27 Reacties

2 jaar geleden

Hi! Wat onwijs balen zeg, heb je echt pijn aanvallen? Wat bij mij toen werkte was als iemand met best wat kracht over m’n rug heen masseerde, als je snapt wat ik bedoel.

2 jaar geleden

Reactie op cheyx

Hi! Wat onwijs balen zeg, heb je echt pijn aanvallen? Wat bij mij toen werk ...
Helaas heb ik echt afentoe van die aanvallen en wordt ik daar ook ‘s nachts vaak wakker van. Maar zeker een tip die te proberen valt dat wordt me vriend even lief aan kijken straks! 🤭

2 jaar geleden

Reactie op Ananasw

Helaas heb ik echt afentoe van die aanvallen en wordt ik daar ook ‘s nachts ...
Wat onwijs naar! Die aanvallen zijn soms echt ondraaglijk. Ik heb toen van het ziekenhuis ook medicatie gekregen tegen misselijkheid en overgeven. Misschien is dat ook nog een optie als het in de tussentijd nog erger wordt. Voor nu in ieder geval heel veel sterkte! 😊

2 jaar geleden

Mag ik vragen waar je de pijn voelt? Ik heb regelmatig links in m’n buik ter hoogte van m’n ribben ook vrij pijn en de huisarts doet er niks aan ..

2 jaar geleden

Mijn man had dat vorig jaar. Elke dag pijnanvallen. Wij kregen van de week brief van het ziekenhuis dat hij nog steeds op de wachtlijst staat. Gelukkig hadden wij via via gehoord dat je je ook bij een privé kliniek kan aanmelden. Dat hadden wij in februari dit jaar gedaan en in maart is hij geopereerd. Wordt gewoon 100%vergoed. Hij heeft zich nu natuurlijk afgemeld bij het gewone ziekenhuis. Maar ik zou je aanraden ook met je zorgverzekering te kijken of privé klinieken vergoed worden en dan lekker daarheen gaan 🍀😆

2 jaar geleden

Die koliek pijnen zijn killing. Wat mij echt heeft geholpen is een goede periode vette dingen vermijden en bewegen. springen, en veel wandelen lucht echt op. Ik begon toen net aan mijn toenmalige baan waarbij ik op een normale dag dagelijks 10-15km op een dag liep, dit heeft zo goed geholpen dat mijn galblaas uiteindelijk niet verwijderd is.

2 jaar geleden

Bij mij hielp echt niks meer, ik had ruim 5 aanvallen achter elkaar, zelfs oxycodon samen met tramadol deed niks meer, dus bij mij is deze eruit gehaald. Mijn tips zouden zijn om regelmatig kleine beetjes te eten en absoluut even de “vettige” dingen vermijden, deze versterken de pijn namelijk. Ik begreep inderdaad dat veel zwangere vrouwen hier last van hadden.. heel veel sterkte

2 jaar geleden

Reactie op LL24

Mag ik vragen waar je de pijn voelt? Ik heb regelmatig links in m’n buik te ...
Rechtsbovenin voel je dat meestal.

2 jaar geleden

Reactie op LL24

Mag ik vragen waar je de pijn voelt? Ik heb regelmatig links in m’n buik te ...
Ik voel het zelf echt bij mijn maag en trekt door naar mijn rug! Ze zijn er achter gekomen toen ze op me buik bij mijn middenrif duwde dat ik echt verschoot van de pijn! En toen hebben ze die nacht dus meteen echo gemaakt, heb ik gewoon geluk mee gehad dat niet druk was en een arts had die het echt voor mij wilde uitzoeken! Als je zelf het gevoel heb luister daar ook echt naar. Misschien goed om te weten ik heb ook door de dag door veel last van kokhalzen uit het niets en bij inspanning dat soms zo erg word dat ik overgeef. Mijn eigen huisarts zei dat dit gewoon zwangerschapsmisselijkheid was. Dit was dus echter niet het geval 🥴😅

2 jaar geleden

Reactie op Jes.Jes

Mijn man had dat vorig jaar. Elke dag pijnanvallen. Wij kregen van de week ...
Thanks voor de tip dit ga ik zeker overwegen als ik er na mijn zwangerschap nog steeds last van hou! Voor nu zie ik een operatie niet echt zitten 🤭 Aangezien ik ook geen pijnstillers mag ivm allergie op paracetamol 🥴😅

2 jaar geleden

Hé! Ik had hier last van, vorig jaar en dus nog voor de zwangerschap. Ik heb m’n galblaas eruit laten halen, die aanvallen waren niet te doen. Er is helaas niets wat echt werkt, behalve diclofenac (een beetje, want nog steeds enorm veel pijn) wat nu natuurlijk niet mag. Heel veel sterkte!

