31 Reacties
2 maanden geleden
Stopt ze wel van alles in haar mond qua speelgoed enzo? Ik heb toen weleens een heel groot stuk appel of komkommer gegeven zodat hij aan de smaak kon wennen zonder de papperige textuur, ik denk dat hij dat vies vond namelijk. Toen gepureerde appel geprobeerd en toen ging het al wat beter. Het gaat nu nog steeds niet van harte maar hij krijgt in ieder geval een paar theelepels per dag binnen.
2 maanden geleden
Reactie op Sproet
Als ze wat rechtop kan zitten zou je Rapley/kleintjes methode kunnen prober ...
Ze kan nog niet heel goed lang zelf rechtop zitten, dus ik durf het nog niet zo goed aan om Rapley te doen. Al kan ik me wel inbeelden dat ze het type is dat het fijner vindt als ze het zelf mag doen. Vandaar dat ik nu regelmatig gepureerde prut op haar handje smeer in de hoop dat ze het dan zelf wel in haar mondje stopt… maar nee 😁
Maar geduld dus ook weer gewoon… Bleef je het elke dag proberen? 1 of 2 x per dag?
2 maanden geleden
Reactie op lollylinette
Stopt ze wel van alles in haar mond qua speelgoed enzo? Ik heb toen weleens ...
Ja handjes, speeltjes, kleren… alles gaat richting mondje. Behalve als het gepureerde groente of fruit betreft 😅 !
Hm ja, dat zou bij mijn dochtertje ook zomaar het geval kunnen zijn, dat die papperige textuur echt niet bevalt. Maar ik durf grote stukken nog niet zo goed aan…
2 maanden geleden
Reactie op SterStof
Ja handjes, speeltjes, kleren… alles gaat richting mondje. Behalve als het ...
Als ik zeg groot dan bedoel ik grooooot, no way dat hij iets kon doen behalve eraan likken bij wijze van. En ik bleef ernaast zitten uiteraard om zeker te zijn dat er niks geks gebeurde. Snap het gevoel wel hoor!
2 maanden geleden
Reactie op SterStof
Oeh dat is een goede! Meteen even zoeken! Nog tips? Wat is een goede, moet ...
Ik heb deze besteld via shein. Wat ik zelf doe is fruit hapje erin (wel potje van te voren in koelkast) en dan kan je het gelijk geven. Er zitten drie speentjes bij maar ik begin met de kleinste. Wat misschien ook kan werken is de lepel zelf geven. Mijn dochter pakte de lepel af en begon ineens te eten. Alles zit er dan wel onder😂
2 maanden geleden
Melk is en blijft de hoofdvoeding tot 1 jaar. Dus wacht gewoon weer even een weekje en bied dan weer is wat aan.
Hier duurde het ook even.
2 maanden geleden
Geef je potjes, of vers? Mijn zoontje (bijna 6 maanden) eet sinds deze week pas wat hapjes. Wilde daarvoor ook niks. Vers en in mini stukjes, daar gaat hij goed op! Hij heeft nu al banaan, sinaasappel, aardbei, zoete aardappel, aardappel, komkommer, broccoli en bloemkool geproefd. Nog niet veel, maar het gaat steeds iets beter!
2 maanden geleden
Heb je al een keer pap geprobeerd? Dat was hier een van de eerste dingen die ze lekker vond. Gewoon met een lepeltje, zodat ze went aan het eten maar het door de melk toch vertrouwd smaakt. Daar kun je ook goed een beetje pindakaas doorheen mengen.
2 maanden geleden
Een paar keer opnieuw aanbieden bij weigering is toch niet zo erg? Ons zoontje trekt ook de raarste gezichten bij nieuwe smaken, een paar hapjes doet hij moeilijk, beetje afwerend, maar juist daarna heeft hij er wel zin in en gaat het snaveltje open :)
Ter overweging :)