32 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Roosjje2020

Zou ik dan maar beter meteen zelf neocate aanschaffen en niet wachten voor ...
Welke heb ik nodig van neocate? ik zie zoveel verschillende varianten.. heet het bij neocate ook pepti? heb je misschien een foto van het potje voor mij?

4 maanden geleden

Reactie op Roosjje2020

Ik heb zakjes macrogol gekregen… daar ga ik dan de komende dagen mee starte ...
Ik doe het inderdaad gewoon in de fles meteen als hij wakker word

4 maanden geleden

Reactie op Roosjje2020

Welke heb ik nodig van neocate? ik zie zoveel verschillende varianten.. he ...
Wij hebben deze

4 maanden geleden

ff tussendoor hoor maar is groene ontlasting normaal na paar dagen gebruik pepti?

4 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Ik herken dit zo goed. Bij ons neocate maar ze wilden geen nexium geven en ...
Mag ik jouw vragen welke neocate jij hebt? Ook de LCP of de Syneo? geen idee wat het verschil is.. maar zie die twee

4 maanden geleden

Reactie op Roosjje2020

Mag ik jouw vragen welke neocate jij hebt? Ook de LCP of de Syneo? geen i ...
In de syneo zit probiotica wat de ontlasting kan helpen en de darmflora bevorderd. Ik heb de LCP omdat ik al probiotica geef “Bactiol” maar anders zou ik de syneo geven. Als je de machtiging nog niet hebt kan je via marktplaats of de Facebook pagina verkoop van puramino, neocate, etc. Een paar blikjes bestellen om te proberen mocht je verbetering zien kan je dit gelijk aan de arts aangeven.

4 maanden geleden

Reactie op Roosjje2020

ff tussendoor hoor maar is groene ontlasting normaal na paar dagen gebruik ...
Ja is normaal met neocate ook

