9 Reacties
2 maanden geleden
Wij hebben hetzelfde probleem, dus ik volg even. Zoontje is ook 6 maanden. Maar hier weigert hij de fles ineens, overdag ook de borst en uberhaupt melk in welke vorm dan ook. In mijn ervaring van mijn oudste is: forceren werkt nooit, dus dat zou ik niet aanraden. Ik verwacht zelf dat het een fase is.
Wat wij aangeraad kregen is: lukt het niet, probeer dan pap met een lepel te geven bijvoorbeeld. In ons geval lukt dat ook niet, dus we bieden maar gewoon heeel veel en vaak normaal eten aan (wel eerst melk natuurlijk). Gisteren de hele dag geweigerd en toen wilde hij wel eten.. 20 tuinbonen, halve banaan en een heel stuk vlees... heel gek, maar dan maar zo tijdelijk. Succes!
één maand geleden
Blijven aanbieden en anders kan je gewoon proberen de melk in de munchkin aan te bieden. Krijgt ze het toch binnen! 😊
één maand geleden
Wij hebben dit rond de 5 maanden gehad. Veel geprobeerd; panty om de speen, speen opwarmen, rustige kamer, diverse personen laten proberen, koudere melk, iets warmere melk. Werkte bij ons niet, dus via CB verwijzing voor lactatiekunidge gekregen. Zij gaf aan oefenen oefenen oefenen, reflex was weg en moet nu bewust drinken en dat weer beter leren. Baby zelf met mond naar fles laten komen en het positief moment laten blijven en niet doordrukken. Oefenen met kunstvoeding 30cc Ipv volle fles borstvoeding (vond dat zo zonde!!). Echt als oefenmomenten zien (anders frustrerend) en na een aantal weken was er verbetering (krulde lippen er beter om heen) en daarna ging het heel snel. Oefenen deden we eerst alleen met honger maar later ook vaker. Na weigeren 10 minuten wachten tot je de borst geeft.
één maand geleden
Ook hier aan de hand, dichter 6 maanden. Rond de 5 maanden verandert de reflex waardoor ze de fles niet meer snappen. Althans dat kan. Ook hier van alles geprobeerd; mijn vriend de fles laten geven, met een lepel, mam fles van de Kruitvat, speen vd fles dag in mijn bh dragen vanwege de geur, andere spenen, koude melk etc. Niets helpt. Wacht op verwijsbrief voor pre logopediste met als doel leren slikken. Prima als ze de fles niet meer pakt maar dan hopelijl wel een andere beker.
Mijn tip als je dit aan de hand hebt, zoek contact met consultatiebureau en laat ze met je meedenken.