13 Reacties
2 jaar geleden
Ik word s nachts vaak wakker en neem m dan in. En als dat niet gebeurt, is het maar 2x per week. Eentje plan ik sowieso in het weekend, waardoor het makkelijker is om 2 uur op ontbijt te wachten. Ijzer wordt juist wel beter opgenomen met vitamine c, dus als je het lastig vind om te wachten, kun je er een stuk fruit bij nemen om de eerste trek te stillen.
2 jaar geleden
2 uur op ontbijt wachten is niet echt een optie, dan moet ik super vroeg uit bed of heel laat ontbijten.
Mij lijkt dan 's avonds voor het slapen gaan het handigst maar weet niet of je dan last van je maag krijgt. Zal ook wel per persoon verschillen
2 jaar geleden
Het gaat vooral om de opname van ijzer, dat is heel lastig voor je lichaam en daarom moet je maag leeg zijn. Dat halve uurtje is inderdaad voor de maagklachten.
Misschien die 2x per week een ander ontbijt proberen? Ik vind het ook lastig hoor, mag geen gluten, dus brood is niet echt een optie voor mij, maar vind voldoende ijzer belangrijk genoeg om er wel iets in te switchen.
2 jaar geleden
Reactie op Blue Mountain
2 uur op ontbijt wachten is niet echt een optie, dan moet ik super vroeg ui ...
Of switch die dagen naar havermout met amandelmelk ofzo?
2 jaar geleden
Reactie op Blue Mountain
Ik heb het elke dag... 😀
Raar! In dat geval toch maar een ander ontbijt proberen, of accepteren dat het minder goed werkt, of bellen en vragen of het echt elke dag moet of dat de frequentie omlaag kan, zodat het beter te plannen is..
2 jaar geleden
Ik neem m ‘s avonds in. Slik t al vanaf het begin van de zwangerschap. Toen nog in de ochtend, maar ik kreeg er last van op m’n maag. Neem m in met een glas jus d’orange! En waarom slik je m elke dag? Ik hoor steeds meer om me heen dat t achterhaalt is en dat 2 x per week net zoveel doet als elke dag.
2 jaar geleden
Je kan ze wel in de middag of avond innemen. Als het maar 30min vooraf wordt ingenomen, en je geen maaltijd met zuivel gaat eten. Zuivel remt namelijk de opname van ijzer.
Je zou je havermout met sojamelk of amandelmelk kunnen maken. Dan zou je de medicatie 30 min van te voren in kunnen nemen.
(Ik heb een periode extreem laag ijzergehalte gehad en moest daardoor 3xper dag ijzertabletten innemen. De huisarts adviseerde 30 minuten voor een maaltijd, en (in mijn geval) helemaal geen zuivelproducten meer. Omdat dat de opname van ijzer remt)
2 jaar geleden
Ik zit met hetzelfde probleem alleen nog een tikje erger want ik neem bloeddruk medicatie 3x per dag. De apotheker zei dat ik pas 4 uur na de inname van mijn bloeddruk medicatie mag innemen plus dat die 2 uur tussen de maaltijden die je benoemt. Ik zou echt niet weten hoe ik dat moet doen. Gisteren de eerste genomen 1 uur na mijn avondmaaltijd want ik ging uiteten en had capuccino (de apotheker had me niets verteld over geen zuivel te mogen innemen bij de maaltijden, wel dat ik het alleen met water mocht innemen dus geen melk) en dan pas 3,5 uur daarna mijn bloeddruk medicatie … dat was toen 12:30 uur kon niet langer wakker blijven dus dat half uurtje is hopelijk niet erg. Ik merkte wel dat ik in de nacht soort van hartkloppingen had … ik weet niet of het hiermee te maken heeft… hebben andere dames last van hartkloppingen? Gelukkig is het 2x per week want je tis in mijn geval moeilijk te doen. Als iemand tips heeft heel graag. Ik las hier de optie van in de nacht ik denk dat ik een wekker ga zetten en midden in de nacht een ga nemen is denk ik makkelijker.
2 jaar geleden
Reactie op Roos7290
Ik neem m ‘s avonds in. Slik t al vanaf het begin van de zwangerschap. Toen ...
Elke dag is voorgeschreven. Dat het achterhaalt is, geen idee. Maar moet maandag toch naar de VK. Dan zal ik t nog wel vragen. Heb andere keren een ijzerinfuus gehad
2 jaar geleden
Reactie op Fabi-R
Had je veel last of bijwerkingen van de infuus ? Ik wilde daarom vragen raa ...
Nee vond het infuus ideaal! Maar ze willen eerst kijken of het met tabletten lukt