11 Reacties

2 maanden geleden

Onze dochter gaat naar twee gastouders (een op maandag en een op di/wo/do). Wij hebben alleen maar goede ervaringen. Ze is bij beide gastouders helemaal zichzelf, net als thuis, en de andere kindjes zijn gek op haar. We hebben nog geen nadelen gezien. Denk wel dat het belangrijk is om een goed gevoel te hebben bij de gastouder als je kennismaakt, van beide kanten.

2 maanden geleden

Oja, en het is voor ons ook een stuk goedkoper. We nemen op maandag 3 uur af en op de andere dagen 9 uur. We betalen alleen die uren.

2 maanden geleden

Onze dochter van 6 maanden gaat vanaf het begin (3 maanden) naar een gastouder. Vonden het eerst ook spannend; want 1 persoon en geen verder toezicht. Maar inmiddels zijn we zo blij met deze keuze! Bovendien is ze verbonden aan een professioneel gastouderbureau (dat zijn de meesten geloof ik). Het is huiselijk, 1 gezicht (vonden wij belangrijk) en een kleine groep. Bovendien is onze gastouder best flexibel met uren en heb je echt direct contact. Als tip: Een ‘klikgesprek’ waarin je aangeeft wat jullie belangrijk vinden, dan kan ze zelf aangeven of dat ook bij haar stijl past of in ieder geval daarin mee kan bewegen.

2 maanden geleden

Bij ons was het juist andersom. We hebben haar bij de gastouder weggehaald en naar het kdv gebracht. Ik snap helemaal je keuze voor een gastouder hoor, die hadden wij eerst ook. Ik zou je adviseren goed te letten op de volgende dingen: - is er een klik tussen jullie (mega belangrijk) - Hoe ziet het huis eruit - als je haar ontmoet terwijl er andere kinderen zijn, hoe gaat ze met die kinderen om? - wat doet ze qua slapen, huilen etc. en past dat bij jullie opvoedstijl? - is er een bedje voor elk kindje (dat was bij ons namelijk niet het geval en onze dochter moest maar in de box slapen) - gaat ze ook wel eens met de kindjes naar buiten? - wat gebeurt er als ze ziek is? En hoe vaak/ wanneer gaat ze op vakantie?

2 maanden geleden

wij hebben onze dochter ook bij een gastouder, wij zijn ontzettend blij met haar. elke keer als ze geweest is krijgen we haar “wijzer” terug. Ze pikt echt dingen op daar. De groep is maximaal 6 kinderen, waardoor ze veel aandacht heeft. Ze vraagt ook altijd hoelaat ze wakker was, fles heeft gehad etc. ze houdt echt rekening met wat ze nodig heeft. Daarnaast is ze ook een stuk flexibeler met tijden voor brengen en halen, eigenlijk maakt dat nooit iets uit. Het contact is ook persoonlijk, kan altijd dingen vragen etc. Voor ons voelt dit echt super fijn.

2 maanden geleden

Reactie op Karloempia

Bij ons was het juist andersom. We hebben haar bij de gastouder weggehaald ...
Hier ook gekozen voor KDV. Ging nog niet naar een gastouder maar waar wij 2x kennismakingsgesprek hadden voelde het bij de één niet zo (geen klik met de persoon zelf) en met de ander voelde het eerst wel goed totdat we hoorden: geen bed beschikbaar is slapen in de box én tijdens ons gesprek was ze nog bezig met 1 kindje eten te geven als ik me nog goed herinner en de rest liet ze buiten spelen (waren er vier aanwezig op dat moment, wel drie oudere kindjes die prima zelf zouden kunnen spelen maar zo zonder toezicht in de tuin of alleen door het raam terwijl het niet je eigen kinderen zijn vind ik geen prettig idee.). Op onze KDV krijgt m’n dochtertje een mentor, heeft ze een vaste slaapplek (bedje) op haar dagen, en rouleren de medewerkers in principe ook niet van groepen dus toch soort van vaste gezichten (eventueel invallers daarbij niet meegerekend).

2 maanden geleden

Ik heb ook een gastouder (jonge vrouw) super tevreden over nadeel is wel nu is ze zwanger en is er geen vervanging en vakantie idem geen vervanging

2 maanden geleden

Ons meisje gaat ook twee dagen per week naar een gastouder en ik ben er erg blij mee! We zijn eerst op bezoek geweest en het klikte gelijk! Ook hoe ze met onze dochter was. Bij ons zijn er max 5 kindjes per dag en het is een heel hecht clubje! Mijn dochter krijgt knuffels en kusjes waar ik bij ben, en ik zie dat ze écht alle aandacht krijgt. Vind het vooral fijn dat ze met 1 persoon te maken heeft! Verder is ze de enige baby, maar hierdoor pikt ze alles zo snel op! Ze tijgert tussen de grote kinderen en vind het helemaal geweldig. Enige nadeel: bijna geen vervanging bij ziekte. Onze gastouder moest zich drie weken ziekmelden en dit hebben wij toen zelf opgelost.

2 maanden geleden

Ik snap je helemaal! Geef echter het kdv en haar wel de tijd om te wennen. Een gastouder heeft ook meerdere kindjes en heeft ook spits momenten net als een kdv. Geef het even de tijd. Over stappen kan altijd nog!

2 maanden geleden

Onze kinderen gaan naar een KDV. Heel soms 's avonds het laatste uur staan ze er alleen voor, als de meerderheid van de kinderen al weg zijn. De rest van de dag met minstens 2 personen per groep van 15 kinderen. Voor dat ene uurtje vind ik het al spannend als ze alleen staan: denk aan deze situatie (die ik met eigen ogen heb gezien): de verzorger is een kind aan het verschonen en ondertussen valt er een groter kind uit de zetel. Kunnen ze helemaal niets aan doen, je hebt immers maar 2 handen. Maar bij een gastouder is de kans op zo'n situaties dus groter want die staan er ALTIJD alleen voor.