19 Reacties
2 jaar geleden
Ligt er misschien aan wat de plannen zijn. Je moet ff Googlen, maar volgens mij zijn babies pas goed gevaccineerd met 3 maanden. Daarvoor zijn ze nog fragieler/kwetsbaarder dan ze al zijn.
Pin me er niet aan vast en start Google even op.
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet zoeken om met een kleintje van 2 maanden al een heel weekend weg te gaan.
En kijk ook naar je eigen herstel. Stel je krijgt een keizersnede ben je dan amper hersteld.
2 jaar geleden
Kun je dat niet gewoon zeggen? :)
Ik zou het idd ook liever niet vast leggen, maar tegelijkertijd ook niet bij voorbaat nee willen zeggen. Als alles soepel loopt, kindje slaapt lekker door en je voelt je goed, waarom niet? Of is alleen overdag langs komen een optie? Logisch dat je daar nu nog niks over kan en wil zeggen, maar dat zouden ze toch moeten begrijpen... Eerlijk gezegd snap ik echt nooit waarom mensen daar moeilijk over doen 🥲🥲🥲
In praktijk is het hoogstens een huis met een kamer extra of niet, maar dan is het compromis alleen overdag toch misschien oke?
2 jaar geleden
Ja ik heb het idd gezegd. Maar mn schoonmoeder vond dat het wel kon. Heb niet de beste band met haar haha, ze is nogal veeleisend. Ik ga naar mezelf luisteren. Ik kies even voor rust en thuis zijn met het gezin. Ik vind het ook zonde van het geld als ik er straks niet van kan genieten. geef het liever uit een de maxi cosi😂😂
2 jaar geleden
Zeker naar jezelf luisteren. Ik plan de eerste maanden na de geboorte ook niks, want we moeten eerst maar eens zien hoe het loopt. En ik snap zelf ook niet dat sommige mensen niet wat begripvoller kunnen zijn. Uiteindelijk is het jouw gezinsleven dus jij weet zelf het beste hoe het voelt. Een ander kan nog zoveel eisen maar jij bepaalt, vooral ook heel belangrijk voor je eigen herstel.
2 jaar geleden
Hier bij de eerste met 10 weken familiebezoek op Ibiza. Ging prima! Natuurlijk zijn de nachten gebroken, maar dat was thuis niet anders als daar.
Nu gaan we in mei ook met de kleine die dan geboren is rond februari weer een weekend weg met de hele familie. Met z'n vieren straks op een kamer. Ben benieuwd.
2 jaar geleden
Je familie en vrienden komen soms met nog wel gekkere ideeën na je zwangerschap en je gaat veel vaker leren Nee te zeggen haha. Sowieso heb je een aantal weken nodig voor herstel en niet veel later zou dat weekendje weg dan al zijn en het gaat echt een hele verhuizing worden aan spullen die je moet meenemen 🙈🙈 Kan je niet voorstellen om een dagje te komen? Ik denk trouwens wel dat het gewoon kan het ligt aan je eigen energielevel of je er zin in hebt. Jij kan je familie goed inschatten wat hun verwachtingen zijn.
2 jaar geleden
Wij hebben ook een familie weekend gepland staan als de baby 2 maanden is. Maar de familie heeft er rekening mee gehouden dat we op max 45min rijden van ons huis verblijven.
Hierdoor kunnen wij iedere dag gemakkelijk op en neer rijden als we (nog) geen behoefte hebben om ergens anders te slapen. Dan komen we de volgende dag gewoon weer opnieuw om overdag mee te kunnen doen.
Ik zou gewoon doen wat jij fijn vindt. Als je eerlijk aangeeft dat je het nu nog lastig vind om iets toe te zeggen voor die periode dan neem ik aan dat ze dat wel begrijpen. Je kan ook voorstellen om (als het qua reistijd te doen is) langs te komen met de kleine overdag, maar dat je bijvoorbeeld de avonden/nachten gewoon thuis bent als je je daar beter bij voelt? Dan hoeven ze ook geen extra slaapplaats voor jou te regelen en kan jij flexibel t.z.t. kijken wat jou uitkomt. Als je dan alsnog helemaal niet gaat hebben ze i.i.g. ook geen kosten voor je gemaakt.
2 jaar geleden
Super goed dat je zegt dat je naar je gevoel luistert. Als je nu iets toezegt, waar je al heeeelemaal tegen op ziet, dan is dat echt zonde van je energie 😊
Je kunt altijd last minute nog (gedeeltelijk) aanhaken toch?
Desnoods neem je dan een hotelletje voor de nacht in de buurt!
2 jaar geleden
Hier zal de baby 3 a vier maanden zijn als we een weekend met z’n allen weg gaan. Maar mijn schoonmoeder is erg flexibel. Mocht het een huilbaby worden dan is ze erg flexibel. Mijn zwager moet dat weekend ergens drummen, dus ik wil zelf heel erg graag gaan. Plus, we hebben we een eigen hotelkamer en als het niet anders kan slapen we daar maar 1 nacht.
