5 Reacties

5 maanden geleden

Zolang ze in haar eigen lijntje goed groeit, geen zorgen maken. Hier drinkt mijn dochtertje ook gemiddeld slechts 500cc per dag. Wel zijn wij in verband met haar ‘slechte groeistart’ inmiddels over op medische voeding wat betekent dat als ze 100cc drinkt, dat ze dan ook direct 100kcal binnen krijgt. Hier heeft ze alleen de eerste drie/vier weken borstvoeding gehad en al vanaf het begin bijgevoed met kunstvoeding. Dus voor ons was die overstap daarom niet erg. Het gaf zelfs rust omdat we weten dat ze nu meer kcal binnenkrijgt wat ze kan gebruiken voor haar groei. Waarschijnlijk was het namelijk zo dat ze dus wel dronk, maar al die energie direct verbruikte met het drinken waardoor het groeien (vooral in gewicht) niet lekker op gang kwam. Nu drinkt ze dus net zo veel nog, maar krijgt ze aan energie meer binnen wat dus beter is voor haar groei en dat zien we nu ook echt in haar groeilijn. ☺️

5 maanden geleden

Oh en nog ter aanvulling: kunstvoeding zal niet zo snel gebeuren als je sowieso aangeeft dat je er niet meer in krijgt. Dan heeft ze gewoon genoeg gehad. En zolang ze dus wel gewoon groeit, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Hier ondanks kunstvoeding kunnen we ook bieden wat we willen maar zij geeft soms bij 70cc aan dat het gewoon klaar is.

5 maanden geleden

Als je de berekening van La Leche League aanhoud, drinkt ze keurig het aantal ml! 120 ml x 5 kilo = 600 ml Niet iedere baby volgt perfect de middellijn. Als ze haar eigen lijntje volgt is dat helemaal prima! https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/

5 maanden geleden

Hier hetzelfde. Ik word er ook erg onzeker van. Ze krijgt bv maar ik kolf nu zodat ik zie wat erin gaat. Ze drinkt zo’n 60/70 cc als ik mazzel heb. Soms wilt ze 5 uur niks…. Zit wel op dr lijn vd groeicurve. Dus t zal wek goed zijn, maar het vervelende is dat ze in de nacht wel echt om de 2 a 3 uur wilt… heeeerl vermoeiend dus🥲🥲🥲

4 maanden geleden

Reactie op Josephine44

Hier hetzelfde. Ik word er ook erg onzeker van. Ze krijgt bv maar ik kolf n ...
Ja dit herken ik. Ben begonnen snachts minder aan te bieden. Eerst 120 per voeding, toen 110 de nacht erna etc. Nu gaat hij overdag meer drinken. Vorige week nog 340 overdag en nu 500.