9 Reacties

2 maanden geleden

Mijn ervaring tot nu toe: Mijn zoontje van bijna 6 maanden wil alleen aan de borst drinken. Tot 3 maanden heeft hij zonder problemen uit de fles gedronken. Daarna wilde hij opeens niet meer. Afgelopen weken heeft hij 3 keer de fles geaccepteerd toen ik er niet was. Dit was echter alleen als mijn vriend de fles lopend gaf en ondertussen liedjes zong (😅). Als opa’s en oma’s de fles geven (met mijn melk of water) blijft hij weigeren. Alle standaard tips al geprobeerd uiteraard…

2 maanden geleden

Hoe oud is je kindje?

2 maanden geleden

Reactie op Fb

Hoe oud is je kindje?
Bijna 6 maanden. Ik heb in een reactie hieronder mijn ervaring gedeeld.

2 maanden geleden

Reactie op kchnan

Mijn ervaring tot nu toe: Mijn zoontje van bijna 6 maanden wil alleen aan ...
Het kan zijn dat hij misschien toe is aan meer vast voedsel. Mijn dochter heeft dit wel.

2 maanden geleden

Reactie op Fb

Het kan zijn dat hij misschien toe is aan meer vast voedsel. Mijn dochter h ...
Hij krijgt 3 keer per dag hapjes, maar kan helaas zonder de borst/melk niet in slaap vallen (ook niet voor een dutje)

2 maanden geleden

Hi! Mijn dochtertje van 5.5 maand pakte in het begin gemakkelijk de fles (hierin deed ik gekolfde melk). Toen zij 4/5 weken oud werd, stopte ik (onbewust) met flesjes geven en was het enkel aan de borst. Dit was eigenlijk heel stom, want hierdoor weigerde ze de fles omdat ze er niet meer aan was gewend. Toen ze 3.5 maand werd gaf ik haar weer de fles (wederom met gekolfde melk), maar dit weigerde ze. Ik heb toen wekenlang elke dag geoefend en uiteindelijk is het gelukt. Dit zijn mijn tips die mij hebben geholpen; - Melk goed opwarmen - Lopend de fles aanbieden en wanneer ze hem ‘accepteert’ dan ging ik weer zitten en beetje wiegen terwijl ze fles opdronk. - Niet pushen, als ze echt niet wilde, dan liet ik het erbij. Ze moet er geen nare ervaring aan overhouden. - Elke dag 1 keer proberen, dat deed ik 3 weken lang. - Flesje aanbieden als baby trek heeft, met een volle maag is er minder motivatie. - Lansinoh fles met speenmaat M, door het iets grotere gaatje was het voor haar makkelijker om de fles te accepteren. Uiteraard moet je wel even kijken of je baby daar niet te jong voor is, maar bij mijn dochter kon het aangezien ze al 4 maanden was. - Geduld hebben, dit is iets wat tijd nodig heeft. Ik was er echt wel heel gestrest van, omdat ik haar ook af en toe bij haar vader wilde laten en dat kon dus niet voor langer dan 2/3 uur. Maar uiteindelijk komt het echt wel goed! - Als het na een maandje oefenen nog steeds niet lukt, zou je eventueel langs een prelogopediste kunnen gaan met verwijzing van het CB. Ik las bij andere moeders dat dat ook heeft geholpen. Het komt echt goed, even doorzetten!

2 maanden geleden

Mijn ervaring: met drie maanden geen fles meer willen. Pre-logopedie ingeschakeld. Dit vond ik dermate zwaar traject dat ik ben gestopt. Met vijf maanden begonnen met aanbieden Muchkin beker met kv. Die pakte hij meteen goed. Niet meteen grote hoeveelheden, maar ging heel snel beter. Toen dat goed ging afgebouwd naar overdag kv en ochtend/avond bv. Dan hoefde ik niet meer te kolven op werk.

2 maanden geleden

Reactie op kchnan

Hij krijgt 3 keer per dag hapjes, maar kan helaas zonder de borst/melk niet ...
Misschien kan je proberen om er 1 lepeltje rijstebloem in te doen? Voor een andere smaak

2 maanden geleden

Mijn dochter accepteerde de fles ook niet meer rond 3/4 maanden. Eerst hebben we iedere dag 1x fles geprobeerd maar ze werd er steeds bozer van. Uiteindelijk heb ik via een prelogopedist op Instagram gelezen over de Lansinoh fles. Die geprobeerd, speen warm gemaakt en ze pakte ‘m direct en heeft sindsdien niet meer geweigerd!