21 Reacties
4 maanden geleden
Geef je borstvoeding? Ik ben fulltime kolver, en ook ik geef mijn meisje van 4 maanden 5*150 ml. Laatste 2 weken drinkt ze dr flessen overdag niet goed leeg, terwijl ze daarvoor aan 5*150 niet genoeg had. Ze weegt 6.5 en moet in de 900 ml zitten maar drinkt 750-800 ml.. vandaag las ik dat de samenstelling van moedermelk kan veranderen.. heb toch voor alle zekerheid lactatiedeskundige gebeld en die zei t zelfde dus ik probeer te vertrouwen op haar dat als ze honger heeft ze het opdrinkt. Xx
4 maanden geleden
Kan t zijn dat ze in dr sprong zit? Dan drinkt mijn meisje sws altijd minder.. plast ze verder wel goed en komt ze wel goed aan? Zoja dan zou ik er geen zorgen om maken.. (makkelijk gezegd dan gedaan I know).☺️
4 maanden geleden
Ik heb hetzelfde. Meisje van 4 maanden weegt 5,5 kg en zou rond de 800 moeten drinken. Maar drinkt tegenwoordig rond de 70. Soms laat ze ook 90 of 125 staan. En af en toe drinkt ze 1 of 2 flessen leeg. Ze krijgt hier nog 6x 150 want anders zitten we op nog veel minder ml. Ik maak me hier ook wel zorgen om vooral omdat ze qua gewicht wel haar eigen lijntje volgt maar deze een beetje vlak blijft sinds de vorige meting. Ik word er zelfs wat moedeloos van
4 maanden geleden
Hier hetzelfde .
Ik geef mijn zoontje, net 17 weken, 6x 150 ml. Ook hij drinkt in de ochtend maar weinig. Afgelopen weken max 70 ml gedronken van de aangeboden 150. Ik baalde vooral omdat ik het moest weggooien .😅
Maar vanochtend dronk hij 160 ml.. dus als ze t Willem drinken ze wel. En volgens mij heb ik vannacht geen voeding gegeven(nachten zijn kort geweest afgelopen maanden dus ben nooit echt helder als t gaat om de nachten) ..dat kan natuurlijk ook invloed hebben.
Ze drinken echt wel wat ze nodig hebben m'n zoontje weegt nu ca 7.5 kilo en zou rond de 900/950 ml mogen maar we zitten daar nooit.
Wellicht bevat je moedermelk veel vet waardoor je kindje sneller verzadigd is of gewoon geen ontbijten is haha. Of onderdeel van een sprong..t kan iig geen kwaad.
In 1 week tijd kwam hij alsnog 180 gram aan met slecht drink gedrag in mijn ogen. Ik heb t losgelaten. Zolang ze goed groeien..
4 maanden geleden
Reactie op Rossie1509
Kan t zijn dat ze in dr sprong zit? Dan drinkt mijn meisje sws altijd minde ...
Ja dit zou kunnen ze slaapt in de nacht wel wat minder als normaal ze is er sochtend vroeg bij en dit had ze voorheen nooit .. na het lezen van jullie berichten kan ik dit beter zo even aanhouden ipv een fles eraf halen en meer geven
4 maanden geleden
Reactie op Annastasia214
Hier hetzelfde .
Ik geef mijn zoontje, net 17 weken, 6x 150 ml. Ook hij dri ...
Ja wij gebruiken extra care tegen darm krampjes en ontlasting dit is echt een vette melk . Verder heeft ze ook goede plasluiers , ik denk dat ik het voor zo even laat i.p.v. 4x 180 ga geven
4 maanden geleden
Mijn zoon had een periode dat hij halve flessen dronk... dus 100 ml en dan een uur later weer 100 ml. Sinds kort gaan er weer grotere flessen in. Vandaag dronk hij echt weinig... dus ik was een beetje bang voor de nacht. Maar hij werd om 20.00 en om 21.00 wakker voor extra voeding. Ik denk dat als ze het nodig hebben ze wel komen...
4 maanden geleden
Reactie op DEND3227
Ik heb hetzelfde. Meisje van 4 maanden weegt 5,5 kg en zou rond de 800 moet ...
Hier een dochtertje van 4 maanden en bijna 2 weken. Met een gewicht van 5255 gram.
Drinkt gemiddeld 80cc per fles. Bieden 6x110cc aan (meer drinkt/dronk ze sowieso nooit). Soms gaat de fles leeg, maar de laatste drie dagen meestal niet. Zit in haar eigen lijntje goed.
Zij verbruikt alleen bij het drinken al veel energie, waardoor ze in het begin heel slecht aankwam (heeft ongeveer 5 weken over gedaan om eindelijk op geboortegewicht te komen). Daarom krijgt ze sinds 7-8 weken geleden nu calorierijkere voeding en sinds een week of twee kan ik het eindelijk een beetje loslaten.
4 maanden geleden
Reactie op silke1408
Ja wij gebruiken extra care tegen darm krampjes en ontlasting dit is echt e ...
Precies beter even wachten tot het weer beter gaat. Plus hoe gaat ze 189 drinken als ze nu dr fles nog niet op drinkt. Daar loop ik vooral tegen aan. Hij kan volgens mij prima 5 flessen..maar als hij hetzelfde blijft drinken ..Dan krijgt hij of zij toch te weinig binnen? Daarom zit ik nog maar op de 6 flessen..ik vind dat zelf een beetje lastig merk ik.
4 maanden geleden
Reactie op R2024
Oh het is nietmeer 150ml dan? Ik las overal nog 150ml.. ookal zijn ze ouder ...
Jawel bij flesvoeding wel . deze formule is gericht op borstvoeding volgens nuj.
4 maanden geleden
Reactie op Annastasia214
Jawel bij flesvoeding wel . deze formule is gericht op borstvoeding volgens ...
Nee ook op flesvoeding heb ik begrepen. Dacht eerst ook steeds 150cc, maar deze formule geldt ook voor flesvoeding. Zou anders namelijk gek zijn dat borstvoeding wel wordt ‘afgebouwd’ in aantal cc per kg, maar flesvoeding niet. 🤗
4 maanden geleden
Reactie op R2024
Dus flesvoeding is ook minder op 4maand? Zou wel verklaren dan waarom hij g ...
Ja inderdaad. Hier wel tenminste. En volgens mij ga je sowieso niet over de 1 liter heen met voeding was de bedoeling. Dus zou je uk 6 maanden zijn en bijvoorbeeld 9 kg wegen, dan zou je met 150cc per keer op 1350cc uitkomen. Terwijl met deze formule dat je dan nog gewoon onder de 1 liter zit. 🤗