13 Reacties
2 maanden geleden
Hier ook een fomo baby een eerlijk? Ik leef zo goed als thuis. Elk 2,5 uur naar bed, helemaal donker en dan whitenoise aan. Slaapt ze hooguit een half uur. Als we weg gaan slaapt ze dus niet en dat probeer ik dan ook te beperken.
2 maanden geleden
Hier ook een FOMO baby, wat bij ons echt heel erg helpt is voor de slaapjes voeden in een donkere kamer met white noise aan zorgen voor zo min mogelijk prikkels en afleidingen. En als we echt weg moeten hem in de draagzak houden, hier valt hij dan wel in slaap en houd dat dan nog wel eens 3 kwartier vol. Maar ook momenten dat hij helemaal niet slaapt en savonds dan helemaal overprikkeld is 😢
2 maanden geleden
Hier ook een fomo baby! Voeden in het donker, en whitenoise aan is het enige wat helpt met slaapjes (maar vaak 30 minuten). Wij gaan wel gewoon overal heen met hem, binnenshuis gaat hij enorm miepen, buiten een super vrolijk ventje. Slaapjes in de kinderwagen gaan zolang we zijn noise cancelling headphone op hebben, en een doek over de wagen (van cloby). En als het écht niet gaat, gaan we weer naar huis.
2 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Hier ook een fomo baby een eerlijk? Ik leef zo goed als thuis. Elk 2,5 uur ...
Jaaa, wij zijn ook veel thuis! Die korte dutjes zijn moeilijk en ook de overprikkeling wanneer je weg bent geweest!! Hoe gaat het in de nacht?
2 maanden geleden
Reactie op Lindaax
Eindelijk wat herkenning. Hier ook een drama overdag. We voeden al in zijn ...
Ah jeetje! Ja, het kost allemaal heel veel tijd en kracht… Gelukkig wel een vrolijk ventje, maar toch is het allemaal niet niks!! Hoe gaat het in de nacht? Heb je tips?
2 maanden geleden
Reactie op tessavs2001
Hier ook een FOMO baby, wat bij ons echt heel erg helpt is voor de slaapjes ...
Ahw ja super heftig is die overprikkeling!! Fijn dat een draagzak en de white noise helpen!! Toch blijft het pittig… Hoe gaat het in de nacht?
2 maanden geleden
Reactie op RespectvolleRegen495896
Jaaa, wij zijn ook veel thuis! Die korte dutjes zijn moeilijk en ook de ove ...
De nachten gaan hier eindelijk goed! Dat is heel anders geweest, vooral het inslapen was drama.
2 maanden geleden
Reactie op RespectvolleRegen495896
Ah jeetje! Ja, het kost allemaal heel veel tijd en kracht… Gelukkig wel een ...
De nachten gaan opzich goed. Hij meldt zich om de 4 uren voor een voeding maar slaapt tijdens en na de voeding door.
Ik verschoon hem eigenlijk niet meer snachts, hier wordt hij wakker van. Boeren tussen de borst door, na afloop niet meer, ook hier wordt hij wakker van
2 maanden geleden
Ik volg dit topic sinds de start. Waar het even beter ging, kan ik weer alleen in het donker voeden. Hij valt nu ook weer in slaap aan de borst en we hadden juist voor elkaar gekregen dat hij zelf in slaap viel. Gisteren lag hij ruim 1 uur in bed te spelen.
Het CB raadde aan het 1e slaapje te rekken, zodat hij langere slaapjes gaat doen en op andere plekken te voeden, ruim voor het slapen.
Ik heb geprobeerd op andere plekken in huis te voeden, maar dat wil hij niet. Ook eerder niet en dan krijg je er echt niks in 😅. Nu is het plan om de gordijnen eerst maar open te gaan doen met voeden, dan de deur open laten, geluiden maken en dan pas elders in huis gaan voeden. En daarna steeds eerder. Kleine stapjes.
Rekken was ook een drama, viel daarvoor dus nog zelf in slaap na een half uur zonder huilen en met rekken steeds huilen en aan de borst in slaap. En kortere slaapjes. Daar zijn we na 3 dagen mee gestopt om verder voort te kunnen bouwen op zelf slapen.
Voor ons werkt het om bij het 1e signaal naar bed te gaan, wakker weg te leggen met ritueeltje en dan weg te lopen. Terug de kamer in alleen als hij huilt.
Ik hoor graag hoe jullie het aanpakken, dan kunnen we kijken wat de volgende stap is. Eerst maar wat we nu doen, want teveel tegelijk werkt ook niet merken we.
2 maanden geleden
Hebben jullie ook trouwens dat je baby helemaal hyper en wakker lijkt voor het slapen, terwijl je weet dat hij moe is? De omgeving snapt er niks van en zelf begonnen we dan ook wel eens te twijfelen, maar dan is hij vaak snel weg dus het klopt dan wel 😅
2 maanden geleden
Nou heel herkenbaar allemaal hoor! Wij hebben ook een ontzettende FOMO baby, vanaf het begin al een kindje met veel temperament. Echt mega pittig soms! Nu hij zo’n 7 maanden is vind ik het wel steeds beter te doen allemaal. Ons zoontje deed ook altijd alleen maar hazenslaapjes maar ik heb hem nu zelfstandig in slaap leren vallen en dat is bij ons DE oplossing geweest. Omdat hij nu zijn slaapjes zelf kan koppelen en daardoor nu soms 1,5 uur slaapt.
Het heeft me wel mega veel geduld en inspanning gekost. Hij huilde namelijk altijd bij het wegleggen in bed, dus hij heeft eigenlijk 6 maanden lang bij mij (draagzak) geslapen want dat was echt de enige manier. En even laten jengelen was bij ons überhaupt geen optie want zodra hij merkte dat we hem (slapend/of wakker) weglegden in zijn bed begon hij echt mega hard te krijsen.
Hoe ik het heb aangepakt? Ik wiegde hem altijd in slaap en heb hem steeds iets wakkerder weggelegd. Het heeft drie weken geduurd voordat het lukte, maar nu kan ik hem wakker wegleggen en hij valt zelf in slaap. Ik weet niet wat me overkomt 🥳 dus het kan echt!