Nog meer baby’s van rond de 5,5 maand die totaal geen behoefte aan oefenhapjes hebben? Mijn dochtertje heeft er echt geen zin in.
Normaal zou ik denken: we zien wel, komt wel. Maar ze is door de kinderarts op Pepti gezet ivm vermoeden van KMA en de kinderarts dringt er vanaf dat ze 4 maanden is op aan dat we echt moeten oefenen met hapjes. Ze heeft namelijk nog best wat last van haar buikje en het idee is dat ze zsm wat anders binnen gaat krijgen. En vooral ook zsm ei en pinda ivm eventuele aanleg voor allergieën.
Best leuk bedacht, ze wil alleen echt niet! Ze proeft voorzichtig met een uitgestoken tongetje, maar zodra er ook maar iets meer van het hapje in haar mondje komt, is ze er klaar mee. En dan stoppen we ook meteen weer. Ik ga haar uiteraard niet dwingen. Ik probeer het leuk te houden… 😅
Maar we stevenen op de 6 maanden af en we boeken niet echt vooruitgang. We hebben al verschillende lepeltjes geprobeerd, ook mijn vingers, ook haar eigen vingers… maar ze wil er niks van weten. Groente niet, fruit niet. Niks. Maar ik snap de gedachtegang van de kinderarts en wil het echt proberen, dus ik vroeg me af of iemand misschien nog tips heeft?