32 Reacties
4 maanden geleden
Wij hebben dit ook gehad en opeens was ze helemaal rustig. Ligt ook deels aan de ouders. Wij hebben een pittige meid en daar was ze oh zo lief. Ik stond voor mijn gevoel voor gek. Kinder arts zei ja een huilbaby begint ergens en als je erin blijft hangen blijft de baby huilen en ouders uitgeput. Op den duur probeer je als ouders alles echt alles. Dat je niet meer weet door de vermoeidheid wat je moet doen. Ziekenhuis geeft ze een reset. Voor de baby en voor jou dat jullie allemaal uit de sleur zijn. Ze gaan kijken waar het aan ligt en haar opserveren. Bleek niks aan de hand te zijn bij ons. Alleen ze moet een streng ritme hebben en is heel alert zeiden ze tegen ons.
Ze is nog steeds heel pittig maar nu weten we waar het wat aan ligt. Als je er eenmaal inzit kom je er niet uit daar heb je met een huilbaby echt hulp bij nodig. Ze houden een schema bij en de kinderarts komt er ook bij kijken. Ze geven je tips. Meestal duurt een opname 7 dagen eerste dagen kom je 1/2 keer per dag later neem je steeds meer over.
4 maanden geleden
Reactie op Angie02
Wij hebben dit ook gehad en opeens was ze helemaal rustig. Ligt ook deels a ...
Bedankt voor je reactie!
Ik ik ik weet het niet meer… heb echt van alles geprobeerd ben gestart met pepti om te kijken of die reflux toch in de weg zit waardoor ze zo onrustig is en osteopaat etc.
ik heb een meid die paar dagen nog wel “oke” is in haar gedrag en dan hebben we even een piek.. dan drinkt ze niet goed huilt ze telkens dooor en door en dooor. Merk dat ik sinds haar geboorte er helemaal doorheen zit. Ik kom zelfs niet toe aan een wc bezoekje! douchen is gewoon een luxe. Wakkertijden, inbakeren, slaapzak, rituelen het maakt allemaal niet meer uit overdag is ze gewoon niet uit te houden.
ik ben nu al langer dan een week niet buiten geweest met haar, want daar wordt ze zelf nog meer onrustig van. en als zij onrustig wordt en veel huilt kan ik mezelf al helemaal niet rustig houden buiten de deur 😞 oh ik voel me zo machteloos zo zwak!
Vandaar mijn twijfel voor de huilbaby poli…
4 maanden geleden
Reactie op Roosjje2020
Bedankt voor je reactie!
Ik ik ik weet het niet meer… heb echt van alles ...
Oh jeetje echt precies wat wij ook hebben. Bijna alle huilbabys kunnen “opgelost “ worden na de huilpoli. In ons geval hebben we het vaak genoeg nog steeds moeilijk maar nu weten we wel meer hoe we het beter aan kunnen pakken ik zou het gewoon doen! Dan word ze ook onderzocht zegmaar
4 maanden geleden
Reactie op Fabi-R
Pepti is niet volledig koemelkvrij … dat hielp mijn zoontje niet. Pas toen ...
wij hebben idd nexium gekregen, maar ook die medicatie spuugt ze uit.. dit heb ik ook doorgegeven aan de kinderarts maat lijkt alsof het niet zo belangrijk is.. en klopt idd ik weet dat de pepti niet geheel koemelk vrij is, maar ik ben nog niet zo lang begonnen nog de eerste pot.. en ik neem aan dat het even tijd nodig heeft voordat het wat doet? of kan ik er nu al vanuit gaan dat pepti niets wordt?
4 maanden geleden
Reactie op Angie02
Ze houden ook een huilschema bij dus dan kan je zien hoe ze het doet tijden ...
Ik vind het zo moeilijk om haar te moeten achterlaten😞 voel me on deze situatie niet goed, maar dan denk ik al helemaaaaal niet pfff
4 maanden geleden
Reactie op Roosjje2020
wij hebben idd nexium gekregen, maar ook die medicatie spuugt ze uit.. dit ...
Als je wisselt van voeding überhaupt kwa merk dan veranderd de poep na een dag al dus je kan mij niet wijsmaken dat het 2 weken tijd nodig heeft. Wij ook pepti geprobeerd. Ze had geen allergie. Maar de huisarts heeft wel kindje die dat heeft ze zei ja als ze het echt heeft kan je het bij de eerste fles(Sen) al merken. Dat is ons tenminste gezegd
4 maanden geleden
Hier hebben wij ook een huilbaby het gaat nu (5 maanden later) gelukkig goed. Van alles al geprobeerd, toen hij 2 maanden ous was gelukkig bij een kinderarts terecht gekomen. Hebben gelukkig geen opname te hoeven doen. Neocate, forlax en nexium verder gaat het eindelijk de goede kant op.
Binnenkort gaan we wel naar een (kinder) psycholoog om het te verwerken/resetten want als hij weet huilt "triggert" het mij weer 🙈
4 maanden geleden
Reactie op Roosjje2020
wij hebben idd nexium gekregen, maar ook die medicatie spuugt ze uit.. dit ...