2 jaar geleden

Oh! En je galblaas reageert op vet eten. Vet eten vermijden of in ieder geval niet op een lege maag of vlak voor het slapen gaan hielp me ook!

2 jaar geleden

Ik reageer echt nooit hier, maar wil je nu op het hart drukken om op je strepen te gaa staan. Ik heb dit een paar jaar geleden gehad en de huisarts heeft me er ook te lang mee laten lopen (ik was niet zwanger op dat moment). De galstenen hebben de (weg naar/van) alvleesklier afgesloten waardoor mijn alvleesklier zichzelf "op at". Dit gaat heel snel en is heel gevaarlijk; er is namelijk geen remedie tegen anders dan de blokkade oplossen en heeeeeeel veel vocht toedienen en is dodelijk. In totaal heb ik bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen en mag ik nooit meer hormonen (dus bijv anticonceptie, maar ook medicatie bij overgangsklachten) nemen. Mijn galblaas is verwijderd en ook hier heb ik nog steeds problemen door met mijn spijsvertering. Ik wil niemand bang maken: de kans dat je dit krijgt is klein. Maar de kans wordt wel steeds groter naarmate je er langer mee blijft rondlopen.

2 jaar geleden

Reactie op Gmk

Ik reageer echt nooit hier, maar wil je nu op het hart drukken om op je str ...
Lief dat je toch even antwoord! Wat een verhaal! 😧 Thanks voor de tip ik ga em absoluut even op noemen bij me huisarts! Hoop dat het inmiddels weer goed met je gaat? Wat vreselijk K dat je dit op deze manier heb moeten ondervinden 😪.

2 jaar geleden

Hoe is het nu met je? Nog steeds die pijn aanvallen?

2 jaar geleden

Reactie op cheyx

Hoe is het nu met je? Nog steeds die pijn aanvallen?
Lief dat je het vraagt! Gaat nu gelukkig beter en heb af en toe wel pijn maar niet meer van die heftige aanvallen! Wel nog veel kokhalzen tijdens inspanning (trap op lopen, ect.). En probeer heel erg op te letten dat ik geen vettig eten eet! 😬

2 jaar geleden

Reactie op Ananasw

Lief dat je het vraagt! Gaat nu gelukkig beter en heb af en toe wel pijn ma ...
Je galblaas kan ontsteken als je er te lang mee doorloopt. Wat dodelijk kan zijn. Kun je echt niet naar een dokter?

2 jaar geleden

Reactie op Ananasw

Lief dat je het vraagt! Gaat nu gelukkig beter en heb af en toe wel pijn ma ...
Wat fijn dat het beter gaat! 😊 Die pijn is echt niet niks! Als je de mogelijkheid hebt om eerder naar een (vervangende) huisarts te kunnen, zou ik dat alsnog zeker doen. 😊 Zeker om erger te voorkomen.

2 jaar geleden

Reactie op Jes.Jes

Je galblaas kan ontsteken als je er te lang mee doorloopt. Wat dodelijk kan ...
Helaas zaten ze allemaal vol! Maar verwacht niet dat het sneller dan een week gaat als ik zo het internet lees dus voor zo ver ik het zo vol houdt vind ik het prima, als weer extreme last krijg trek ik meteen weer aan de bel en dan zorgen ze maar dat er plek is haha

2 jaar geleden

Reactie op Ananasw

Lief dat je toch even antwoord! Wat een verhaal! 😧 Thanks voor de tip ik g ...
Sorry voor de late reactie, ik vergeet bijna dat ik hier lid ben 🙈 op het gedeelte spijsvertering na heb ik er geen last meer van. En ja, nooit meer hormonale anticonceptie is wel een dingetje. Ik was/ben enorme fan van de pil, vooral om mijn cyclus zelf te kunnen sturen, en dat gaat niet meer. Een koperspiraal lijkt me doodeng en ik hoor er niet al te beste verhalen over, dus ik moet nog even kijken wat mijn opties dan nog zijn. Hoe is het met jou? Is er al zicht op een operatie, of proberen ze dat uit te stellen tot na je zwangerschap?