ook dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. 🍀

3 maanden geleden

Ik kreeg dit ook te horen, voor het eerst toen ik 25 was. Daarna geprobeerd er niet teveel over na te denken, de gynaecoloog zei toen “we zoeken het uit wanneer je zwanger wil worden, niet nu al over stressen”. Toen op mij. 28e moest mijn spiraal er uit, helaas een ander gynaecoloog. Die zei na 1 minuut “OOOHH heb jij endometriose? Als ik jou was zal ik heel snel gaan proberen want als het niet lukt 6 maanden moet je een fertiliteits traject in, dat kan nog 2+ jaar duren. Als je dan nog een 2e wil… “. Ik schrok mij kapot, was er eigenlijk nog niet aan toe om daar toen al mee bezig te zijn. Samen met mijn vriend ervoor gekozen om toch te wachten tot wij er klaar voor waren, mocht het dan niet lukken dan kunnen we alsnog aan de bel trekken. Maar ja, zo voorzichtig dat wij waren… na 4 maanden toch per ongeluk zwanger. 🤰 We zijn natuurlijk ontzettend dankbaar dat het zo snel gebeurde en zonder enige moeite. Nu heb ik sinds anderhalve maand weer een spiraal (nog niet echt een menstruatie gehad) maar merk dat ik weer pijn tijdens de sex krijg. Dat is mijn voornaamste kwaal op t moment. Hier moet ik nog een afspraak voor maken. Voor het zetten van de spiraal heb ik weer een inwendig onderzoek gehad waarop er geen endometriose te zien was noch grote cystes (die had ik voorheen wel). Ik ben nu 30 en heb een baby van 5 maanden. Nadenken over een tweede doen wij nu nog niet, dat pas weer als wij er klaar voor zijn. Het “wat als…” zien we dan wel. Ik heb niet echt een advies maar herken de druk van de arts. Dat is niet fijn! Hopelijk vind je snel een oplossing die past bij jullie situatie, en hopelijk vind je een methode om de pijn te onderdrukken 😘

2 maanden geleden

- edit admin Micky - Bericht weggehaald, reclame