Nee hoor dat zeggen ze 2 weken de tijd. Maar als je kind een koemelkallergie heeft dat merkte je meteen binnen 2 dagen of ze beter worden met een nieuwe voeding. Ik heb ervaring 2 kinderen met koemelkallergie bij de eerste nachtmerrie om geholpen te worden en serieus genomen te worden totdat ze eindelijk de machtiging hadden gegeven voor neocate binnen 2 dagen was mijn kind een ander kind. Ze ziet al verbetering als dat het is. En idd nexium lo de oorzaak van het probleem niet op. We hadden 5 verschillende soorten voeding geprobeerd totdat we zat waren. Huil baby’s bestaan niet zo maar als je baby huilt is er daadwerkelijk iets aan de hand
4 maanden geleden
Reactie op Fabi-R
Ik herken dit zo goed. Bij ons neocate maar ze wilden geen nexium geven en ...
Ze wilde ook bij ons geen nexium geven vanwege evtuele immuun ziekte wat ze kunnen oplopen later.
Vroeg al vanaf dag 1 om de nexium vanwege (verborgen) reflux en nu sins 3 weken krijgt m'n zoontje het en hij is zoveel vrolijker een heel ander kind en groeit ineens als een tierelier 😊 helaas moeten we nu de koemelkallergie uitsluiten dus ben benieuwd 🙈
4 maanden geleden
Reactie op Angie02
Als je wisselt van voeding überhaupt kwa merk dan veranderd de poep na een ...
Kwa ontlasting merk ik niet ze heeft als sinds dat ze drie weken was al problemen met ontlasting doet dit alleen met lactulose (volgens de kinderarts was dit prima zolang ze het maar met de medicatie deed)
morgen krijgt ze weer een shotje lactulose want ze heeft nu al tweedagen weer niet gepoept..
wat betreft drinken doet ze wel beter dan met de normale KV, maar sinds vandaag net haar laatste flesje van de avond begon ze weer hectisch te huilen tijden het drinken.. de eerste keer met de pepti sinds maandag..
4 maanden geleden
Reactie op Roosjje2020
Kwa ontlasting merk ik niet ze heeft als sinds dat ze drie weken was al pro ...
Je zou miss eventueel ook om forlax poeder kunnen vragen, dit zijn vezeltjes die in de darmen gaan zitten. Lactose zit heel veel suiker in en echt een laxeer middel waardoor ze ook enorme krampjes van kunnen krijgen
4 maanden geleden
Reactie op Fabi-R
Nee hoor dat zeggen ze 2 weken de tijd. Maar als je kind een koemelkallergi ...
Zou ik dan maar beter meteen zelf neocate aanschaffen en niet wachten voor een aantal weken met pepti?
argh ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen, zo onzeker dat ik ben😞.
PRECIES! mijn moeder gevoel zegt ook dat er IETS is wat weet ik niet maar er is iets waarom zij dit soort gedrag vertoont!!! er moetniets zijn waarom zij huil niet slaapt en onrustig is potverdikkie 🥲😞
4 maanden geleden
Reactie op Roosjje2020
Ik vind het zo moeilijk om haar te moeten achterlaten😞 voel me on deze sit ...
Dat snap ik heeft iedereen maar is wel het beste want anders is het wachten tot het mis gaat. Ik wou haar ook niet achterlaten maar toen ik naar huis ging nadat ik haar in het ziekenhuis liet kon ik echt neervallen. Opeens is ze in veilige handen en dan pas merk je hoe oververmoeid je zelf bent en hoe erg het eigenlijk wel niet was 😅
4 maanden geleden
Reactie op Roosjje2020
Zou ik dan maar beter meteen zelf neocate aanschaffen en niet wachten voor ...
Je schrijft dat ze al sinds ze drie weken is problemen heeft met de ontlasting en ze dat alleen met medicatie doet.. Wat de oorzaak daarvan uiteindelijk ook mag blijken te zijn, ik denk dat een baby alleen daar al onrustig van kan worden en zo kan gaan huilen als ze zich oncomfortabel voelt (of pijn/ krampjes heeft) door de ontlasting die niet komt (laat staan door een eventuele allergie).
(Je schrijft trouwens dat het een paar dagen nog wel oké gaat en er dan even een piek is: is dat ook na haar ontlasting dat het weer even oké is en het daarna weer 'opbouwt' in de dagen daarna tot de volgende ontlasting?)
Anyway, ik denk daarom dat je het in de goede hoek zoekt... ik wil je dus eigenlijk alleen maar even een hart onder de riem steken en even zeggen; wat goed dat je hulp zoekt en blijft zoeken naar een oorzaak om het te kunnen verhelpen😘 niet aan jezelf twijfelen! Ik hoop dat je de hulp en ondersteuning vindt die jullie nodig hebben!!
4 maanden geleden
Reactie op DontHurryBeHappy
Je schrijft dat ze al sinds ze drie weken is problemen heeft met de ontlast ...
Dankjewel 🙏
Nee haar onrustigheid is niet te koppelen aan de dagen dat ze de ontlasting medicatie krijgt of als ze moet poepen… Daar heb ik eerst ook aan gedacht maar daar staat haar gehuil los van. dit zover ik het heb kunnen waarnemen…
4 maanden geleden
Reactie op juon
Als je koemelkallergie vermoed is lactulose misschien ook niet de beste keu ...
Ik heb zakjes macrogol gekregen… daar ga ik dan de komende dagen mee starten. Hoe maken jullie die zakjes klaar? gewoon in de voeding?