Vervelende vind ik dat een hele goede vriendin heeft aangekondigd dat ze gaan trouwen als de baby 1a2 maanden zal zijn en ik oppas moet regelen. Daar zie ik wel tegenop, want ik wil niet eens aan oppas denken 😂
2 jaar geleden
Wij zijn een lang weekend weggeweest met mijn schoonfamilie toen mijn zoontje 2 maanden oud was. We hadden een eigen huisje en gaven van tevoren aan dat we ons eigen plan zouden trekken. Dus we keken hoe hij het deed en besloten ter plekke of we wel of niet mee gingen met een activiteit of mee uit eten. Vervelende was dat schoonouders dan toch een beetje gingen pushen dat het leuker was als we wel mee gingen. Ik zou het daarom niet zo snel weer doen.
Daarbij waren we natuurlijk überhaupt niet meegegaan als we een huilbaby hadden of als ik nog niet voldoende hersteld was. Dus ik zou zeker nog niet toezeggen en tegen die tijd kijken wat mogelijk is.
2 jaar geleden
Oh nee ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je dat nog niet weet. Ik zou mezelf schuldig voelen als mn kind iedereen snachts wakker houdt 😂 maar goed dat is meer mijn gedachte. Met 2 maanden doorslapen zou wel een luxe zijn. Tja het is ook net hoe je je zelf voelt. Dus ik zou het nog niet zover vooruit plannen. Zelf een keizersnede gehad en ik was blij dat ik een beetje zelfstandig dingen kon doen ik weet niet of ik er op zat te wachten om met van alles te slepen. Maar goed dat is geheel aan jezelf en het moment dus nee ik zou zelf niet al plannen
2 jaar geleden
Dat hangt ook een deel af van de planning op dat weekend en hoeveel vrijheid je krijgt. Je moet wel de tijd en mogelijkheden krijgen om te voeden (borst of fles, maakt niet zoveel uit). Wij zijn een midweekje op verlof geweest met een 3 maanderken en vrienden hebben ons vervoegd. Omdat we zelf heel vrij waren, deed een andere omgeving wel eens goed en het is ook wel eens fijn als een ander het soms eens kan overnemen en jij als ouder eens kan bijslapen bijvoorbeeld. Dus het is ook niet altijd negatief. Vergeet niet: it takes a Village to raise a Child. Op zo´n weekenden is die Village net iets groter en is iedereen ook wel eens bereid om te helpen.
2 jaar geleden
Reactie op meroeti
Ooh dat van die bruiloft hebben wij ook, maar dan rond de 3 maanden. Ik wee ...
Wij hebben een bruiloft met 5 maanden. Maar als hij (terug) een flesweigeraar wordt, hebben we het volgende plan: het huwelijk is wel gelukkig in een hotel dus dat maakt het net gemakkelijker: we logeren daar en huren een extra kamer voor de babysit die dan mij kan bellen als de baby moet eten. Ik kan vieren, maar ben toch dichtbij de baby om te voeden.
2 jaar geleden
Reactie op meroeti
Ooh dat van die bruiloft hebben wij ook, maar dan rond de 3 maanden. Ik wee ...
Ja dat snap ik wel. Ik heb volgend jaar twee ‘kinderloze’ bruiloften. Het staat mij momenteel gewoon een beetje tegen om nu al voor oppas te zorgen, terwijl ze nog niet geboren is 😂
2 jaar geleden
Onze kleine is amper 2 maanden, dan gaan we een week met de familie naar Duitsland. We krijgen het cadeau. Op zich vind ik het helemaal geen probleem, ben wel benieuwd hoe hij is en het gaat doen. We zien t wel… en ik ben niet de enige met kinderen en een baby, scheelt misschien ook.
2 jaar geleden
Ik denk dat het lastig is van te voren te zeggen. Wij zijn toen de baby 6 weken was een week naar Frankrijk gegaan met onze familie (14 mensen) in 1 huis. Ging gelukkig hartstikke goed en ik vond het heerlijk om eruit te zijn. Ook was het leuk de liefde / het plezier met ons kindje te kunnen delen met de familieleden ☺️ de etentjes vond ik wel intens, maar ik denk dat dat gewoon te laat was voor mij (zelfs al aten we om 19:00🙈), die zou ik misschien wat makkelijker skippen. Alleen ik denk dat we erg geluk hebben gehad met de omstandigheden, als je bijvoorbeeld een zware bevalling hebt gehad met veel bloedverlies, of een kindje was gewoon even wat meer moeite heeft met wennen op de wereld, is het misschien allemaal wel een brug te ver.
2 jaar geleden
Ik ga met mijn familie ook weg zo'n 2 maanden na de geboorte. Heb er eigenlijk veel zin in. We hebben wel een eigen huisje. Ik zie het verschil niet echt tussen thuis of in zo'n huisje, behalve dat het ook voor ons even fijn is om toch even ergens anders te zijn. Ik ga er wel vanuit dat we daar niets doen behalve rondjes wandelen. Verder afwachten hoe het gaat.