4 maanden geleden

Lieve mama, Ik lees dat je al met wat voeding en medicatie aan het uitvogelen bent enzo, maar wilde nog even reageren op je oorspronkelijke vraag, heeft iemand ervaring met de huilpoli. Als mama niet. Maar ik ben zelf pedagogisch zorgverlener op een kinderafdeling. Tegenwoordig in een academisch ziekenhuis (zonder huilpoli) maar heb ook jaren wel huilbabys begeleid op de kinderafdeling. Van daaruit kan ik je dus wat vertellen.. het is wel zo dat elk ziekenhuis weer z’n eigen protocol heeft dus het kan wat verschillen allemaal. Bij ons was er geen huilpoli, maar als je als baby werd opgenomen als ‘huilbaby’ dat werd je in principe van maandag t/m vrijdag opgenomen. De eerste twee dagen wordt er alleen maar geobserveerd en niks veranderd aan voeding/medicatie. Er wordt een uitgebreid intakegesprek gedaan met beide ouders. Er wordt gesproken over de zwangerschap, over het zwanger worden, over specifieke eventuele stressvolle gebeurtenissen in het leven, over de bevalling, over je vangnet, over je baby natuurlijk en over het ritme, gedrag etc. Dit alles om een goed beeld te krijgen van jullie gehele gezinssituatie. Het is namelijk zo dat alles heel veel invloed op elkaar heeft. Dus mocht je een hele pittige bevalling hebben gehad, dan heeft dit al een valse start voor jullie beide. Maar stel je hebt al 5 jaar geprobeerd zwanger te worden, dan draagt dit ook iets mee aan de verwachtingen erna. Want hoe je het went of keert, is de beginfase met een baby ontzettend pittig. Als alles mee zit (zwangerschap, bevalling, en rustige chille baby) zelfs dan is het super pittig. Je hebt slaaptekort, zit vol hormonen, moet de baby nog leren kennen in wat ie eigenlijk bedoelt met welk geluid en alles bij elkaar is gewoon pittig. Als er dan ook nog andere factoren mee spelen kan dat dus een reden zijn waardoor de spanningen oplopen.. Je omschrijft dat je er helemaal op van bent, wat ik me zo goed kan voorstellen. En geen idee of je een partner hebt of niet, maar zo wel dan zal die er ook wel last van hebben. Al hebben die dat soms minder omdat ze vaak weer wat meer werken. Maar dat geeft vaak ook weer extra stress, dat de partner het minder ‘voelt’. Anyhow, waar het op neerkomt, is als jij zo vermoeid bent, zal dat minstens ook gelden voor je dochter. Als ze weinig slaapt, overprikkeld is, het haar niet lukt om de rust te vinden.. dan zit je in een spiraal waar maar moeilijk uit te komen valt.. Heel veel ouders denken dat het koemelkallergie, reflux of iets anders is.. maar vaak komt er eigenlijk niet veel uit, behalve dat iedereen compleet oververmoeid, overprikkeld en uitgeblust is. En wat betreft wisselingen in voedingen en medicaties, alles heeft tijd nodig om aan te wennen. Dat is wat artsen bedoelen. Tuurlijk, als een kind ernstige koemelkallergie heeft, en je geeft neocate, dan zullen die klachten vrij snel overgaan. Dat bedoelen ze niet met lange tijd uitproberen. Het gaat erom dat de darmpjes van onze kleintjes nog niets gewend zijn. Dus alles wat wordt aangepast, moeten ze even aan wennen. Zo ook met eerste hapjes etc. Maar is een kind ernstig allergisch, dan zul je dat direct merken natuurlijk. En als je in korte tijd veel veranderd, helpt dat dus ook niet mee in de rust in het lichaam. Maar zelfs als je baby koemelkallergie heeft, en dat wordt verholpen met neocate, blijft het zo dat je baby’tje van de afgelopen tijd oververmoeid, overprikkeld etc is. Dus je hebt niet 1, 2, 3 een mega ontspannen kindje. Dat heeft tijd nodig. Daarnaast zie je ook vaak doordat ouders zelf zo ontzettend moe zijn en ook de huiltjes niet meer trekken, dat als de baby een huiltje doet, dit de ouders weer doet verkrampen. En vaak als je zelf zo oververmoeid bent, is het ook steeds lastiger om je kindje goed te kunnen lezen. Dan nog even terug over de opname; Als er de eerste 2 dagen niks geks wordt gezien, wordt er geen verder onderzoek gedaan, geen veranderingen omtrent voeding of medicatie gedaan. Vaak vinden ouders dat een teleurstelling omdat ze denken dat dat zou helpen. Maar daarna wordt er samen met de ouders gewerkt aan rust ritme en regelmaat (hetgeen voorspelbaar maakt voor een baby, voorspelbaarheid zorgt voor veiligheid en dus rust). En dan dus meestal op vrijdag een evaluatie en tips voor thuis. Indien nodig kon het toentertijd dat er iemand thuis mee kon kijken van een andere organisatie, maar volgens mij is daar tegenwoordig amper capaciteit voor dus dat weet ik niet.. Wat vooral heel belangrijk is om te weten.. je doet niks fout! Soms denken ouders dat ‘het maar niet lukt’ of dat ze falen.. maar je zorgt ontzettend goed voor je kleine meisje. Het is gewoon pittig en het weinige slaap en de hormonen helpen hier ook niet bij. Ik weet niet hoe je netwerk is, maar het belangrijkste is dat jij ook wat energie krijgt. Dus kijk wat voor jou zou helpen, even een blokje om (zonder kind), even met vriendinnen of familie afspreken, een dagje sauna of gewoon SLAPEN terwijl je kindje bij iemand anders is, dat zou even perfect zijn. Op die manier kun jij weer even bijtanken. En vaak is dat nou juist hetgeen wat je niet graag doet omdat je kind misschien wel gaat huilen bij een ander. Dat geeft niet :) diegene hoeft dat maar even uit te zitten, hoeft maar even 1 nachtje minder te slapen als ze uit logeren zou gaan. Belangrijk natuurlijk wel dat je diegene vertrouwd en goed gevoel bij hebt, anders draagt het niet bij aan rust voor jou :) Oké dit wordt een veeeeel te lang verhaal haha.. sorry ! In ieder geval, je doet het ontzettend goed! Ik ben dus geen dokter dus misschien is er bij jou wel een koemelkallergie of iets anders.. maar ik hoop voor jullie dat jullie deze spiraal kunnen doorbreken en dat je een manier vindt om even bij te tanken zodat het iets fijner gaat en je weer wat meer tegen de huiltjes kan! En dat je door de bomen het bos weer ziet! Weet dat je niet alleen bent, en dat het hoe dan ook 1 grote zoektocht is. Want heb je net een lekker ritme te pakken, verandert er weer iets.. Veel succes en ik hoop voor je dat het snel wat beter wordt! En mocht je niks hebben aan dit hele verhaal.. lekker ene oor in, andere oor uit. Het is in ieder geval goed bedoeld! 🙂

