3 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb dit ook gehad toen in mijn kraamperiode. Ik weet dat ik in mijn oksels veel melkklieren heb en deze reageren net als de melkklieren in je borsten dus als je melkproductie opneemt of afneemt reageren deze ook. De eerste 3 maanden was dit aan de gang bij mij heel erg wisselend en soms pijnlijk als ik stuwing kreeg. Dit is vanzelf minder geworden en nu dat ik 2 maanden geen bv meer geef zijn deze weer normaal geworden. Ik heb ze behandeld net als stuwing in mijn borsten koude kompressen. Ik weet niet of je iets aan mijn verhaal hebt maar ik geloof dat het goed komt en ze vanzelf terug naar normaal zouden gaan op moment dat je met bv stopt.

3 maanden geleden

Als ze niet zeker weten wat het is, zou ik sowieso geen genoegen nemen met "het is wat het is" Je kan ook altijd om een verwijzing van de huisarts vragen voor een echo. Staan ze niet altijd om te springen, maar als je je poot stijf houdt dan doen ze het wel. Dat weet je tenminste zeker wat het is en wat je er misschien aan kunt doen.

3 maanden geleden

In de kraamweek heb ik het ook gehad, vond dit zo ongemakkelijk! Verloskundige zei dat ze het vaker zien wanneer iemand veel melkklieren in de oksel heeft. Ik heb het behandeld zoals stuwing. warm houden voor voeding/kolven, tijdens kolven heb ik ook vaak de trillingen van een elektrische tandenborstel (zonder opzet stuk) gebruikt om de doorstroom te bevorderen en eventuele verstopping te verhelpen. En na voeding flink koelen door de borstkompressen in de vriezer te bewaren en die tegen de zwelling aan te houden tot dat ding niet meer koud was. En dan weer terug in de vriezer gedaan. Na een week was het bij mij wel weg