Hoihoi allemaal.
Sry voor het lange verhaal.
Bevallen op 1 februari.
Afgelopen woensdag ben ik naar de gynaecoloog geweest omdat ik nog steeds buikpijn heb/ gevoelige buik ( gevoel dat er iets zit wat niet hoort) , sterke bloedingen tijdens menstruatie en ook meer pijn tijdens menstruatie. Ik dacht dus zelf, dat er misschien wat placenta achter gebleven is. Krijg ik ineens te horen dat het hoogstwaarschijnlijk endometriose is. Ook rechts mijn baarmoeder band doet vaak pijn. Dus daar zit het waarschijnlijk ook zei de gyno.
100% bevestigen kan je het helaas alleen door een kijkoperatie.
In 2006 was ik al geopereerd aan endometriose.
Nu hebben wij nog een kinderwens en gebruiken ook geen anticonceptie. Vorige week maandag zei ik nog tegen mijn verloofde dat ik het ga loslaten met zwanger raken ( als het gebeurt, gebeurt het), ga mezelf in ieder geval niet stressen( omdat ik dat de laatste x wel deed) .
Nu zei de gynaecoloog dat het het beste zou zijn om zo snel mogelijk zwanger te raken omdat de endometriose dan wordt onderdrukt, dan weer borstvoeding te geven (, endometriose wordt ook beetje onderdrukt), dan aan de pil, doorklikken, of aan de koper spiraal en dan eigenlijk hopen dat ik daarna zsm in overgang kom.
Ik was best in shock , omdat ikdat dus echt niet had verwacht. En voel me nu toch een beetje onder druk gezet. Ook zei de gyno, dat als het binnen 6 maanden niet lukt, dat we dan aan de bel moeten trekken.
Voel nu even van alles. Weet het eigenlijk even niet meer. Even van me afschrijven. Of heeft iemand iets soort gelijks? Of advies om het los te laten en juist niet te stressen?