4 maanden geleden

Reactie op moes1

Lieve mama, Ik lees dat je al met wat voeding en medicatie aan het uitvog ...
Wat een ontzettend lief bericht! Dank je wel🙏 Heel erg fijn dat je het juist zo uitgebreid hebt proberen te typen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het een samenspel is van alle spanningen die opgebouwd is de afgelopen maanden. Dat zal zich zeker uiten in hoe wij maar ook ons dochtertje zich gedraagt. Ik merk aan mezelf dat ik heel veel onzekerheid en angsten heb opgebouwd. heb nog een zoontje van 1,5 rondlopen en hij was ook niet de makkelijkste en gaf ook over, maar was heel anders. Super rustig en tevreden… nu maak ik geheel wat anders mee dan dat ik heb mogen ervaren hiervoor… en dat zorgt dus voor de onzekerheid en angsten omdat het maar niet lukt..

4 maanden geleden

Reactie op BJ_

Ze wilde ook bij ons geen nexium geven vanwege evtuele immuun ziekte wat ze ...
Gaan ze provocatie test doen bij jouw kind ?

4 maanden geleden

Reactie op Roosjje2020

Zou ik dan maar beter meteen zelf neocate aanschaffen en niet wachten voor ...
Ahhh ok snap dit gevoel volledig heb ook meegemaakt maar de enige wat ik je kan geven uit eigen ervaring is dat mijn moeder gevoel altijd klopt. Ongeacht wat de arts ooot heeft gezegd tot nu toe elke keer heb ik gelijk ook al komt iedereen later achter “dus de artsen ook”. Je kent je kindje het beste en je ziet haar 24/7 als voor jou iets niet klopt dan klopt het gewoon niet. We moesten heel boos worden na vaak van de kast naar de muur gestuurd worden om eindelijk gehoord te voelen. Ik heb mijn zoon opgenomen foto’s gemaakt van uitlag poep harde poep zachte poep weer opgenomen bij elke verandering van voeding. En heb dat allemaal laten zien wanneer nodig was ook met tijd erbij en hoe lang je baby aan het huilen is. En ja idd als het koemel allergie is merk je vrij snel verandering maar de schade aan d darmen door de verkeerde voeding blijf idd nog lang aanhouden voordat dit uit hun lichaam is dus je moet alsnog de tijd geven totdat ze weer helemaal opkomen. We gebruiken probiotica voor de goede darmflora en idd zoals eerder gezegd werd is forlax naar mijnnidee de beste optie voor de ontlasting lactulose is puur suiker en macrogol zijn volgen mij geen vezels. Forlax zijn vezels die helpen de darmen hun eigen werk te doen. We hebben ook glicerine zetpillen gekocht deze kan je gebruiken voor acuut gevallen dan hoef je niet elke dag te gebruiken maar alleen wanneer het echt echt niet lukt en je ziet dat ze echt pijn hebben door de harde ontlasting. Dan poepen ze binnen half uur volgens mj.

3 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Gaan ze provocatie test doen bij jouw kind ?
Voor de kma bedoel je? Nee, heb dit zelf moeten doen thuis met een schepje nutrilon erbij.. helaas was dit drama en volgende maand weer afspraak met de kinderarts en kijken hoe nu verder 🙈